ABK oferta

Konstruktywne wywieranie wpływu – trening skutecznej i konstruktywnej komunikacji


Cel szkolenia:

Doskonalenie umiejętności konstruktywnego wywierania wpływu w zawodowych relacjach interpersonalnych, komunikowania się, przezwyciężania sytuacji trudnych i konfliktowych, budowania autorytetu nieformalnego i kształtowania nastawienia kooperacyjnego.

Dla kogo:

Brak preferencji


Zakres szkolenia:

  • Kompetencja społeczna – jej znaczenie i możliwości doskonalenia
    - zachowania naturalne a zachowania instrumentalne
    - znaczenie kompetencji społecznych dla skuteczności osobistej
    - podstawowe i profesjonalne umiejętności społeczne
    - poziomy i metody doskonalenia kompetencji społecznych

  • Ocena nastawienia i postaw innych ludzi
    - subiektywizm oceniania innych, prawidłowa diagnoza relacji interpersonalnych
    - trafna ocena innych ludzi, ich intencji i dążeń, odczytywanie komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
    - autoprezentacja
    - wygląd i zachowania niewerbalne, podstawowe narzędzie pozytywnej autoprezentacji
    - budowanie autorytetu

  • Komunikacja jako narzędzie wywierania wpływu społecznego i kształtowania konstruktywnych relacji interpersonalnych
    - konstruktywne i destrukcyjne formy komunikacji interpersonalnej
    - błędy w komunikowaniu się, zasady skutecznej komunikacji
    - umiejętność aktywnego słuchania, rodzaje i funkcje pytań
    - rodzaje i funkcje komunikatów w zależności od celów w kontakcie interpersonalnym

  • Nawiązywanie współpracy
    - nastawienie kooperacyjne i rywalizacyjne
    - warunki efektywnej współpracy z innymi, bariery efektywnej współpracy

  • Wywieranie wpływu i przejmowanie dominacji
    - style i techniki wywierania wpływu na innych
    - techniki przejmowania dominacji w relacji interpersonalnej

  • Asertywność i jej znaczenie w relacjach interpersonalnych
    - asertywne reakcje w podstawowych sytuacjach społecznych (komunikowania ocen, emocji i opinii, wywierania wpływu, modyfikacji zachowań niepożądanych, reakcji na ocenę i na manipulacje psychologiczne, przezwyciężania sytuacji konfliktowych, reakcja na obiekcje, sprzeciw i frustrację)
    - reguły zachowań asertywnych

  • Reagowanie na „trudnych” rozmówców i na manipulacje psychologiczne
    - przyczyny trudności w relacjach interpersonalnych
    - typy „trudnych” rozmówców i techniki reagowania na zachowania destrukcyjne
    - rodzaje manipulacji psychologicznych
    - rozpoznawanie manipulacji psychologicznych i reakcja na nie

  • Kierunki dalszego doskonalenia umiejętności społecznych
    - programowanie neuro-lingwistyczne
    - analiza transakcyjna
    - rozpoznawanie nieuświadamianych dążeń i potrzeb
    - modyfikacja zachowań niepożądanych u siebie i u innych



Korzyści

 

ABK oferta

Zawsze odpowiadamy

Nie pozostawiamy pytań bez odpowiedzi. Zapraszamy do ich zadawania i dyskusji. Nie wyjdziesz, dopóki nie rozwiejesz wątpliwości.

ABK oferta

Dotykamy sedna

"Łatwe do wprowadzenia są tylko zmiany na gorsze"

ABK oferta

Kameralna atmosfera

Małe grupy (≤16).
Dużo czasu i okazji do zadawania pytań.
ABK oferta

Nauka przez praktykę

Nie przekazujemy tylko wiedzy - rozwijamy umiejętności, budujemy pierwsze doświadczenia, zmieniamy postawy i zachowania.

ABK oferta

Najlepsi trenerzy!

Rzetelna wiedza, poparta praktyką i doświadczeniem.


Jak możemy Ci pomóc?

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Kierownik Biura i Organizacji Szkoleń:

Dorota Leśniak
email: dorota.lesniak (at) abk.pl
Tel./fax: (71) 344 01 15
Tel. kom: 603 544 553

Kierownik Działu Obsługi Klienta:

Dorota Wróbel
email: dorota.wrobel (at) abk.pl
Tel. kom: 885 060 834