Lean

KAIZEN i rozwiązywanie problemów
Zapytaj o termin kolejnego szkolenia

 

… czyli o tym, jak nie zacząć się cofać.

kreska oddzielająca


Czy znajoma jest Ci taka sytuacja?

Czy znajoma jest Ci taka sytuacja?

Kiedy mówimy o doskonaleniu, niezależnie czy procesu, produktu, albo Twojej dowolnej umiejętności
- nie da się stać w miejscu. Albo coś doskonalisz, albo się cofasz. Stan zatrzymania w przyrodzie nie istnieje…

Kiedy uczysz się np.: obcego języka, przerabiając choćby jedno słowo dziennie, posuwasz się do przodu. Powoli, ale do przodu. Jednak w dniu w którym przestaniesz to robić, zaczynasz się cofać. Nie stoisz w miejscu, nie „czekasz” na osiągniętym poziomie, tylko zaczynasz wędrować wstecz.

Dokładnie tak samo, dzieje się z każdym procesem. Albo go doskonalisz, albo on niszczeje, degraduje się, degeneruje…
a przyczyny tego zjawiska znakomicie wyjaśnili fizycy (II zasada termodynamiki: w miarę upływu czasu każdy układ dąży do stanu coraz większego nieuporządkowania).

Czy potrzebne jest więcej powodów aby nieodłącznym elementem Twojego świata stała się filozofia KAIZEN?

 

kreska oddzielająca


Cel

Cel szkolenia

Dowiesz się czym jest filozofia KAIZEN i jak ją praktycznie zastosować.

Nauczysz się dostrzegać i rozwiązywać proste problemy procesowe.

Poznasz i przećwiczysz sposoby systematycznego podejścia do rozwiązywania tych problemów.

Doświadczysz przykładowego warsztatu KAIZEN prowadzonego na rzeczywistym procesie.

Grupa

Dla kogo?

Tak naprawdę - dla wszystkich. Każdy ma swoje procesy, każdy może je doskonalić.

W szczególności zapraszamy jednak wszystkich liderów, mistrzów/brygadzistów, kierowników i sponsorów oraz osoby odpowiedzialne za działania usprawniające.

Czego możesz się spodziewać?

Jak pracujemy?

Część praktyczna szkolenia zostanie zrealizowana na rzeczywistym procesie Klienta.

Jesteśmy przekonani, że najlepsze wyniki osiąga się poprzez przekazanie wiadomości na podstawie praktyki w formie dobrej zabawy.
Utrzymujemy przyjazną, ale jednocześnie skupioną atmosferę.

kreska oddzielająca


 

Zakres szkolenia

zakres

Dzień 1.

1. Wprowadzenie do filozofii Lean. - Co to jest Lean? Skąd pochodzi? Kilka słów o…

2. Ciągłe doskonalenie czy zmiany przełomowe.

3. Czynności dodające i niedodające wartości – czyli za co Klient nie chce płacić?

4. Rodzaje marnotrawstw i ich przykłady na podstawie wybranego procesu.

5. Najważniejsze zasady KAIZEN.

6. Rodzaje KAIZEN: Kiedy, co i przede wszystkim – jak?

7. System sugestii pracowniczych – czyli jak wykorzystać potencjał pracowników.

8. Warsztaty KAIZEN – czyli jak szybko i skutecznie usprawnić wybrany obszar.

zakres

Dzień 2.

9.KAIZEN jako metoda systematycznego rozwiązywania problemów.

10. Wizualizacja i identyfikacja problemów.

11. Narzędzia rozwiązywania problemów, m.in.:

  • 5 WHY
  • Burza mózgów
  • Diagram Ishikawy
  • Diagram korelacji
  • Diagram Pareto

12. Rola i zadanie kadry kierowniczej w zarządzaniu i utrzymaniu systemu KAIZEN, czyli jak doskonalić system ciągłego doskonalenia.

13. Czy coś jest jeszcze niejasne?

 


Jak możemy Ci pomóc?

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Kierownik Biura i Organizacji Szkoleń:

Dorota Leśniak
email: dorota.lesniak (at) abk.pl
Tel./fax: (71) 344 01 15
Tel. kom: 603 544 553

Kierownik Działu Obsługi Klienta:

Dorota Wróbel
email: dorota.wrobel (at) abk.pl
Tel. kom: 885 060 834