Lean

VSM
Mapowanie Strumienia Wartości

Zapytaj o termin kolejnego szkolenia

 

dla procesów administracyjnych oraz usługowych.

kreska


taka sytuacja

Czy znajoma jest Ci taka sytuacja?

Średni czas realizacji zlecenia jest dłuższy niż oczekuje klient. Realizacja zleceń klientów jest permanentnie opóźniona – nie dotrzymujemy ustaleń SLA. Ciągle czekamy na uzupełnienie danych lub poprawiamy błędy. Chcielibyśmy usprawnić proces, ale nie wiemy od czego zacząć…

Cel

A może znane Ci są takie pytania?

  • Jak skrócić czas realizacji zleceń?
  • Czy pracujemy wystarczająco szybko?
  • Jak dopasować proces do sprzedaży?
  • Jak poradzić sobie ze zmiennością w popycie klienta?
  • Jak zapewnić odpowiednią jakość procesu?
  • Od czego zacząć usprawnianie procesu?

Odpowiedzi na powyższe pytania otrzymasz podczas warsztatów z mapowania strumienia wartości.

kreska oddzielająca


Cel

Cel warsztatu

Dowiesz się jak:

  • identyfikować,
  • badać,
  • usprawniać,
  • zrozumieć przebieg Twoich procesów biurowych.

Nauczysz się dostrzegać i projektować przepływ informacji i materiałów w procesach.

Poznasz i przećwiczysz metodę VSM, analizując rzeczywisty proces i projektując dla niego stan pożądany.

Grupa

Dla kogo?

Jeśli jesteś osobą odpowiedzialną za projektowanie, realizację i doskonalenie procesów – te warsztaty są dla Ciebie.

 

Czego możesz się spodziewać?

Jak pracujemy?

Pracujemy głównie w oparciu o ćwiczenia i zajęcia warsztatowe. Minimum teorii – maksimum praktyki i doświadczenia. Ponieważ nigdy nie jest tak dobrze, aby nie mogło być lepiej!

Uczestnicy mają możliwość zastosowania przekazywanych treści w praktyce. Jesteśmy przekonani, że najlepsze wyniki osiąga się poprzez przekazanie wiadomości na podstawie praktyki w formie dobrej zabawy. Utrzymujemy przyjazną, ale jednocześnie skupioną atmosferę.

kreska oddzielająca


 Zakres szkolenia

zakr

Dzień 1.

1. Wprowadzenie do mapowania procesów administracyjnych.

2. Rodzaje marnotrawstw i ich przykłady w analizowanym procesie.

3. Czynności dodające i niedodające wartości, czyli za co Klient chce płacić?

3. Mapa stanu obecnego:

  • Ćwiczenie tworzenie mapy.
  • Warsztat - mapowanie stanu obecnego na rzeczywistym procesie biurowym.

5. Analiza i interpretacja mapy stanu obecnego.

dzien 2

Dzień 2.

6. Podstawy teoretyczne z zakresu tworzenia map stanu przyszłego:

  • czas przetwarzania,
  • czas przejścia,
  • czas taktu,
  • przepływ jednej sztuki,
  • system ssący w biurze.

7. Mapa stanu przyszłego:

  • Ćwiczenie – projektowanie stanu przyszłego.
  • Warsztat na rzeczywistym przykładzie.

8. Interpretacja mapy, omówienie wyników, analiza korzyści i zagrożeń.

9. Planowanie działań usprawniających.

10. Tworzenie planu wdrażania stanu przyszłego.

11. Czy coś jest jeszcze niejasne?


Jak możemy Ci pomóc?

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Kierownik Biura i Organizacji Szkoleń:

Dorota Leśniak
email: dorota.lesniak (at) abk.pl
Tel./fax: (71) 344 01 15
Tel. kom: 603 544 553

Kierownik Działu Obsługi Klienta:

Dorota Wróbel
email: dorota.wrobel (at) abk.pl
Tel. kom: 885 060 834