fbpx

Szybka lekcja dostrzegania marnotrawstwa!

kreska oddzielająca


Taka sytuacja

Czy znajoma jest Ci taka sytuacja?

Zapasy… całe góry zapasów (ile tu leży naszych pieniędzy?). Zapasy w magazynie, ale też produkcji w toku – czy to efekt nadprodukcji? Gromadzimy je, aby zabezpieczyć się przed zmiennym zapotrzebowaniem Klienta, przed awariami i przestojami, przed złą jakością… Pomimo tego ciągle na coś czekamy, poprawiamy, wozimy tam i z powrotem, a i tak nie wyrabiamy się z terminową realizacją zamówień. Efekt to niestety bałagan, oczekiwanie, przestoje… albo inaczej: powolność – zastój - ospałość.

A czy da się zamienić te słowa na:
SZYBKOŚĆ – PRZEPŁYW – DYNAMIKA ???

Taka sytuacja

Jak skrócić czas realizacji procesu?
Czy potrzeba do tego więcej ludzi/maszyn/innych zasobów?
Czy dałoby się wyeliminować pewne czynności bez szkody dla Klienta?
Jak szybko i tanio podnieść produktywność?
Jak zapewnić odpowiednią jakość procesu?
… i czy naprawdę tak trudno jest schudnąć?

Jeśli ciekawią Cię odpowiedzi na powyższe pytania – zapraszamy na Symulację Lean. Spróbujemy udowodnić, że jest sposób na wszystko!

kreska oddzielająca


Cel

Cel szkolenia

Poznasz prosty sposób na:

  • zwiększenie produktywności
  • skrócenie czasu realizacji procesu
  • usprawnienie przepływu materiałów i informacji
  • eliminację marnotrawstwa
  • poprawę jakości

Dowiesz się jak skutecznie usprawniać procesy, a także jak je standaryzować.
Podczas pracy na symulowanym procesie doświadczysz wpływu narzędzi Lean na wyniki procesu.

Grupa

Dla kogo?

Jeśli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób zasady i narzędzia Lean mogą pomóc Ci doskonalić Twój proces – te warsztaty są dla Ciebie.

Czego możesz się spodziewać?

Jak pracujemy?

Pracujemy głównie w oparciu o ćwiczenia i zajęcia warsztatowe. Minimum teorii – maksimum praktyki i doświadczenia, ponieważ nigdy nie jest tak dobrze, aby nie mogło być lepiej.

kreska oddzielająca


 

Zakres szkolenia

zakres

Dzień 1.

  1. Wprowadzenie do Lean. Co to jest Lean? Skąd pochodzi? Dlaczego jest tak popularny? Kilka słów o…
  2. Czynności dodające i niedodające wartości, czyli za co Klient chce płacić?
  3. MUDA – 7 typów marnotrawstwa:
    - Warsztat na symulowanym procesie – przebieg 1
  4. Kaizen, czyli zmiana na lepsze.
    - Warsztat na symulowanym procesie – przebieg 2
  5. 5S i zarządzanie wizualne – o selekcji, systematyce, sprzątaniu, standaryzacji i samodyscyplinie:
    Warsztat na symulowanym procesie – przebieg 2

 

zakres

Dzień 2.

  1.  Przepływ jednej sztuki.
  2. System ssący, czyli o kolejkach i supermarketach.
  3. Standaryzacja – jak zapewnić jakość i powtarzalność realizowanych procesów:
  4. - Warsztat na symulowanym procesie – przebieg 3
  5. Czas cyklu, czas taktu, czas przejścia, zawartość pracy
    – czyli o tym co jest do zrobienia i w jakim czasie?
  6. 10. Jak dopasować obsadę do potrzeb – czyli o podziale pracy i balansowaniu linii.
    - Warsztat na symulowanym procesie – przebieg 4
  7. Czy coś jeszcze jest niejasne?

Omawiane techniki i narzędzia stosowane będą podczas pracy na symulowanym procesie.


Jak możemy Ci pomóc?

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Kierownik Działu Obsługi Klienta:

Dorota Wróbel
email: dorota.wrobel (at) abk.pl
Tel. kom: 885 060 834

Kierownik Biura i Organizacji Szkoleń:

Dorota Leśniak
email: dorota.lesniak (at) abk.pl
Tel./fax: (71) 344 01 15
Tel. kom: 603 544 553