Six
Sigma

Problem Solving

 

Problem Solving czyli o burzach mózgów,
rybich ościach i innych diagramach.

kreska oddzielająca


Czy znajoma jest Ci taka sytuacja?

Czy znajoma jest Ci taka sytuacja?

Mamy problem! (czytaj inaczej – „pali się!”). Panowie i Panie, mówi Kapitan: wszystkie ręce na pokład – gasimy!!! To już kolejna wpadka/reklamacja/niezgodność… Który to już raz? 3? 5? 10? Czy do końca świata będziemy udawać straż pożarną? A może da się tego pozbyć, raz na zawsze? Pozbyć i zapomnieć?

Czy znajoma jest Ci taka sytuacja?

Da się! Jest sposób na wszystko! Problemy nie muszą spędzać nam snu z powiek. Nie musza być zmorą codzienności. Można je nawet polubić… Dzieje się tak wtedy, kiedy opanowujemy sztukę ich systematycznej identyfikacji, definiowania i rozwiązywania. Każdy taki problem, to wówczas krok do przodu. Czasem krok, a czasem skok.

kreska oddzielająca


Cel

Cel warsztatu

Dowiesz się, jak wykorzystać proste narzędzia, do skutecznego usuwania złożonych problemów.
Poznasz i przećwiczysz systematyczne podejście do rozwiązywania problemów. Zyskasz nowe spojrzenie na zjawiska takie jak: gaszenie pożarów, wskazywanie winnych, czy „zamiatanie pod dywan”… A przy okazji, zrozumiesz dlaczego każdy ma w domu młotek...

Dla kogo?

Dla kogo?

Jeśli jesteś liderem projektów usprawniających, jeśli doświadczasz problemów w swoim obszarze i szukasz systematycznego sposobu ich rozwiązywania, ale też - jeśli potrzebujesz usystematyzować swoja wiedzę dotyczącą rozwiązywania problemów - to szkolenie jest dla Ciebie!

Jak pracujemy?

Jak pracujemy?

Wszystkie ćwiczenia realizujemy na przykładach, ułatwiających zrozumienie. Niezależnie od wyjściowego poziomu wiedzy i doświadczeń — materiał jest przystępny i użyteczny.

 

kreska oddzielająca


 

Zakres szkolenia

Zakres 1

Dzień 1.

1. Wprowadzenie do metodyki rozwiązywania problemów.

2. Od czego zacząć, czyli definiowanie problemu i procesu - warsztat na “Gemba”.

  • Co to jest PROBLEM?
  • Definiowanie problemu (ćwiczenia).
  • 5W2H (ćwiczenia).

3. Działania natychmiastowe - ochrona klienta.

4. Poszukiwanie i analiza przyczyn problemu:

  • Diagram Pareto.
  • Burza Mózgów i jej warianty (ćwiczenia).
  • Diagram Ishikawy i metody jego analizy (ćwiczenia).

Zakres 2

Dzień 2.

5. Określenie celu SMART.

6. Analiza przyczyny źródłowej.

  • 5WHY

7. Tworzenie, planowanie i wdrażanie środków zaradczych.

8. Weryfikacja wdrożonych rozwiązań, ocena skuteczności.

7. Standaryzacja rozwiązań.

 


Jak możemy Ci pomóc?

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Kierownik Biura i Organizacji Szkoleń:

Dorota Leśniak
email: dorota.lesniak (at) abk.pl
Tel./fax: (71) 344 01 15
Tel. kom: 603 544 553

Kierownik Działu Obsługi Klienta:

Dorota Wróbel
email: dorota.wrobel (at) abk.pl
Tel. kom: 885 060 834