czyli jak w systematyczny i uporządkowany sposób rozwiązywać i dokumentować proces rozwiązywania problemów

kreska oddzielająca


Taka sytuacja

Czy znajoma jest Ci taka sytuacja?

"Znów reklamacja - trzeba wypełnić raport 8D, bo klient wymaga.
Ale czy robimy to tylko dla klienta i dlaczego zawsze spada to na mnie?!
Przecież oprócz działu jakości jest jeszcze produkcja i działy współpracujące - technologiczny, zakupów, logistyki…
A może zaangażujmy innych nie tylko do wypełniania, ale także analizy przyczyn błędu, aby nie pojawił się znów w najmniej oczekiwanym momencie!
Tylko czy to możliwe?"

Taka sytuacja

Jest sposób na wszystko. Problemy nie muszą spędzać nam snu z powiek. Nie muszą być zmorą codzienności. Można je nawet polubić… Dzieje się tak wtedy, kiedy opanowujemy sztukę ich systematycznej identyfikacji, definiowania i rozwiązywania. Każdy taki problem, to wówczas krok do przodu. Czasem krok, a czasem skok.

 

kreska oddzielająca


Cel

Cel szkolenia

  • Poznasz i przećwiczysz prawidłowe definiowanie przyczyn pojawiających się problemów i wdrażaniu działań zapobiegających ponownemu wystąpieniu.
  • Nauczysz się jak w łatwy sposób dokumentować proces rozwiązywania problemów.
  • Dowiesz się, jak wykorzystać potencjał ludzi aby analizowali problem i podpowiadali skuteczne rozwiązania.
  • Przyjrzysz się działaniom jakie podejmujesz po występujących reklamacjach…
  • Zobaczysz, że raport 8D to nie tylko formularz poreklamacyjny do wypełnienia dla Klienta.

 

Grupa

Dla kogo?

Jeśli jesteś liderem produkcji lub pracujesz w działach jakości, inżynieryjnych, ciągłego doskonalenia, sprzedaży lub innym współpracującym z produkcją i doświadczasz problemów w swoim obszarze oraz zastanawiasz się jak znaleźć sposób na skuteczne ich rozwiązywanie - to szkolenie jest dla Ciebie!

kreska oddzielająca


 


Zakres szkolenia

Zakres 1

1. Wprowadzenie do metodyki 8D

2. Co to jest PROBLEM? Istota problemu - czyli jak prawidłowo go opisać aby był wstępem do analizy przyczyn

- metoda 5W2H (ćwiczenia)

3. Rola zespołu  interdyscyplinarnego w procesie doskonalenia

- funkcje w zespole
- uprawnienia i odpowiedzialności

4. Zapobieganie eskalacji problemu czyli działania natychmiastowe

Zakres 2

5. Poszukiwanie i analiza przyczyn problemu:
- Diagram Ishikawy
- Burza Mózgów
- 5 Why

6. Zastosowanie działań korekcyjnych i sposoby weryfikacji ich skutecznego działania.

- analiza danych (wyniki pomiarów, testów, kontroli, dane z systemów informatycznych, próbki wyrobów)

7. Tworzenie, planowanie i wdrażanie działań zapobiegawczych aby problem nie wracał w najmniej spodziewanym momencie.


8. Dlaczego co dwie głowy to nie jedna? Podsumowanie – coś o efektach i wysiłku pracy zespołu.


Jak możemy Ci pomóc?

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Kierownik Biura i Organizacji Szkoleń:

Dorota Leśniak
email: dorota.lesniak (at) abk.pl
Tel./fax: (71) 344 01 15
Tel. kom: 603 544 553

Kierownik Działu Obsługi Klienta:

Dorota Wróbel
email: dorota.wrobel (at) abk.pl
Tel. kom: 885 060 834