Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

Cel szkolenia

  • Przekazanie wiedzy na temat wykorzystania narzędzi Lean Management w środowisku biurowym.
  • Zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań doskonalących w organizacji.

Dla kogo?

  • Dla kierowników, menedżerów i specjalistów organizacji sektora usługowego.
  • Dla osób, które chcą nauczyć się przeprowadzania działań doskonalących na gruncie administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Podstawy kultury ciągłego doskonalenia.
  • Mapowanie procesów.
  • Identyfikacja problemów i ich analiza.
  • Analiza i wizualizacja danych.
  • Zasady funkcjonowania zespołu projektowego.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Generowanie rozwiązań.
  • Ocena i analiza rozwiązań.
  • Wdrożenie rozwiązań.
  • Ocena rezultatów.
  • Standard procesu usługowego (przepływ w procesie, określenie ról w procesie oraz jego miar efektywności).

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Praca standaryzowana.
  • Zarządzanie wizualne w obszarze usługowym.
  • Organizacja miejsca pracy.
  • Zapobieganie błędom w procesach usługowych.
  • Podsumowanie projektu.
  • Warsztat Symulacja Lean.

Zaufali nam

“Jestem nowy w świecie Six Sigma, ale zaprezentowaną wiedzę na pewno wykorzystam w swoim przyszłym życiu zawodowym. Bardzo podobało mi się szkolenie na poziomie Green Belt. Niezbędna porcja teorii i dużo ćwiczeń, które świetnie zobrazowały, o co w tym wszystkim chodzi. Dziękuję ABK, że przypomniała mi oczywistą oczywistość, że „na wszystko jest sposób!”

Andrzej Bal

Specjalista ds. LEAN

“Wszystkim, którzy stoją przed decyzją czy rozpocząć taki kurs mogę powiedzieć, że nie jest łatwo, ale za to bardzo ciekawie i satysfakcjonująco, nawet dla wiecznie narzekających malkontentów. Na pewno moje patrzenie na biznesowe zdarzenia wokół mnie bardzo się zmieniło. W mojej pracy rozpanoszyły się LICZBY, DANE i FAKTY. Stanowią stosowne uzupełnienie LUDZI, PROCESÓW i PROCEDUR. Piękna kompozycja!”

Małgorzata Janecka

Dyrektor Działu Księgowości

“Szkolenie zostało przeprowadzone bardzo sprawnie, a treści przekazane w sposób łatwy,przyjazny i zrozumiały dla szkolonej kadry. Szkolenie pozwoliło odkryć na nowo potencjał pracowników obu szkolonych działów i w znaczący sposób poprawiło ich wzajemne relacje. Z czystym sumieniem możemy polecić Panią Arletę Greszczyk jako profesjonalnego trenera, a firmę Akademia Białego Kruka jako solidnego partnera szkoleniowego.”

Bartosz Tworek

Kierownik Utrzymania Ruchu

Szkolenie ABK to okres intensywnej pracy, nie tylko w zakresie teorii, ale również warsztatowej z elementami doskonalenia umiejętności interpersonalnych. Warto podkreślić, że uczestnicy rozpoczynają tę przygodę nie zawsze będąc wykwalifikowanymi specjalistami w metodologii Six Sigma, ale dzięki zaangażowaniu i determinacji trenerów, kończą szkolenie na równym poziomie wiedzy. Serdecznie polecam.

Monika Zyzak

MTO & Deployment Manager

“…Firm szkolących z Six Sigmy jest wiele, ale ABK jest wg mnie pod tym względem wyjątkowa. Co ich najbardziej wyróżnia to zespół praktyków, którzy ucząc przekazują swoją wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas codziennej pracy w swoich organizacjach. To nacisk na to aby „nauczyć i potrafić stosować„ a nie tylko „przekazać”. To realizacja projektu w trakcie szkolenia i bieżący feedback od trenerów i uczestników. Ale co najważniejsze to podejście trenerów do swojej pracy. Widać iż to co robią sprawia im przyjemność i robią to bardzo dobrze.”

Kamil Korol

Continuous Improvement Manager

„Kurs Six Sigma Black Belt w ABK wspominam bardzo dobrze. Bardzo podobała mi się forma szkolenia, czyli dawkowanie wiedzy teoretycznej na równi z warsztatami i ćwiczeniami opartymi o przykładowe studium przypadku. Taka forma pozwoliła stopniowo przyswajać wiedzę i samemu zmierzać się z poszczególnymi krokami w DMAIC. Dzięki materiałom szkoleniowym mogę w dowolnym momencie swojego projektu wrócić i znaleźć wskazówkę, żeby pójść dalej.

 

Trenerzy również są otwarci na pomoc. Osobiście po szkoleniu bardziej holistycznie patrzę na problem do rozwiązania – wiem, że definiując miary trzeba pamiętać o kontrmiarach lub że pierwsze rozwiązanie jest złe, dopóki jest ostatnie. Szkolenie przekonało mnie, że warto zaangażować się w dobre zdefiniowanie problemu i proces planowania i zbierania danych, aby mieć solidne podstawy do dalszych analiz i nie cofać się do poprzednich kroków.

 

Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie faza ANALYSE, która okazuje się, po poznaniu tajników testów statystycznych, jest tak naprawdę najprostszym krokiem w DMAIC.

 

Wiedza przekazana przez Julitę dała mi bardzo dużo w zrozumieniu miękkich aspektów bycia liderem projektu. Niejedną wskazówkę mam zapisaną i regularnie do niej wracam.

 

Uważam również, że nawet jeśli ktoś nie planuje prowadzić projektów DMAIC a w swojej pracy rozwiązuje problemy bazując na danych, skorzysta bardzo na takim szkoleniu i niejednokrotnie wykorzysta wiedzę w praktyce.”

Dawid Misiak

After Sales Team Leader

“Jest sposób na wszystko, hasło promujące Akademię Białego Kruka nie mogło być trafniej dobrane i zdecydowanie przejawia się w każdym aspekcie współpracy z ABK. „Twarda” wiedza statystyczna jest przedstawiona w bardzo przystępny sposób (wielki szacun dla Dominika Laski), a założenie „Fakty, liczby, dane” niezmiennie towarzyszy mi już praktycznie wszędzie. Efektów samej metodyki DMAIC nie sposób przecenić. Jeszcze raz dziękuję za przekazane doświadczenia i wiedzę. Polecam!”

Magdalena Niemirowska

Customer Service Process Improvement Manager

“Chcąc w kilku słowach zamknąć opinię o poziomie szkolenia Six Sigma Black Belt ująłbym to w kilku hasłach: właściwi, kompetentni wykładowcy, właściwe tempo, dobra komunikacja, bardzo dobre materiały, ciekawe, inspirujące ćwiczenia, atmosfera zajęć sprzyjająca kreatywności. Myślę, że najlepszą rekomendacją jest zadowolony Klient, który powraca. O stopniu mojej satysfakcji najlepiej świadczy fakt chęci przeszkolenia następnych osób z naszej firmy.”

Daniel Kurneta

Continuous Improvement

“Szkolenie Black Belt prowadzone przez ABK to strzał w 10! Otwiera oczy, uczy myślenia, pokazuje jak łączyć fakty, dane i liczby aby osiągnąć sukces w prowadzonych projektach. Bardzo dobrym uzupełnieniem „suchej statystyki” są zajęcia praktyczne rozwijające umiejętności miękkie. Szkolenie to też doskonały sposób na poznanie nowych, bardzo ciekawych ludzi z wielu branż. Polecam wszystkim, którzy jeszcze nie wierzą, że JEST SPOSÓB NA WSZYSTKO!”

Katarzyna Lolo

Project Manager / Management Excellence

„To szkolenie jest niebezpieczne… zmienia myślenie, postępowanie i podejście – na bardziej konkretne i pozytywne. Po 5 tygodniach ze szkoleniem Black Belt, zmienia się Twoja perspektywa i patrzysz na tematy, problemy, procesy i projekty przez pryzmat danych, liczb i faktów, a dodatkowo potrafisz je interpretować.

Jak mówił Hugo Steinhaus „Są kłamstwa, wielkie kłamstwa, a dalej już tylko statystyka.”, słowa te nabierają prawdziwego znaczenia i niewiarygodne jest to, jak dużo danych, informacji i wyników daje statystyczny obraz procesu. Szkolenie ABK nie jest łatwe, ale oto w tym chodzi, aby przyjąć maksimum wiedzy podczas zajęć, a nie wydać tylko pieniądze na kolejny certyfikat. Dodatkowo na szkoleniu występują przykłady prawdziwych procesów, nie jest to czysta teoria. Osobiście polecam.”

Monika Ścibor-Staniszewska

Head of Change Managers

Przewodnik Białego Kruka

Gościem 34. odcinka podcastu jest Anna Maria Woronowicz z firmy Pandora. Rozmawiamy o tym jak radzić sobie z presją czasu w projektach, jak pogodzić takie skróty jak ASAP z takim skrótem jak DMAIC, po co Black Beltowi intuicja i jak pokolenie Z odnajduje się w świecie Six Sigma.

 

Podcast Six Sigma Espresso Spotify Six Sigma Espresso Apple Podcast

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Dorota Wróbel

Menedżer ds. Projektów Szkoleniowych i Obsługi Klienta

Cookies
Cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, w zakresie odpowiadającym konfiguracji Twojej przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej, zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką Prywatności.

Akceptuję