Szkolenie
Lean w usługach
Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.
- Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Cel szkolenia
- Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.
Dla kogo?
- Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.
Zdobyte kompetencje
- Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
- Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
- Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
- Mapowanie i wizualizacja procesów.
- Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
- Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
- Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
- Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie
Korzyści dla organizacji
- Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
- Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
- Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
- Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.
- Skrócenie czasu obsługi Klienta.
- Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
- Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.
Forma szkolenia
Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Czas trwania szkolenia
7 dni szkoleniowych
Zakres merytoryczny
Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu
- Wprowadzenie do Lean.
- Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
- Raport A3 – struktura.
- Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
- Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
- SIPOC – ogólna mapa procesu.
- Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
- Makigami.
Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu
- Etapy tworzenia VSM.
- Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
- Praca zespołowa.
- Analiza biznesowa problemu.
- Wizualizacja danych.
Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego
- Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
- Burza mózgów – warianty, filary.
- 5 Why.
- Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
- Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
- Prezentacja danych.
Zobacz również:
Nadchodzące szkolenia Lean w usługach
Zobacz kalendarz szkoleńZaufali nam
![](https://abk.pl/app/uploads/2021/08/utc-hover-768x401.png)
Trenerzy ABK to pełni energii, zapału, cierpliwości i poczucia humoru mentorzy! Dzięki nim metodyka Six Sigma została nam zaszczepiona w sposób lekki i przyjemny. Wzorowo zaplanowana agenda cyklu szkoleń sprawiła, że forma zdalna nie stanowiła żadnego problemu. Jestem pełen podziwu dla zespołu ABK. Oby tak dalej!
Senior Test Engineer
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/referencje_lgchem_hover-768x164.png)
“Szkolenie z zakresu projektowania eksperymentów pozwoliło nam w pełni zrozumieć to narzędzie od podstaw. Dzięki świetnie dobranym doświadczeniom praktycznym, z powodzeniem możemy stawiać pierwsze kroki w dziedzinie planowania, realizacji i analizy wyników eksperymentów, a tym samym zgłębić wiedzę na temat naszego procesu technologicznego oraz ważności czynników na niego oddziałujących. Umiejętności prowadzącego i stworzenie przyjaznej atmosfery w trakcie zajęć, z powodzeniem wykluczyły konieczność stosowania podwójnego espresso w przerwach.
Z największą przyjemnością polecam wszystkim współpracę z ABK.”
Starszy Inżynier ds. Procesu
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/referencje_postep_hover.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/referencje_poczta_hover-768x163.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/selena_k-768x157.png)
„Szkolenie Six Sigma jest najlepszym szkoleniem na jakim kiedykolwiek byłam. Przygotowane bardzo profesjonalnie i rzeczowo, szczególnie że tematyka nie należy do łatwych.
Poruszane zagadnienia bardzo przydatne w praktyce, pomagają otworzyć oczy na wiele dotychczas niewidzialnych rzeczy. Wszyscy trenerzy bardzo dobrze przygotowani, pełni fachowej wiedzy i humoru. Naprawdę wszystkim polecam.”
Kierownik Działu Zabezpieczenia Jakości/ Quality Control Manager
![](https://abk.pl/app/uploads/2020/03/leoni-hover-768x274.png)
„Miałem przyjemność uczestniczyć w szkoleniu „Six Sigma Black Belt”, duży ukłon w stronę ABK za zbudowanie atmosfery podczas każdej z sesji, która pozwalała w przystępny sposób na przyjęcie dużej ilości wiedzy, zrozumienie narzędzi statystycznych i podejścia do prowadzenia projektów DMAIC. Trenerzy – praktycy, to ludzie, którzy wiedzą o czym mówią… wiedza poparta doświadczeniem i praktycznymi przykładami. ABK to profesjonalne podejście pro klient, polecam.”
Leader in Process Engineering Dept.
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/pm_k.png)
„Szkolenie okazało się idealnie skonstruowane, teoria przeplatała się z ćwiczeniami praktycznymi. Na każdym spotkaniu jest możliwość, a nawet konieczność przedyskutowania swojego projektu
z prowadzącym i grupą, co pomaga początkującemu Green Belt-owi nakierować swój projekt na właściwe tory. Wspaniałe doświadczenie móc wymieniać doświadczenie i opinię z kolegami
z różnych branż. Ogromnym plusem szkolenia są kompetentni i doświadczeni prowadzący. Pasja
z jaką mówią o swoich projektach Six Sigma jest zaraźliwa”.
Leader Continuous Improvement
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/autoneum_k-768x99.png)
„Uczestniczyłem w szkoleniu Six Sigma Green Belt. Dzięki temu szkoleniu poszerzyłem swoją wiedzę w zakresie rozwiązywania kluczowych problemów biznesowych w firmie. Wierzę, że w dalszej części swojej kariery będę potrafił skorzystać z wiedzy jaka została mi przekazana. Dodam, że prowadzący zajęcia w Akademii Białego Kruka cechowali się dużą sympatią i otwartością, a same szkolenia zorganizowane były w sposób profesjonalny.”
Production Manager
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/referencje_cbre_hover.png)
„Po zakończeniu kursu Black Belt, który miałem ostatnio przyjemność ukończyć w Akademii udało mi się w pełni zacząć korzystać z liczb, danych i faktów które mam do dyspozycji. Sam kurs to świetna zabawa w dobrym znaczeniu tego słowa, praktyczne zastosowanie narzędzi pozwala w szybki sposób przełożyć je na codzienne wyzwania i zobaczyć efekty po każdej sesji. Dodatkowo atmosfera bardzo sprzyja kreatywnemu myśleniu, po każdym module miałem cala listę inspiracji do zrealizowania.
Idąc wartościami Akademii wiem że w życiu nie ma rzeczy niemożliwych i wszystko rozpoczyna się od pierwszego kroku.”
Business Process Excellence Manager
![](https://abk.pl/app/uploads/2021/08/utc-hover-768x401.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2021/08/utc-bw-768x401.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/referencje_lgchem_hover-768x164.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/referencje_lgchem-768x164.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/referencje_postep_hover.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/referencje_postep.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/referencje_poczta_hover-768x163.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/referencje_poczta-768x163.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/selena_k-768x157.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/selena_bw-768x157.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2020/03/leoni-hover-768x274.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2020/03/leoni-bw-768x274.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/pm_k.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/pmi_bw.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/autoneum_k-768x99.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/autoneum_bw-768x99.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/referencje_cbre_hover.png)
![](https://abk.pl/app/uploads/2019/10/referencje_cbre.png)
Gościem 36. odcinka podcastu był Paweł Skorupski z firmy BSH, producenta sprzętu AGD znanego pod markami takimi jak: Bosch, Siemens, Gaggenau i Neff.
Czy DMAIC to rzeczywiście jakaś „nauka kosmiczna”? Czy to rzeczywiście takie trudne? Czy i dlaczego ludzie boją się statystyki? No i jak sobie z tym ew. lękiem radzić? To tylko niektóre z pytań, które staraliśmy się zaadresować w tej rozmowie. Zapraszamy do wysłuchania odcinka!
Skontaktuj się z nami.
Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!
Dorota Wróbel
Menedżer ds. Projektów Szkoleniowych i Obsługi Klienta