Szkolenie
Lean w usługach
Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.
Cel szkolenia
- Przekazanie wiedzy na temat wykorzystania narzędzi Lean Management w środowisku biurowym.
- Zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań doskonalących w organizacji.
Dla kogo?
- Dla kierowników, menedżerów i specjalistów organizacji sektora usługowego.
- Dla osób, które chcą nauczyć się przeprowadzania działań doskonalących na gruncie administracyjnym i biurowym.
Zdobyte kompetencje
- Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
- Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
- Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
- Mapowanie i wizualizacja procesów.
- Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
- Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
- Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
- Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie
Korzyści dla organizacji
- Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
- Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
- Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
- Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.
- Skrócenie czasu obsługi Klienta.
- Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
- Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.
Forma szkolenia
Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Czas trwania szkolenia
7 dni szkoleniowych
Zakres merytoryczny
Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu
- Wprowadzenie do Lean.
- Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
- Podstawy kultury ciągłego doskonalenia.
- Mapowanie procesów.
- Identyfikacja problemów i ich analiza.
- Analiza i wizualizacja danych.
- Zasady funkcjonowania zespołu projektowego.
Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu
- Generowanie rozwiązań.
- Ocena i analiza rozwiązań.
- Wdrożenie rozwiązań.
- Ocena rezultatów.
- Standard procesu usługowego (przepływ w procesie, określenie ról w procesie oraz jego miar efektywności).
Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego
- Praca standaryzowana.
- Zarządzanie wizualne w obszarze usługowym.
- Organizacja miejsca pracy.
- Zapobieganie błędom w procesach usługowych.
- Podsumowanie projektu.
- Warsztat Symulacja Lean.
Zobacz również:
Zaufali nam
“Szkolenie zostało przeprowadzone bardzo sprawnie, a treści przekazane w sposób łatwy,przyjazny i zrozumiały dla szkolonej kadry. Szkolenie pozwoliło odkryć na nowo potencjał pracowników obu szkolonych działów i w znaczący sposób poprawiło ich wzajemne relacje. Z czystym sumieniem możemy polecić Panią Arletę Greszczyk jako profesjonalnego trenera, a firmę Akademia Białego Kruka jako solidnego partnera szkoleniowego.”
Kierownik Utrzymania Ruchu
Szkolenie ABK to okres intensywnej pracy, nie tylko w zakresie teorii, ale również warsztatowej z elementami doskonalenia umiejętności interpersonalnych. Warto podkreślić, że uczestnicy rozpoczynają tę przygodę nie zawsze będąc wykwalifikowanymi specjalistami w metodologii Six Sigma, ale dzięki zaangażowaniu i determinacji trenerów, kończą szkolenie na równym poziomie wiedzy. Serdecznie polecam.
MTO & Deployment Manager
“…Firm szkolących z Six Sigmy jest wiele, ale ABK jest wg mnie pod tym względem wyjątkowa. Co ich najbardziej wyróżnia to zespół praktyków, którzy ucząc przekazują swoją wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas codziennej pracy w swoich organizacjach. To nacisk na to aby „nauczyć i potrafić stosować„ a nie tylko „przekazać”. To realizacja projektu w trakcie szkolenia i bieżący feedback od trenerów i uczestników. Ale co najważniejsze to podejście trenerów do swojej pracy. Widać iż to co robią sprawia im przyjemność i robią to bardzo dobrze.”
Continuous Improvement Manager
“Jest sposób na wszystko, hasło promujące Akademię Białego Kruka nie mogło być trafniej dobrane i zdecydowanie przejawia się w każdym aspekcie współpracy z ABK. „Twarda” wiedza statystyczna jest przedstawiona w bardzo przystępny sposób (wielki szacun dla Dominika Laski), a założenie „Fakty, liczby, dane” niezmiennie towarzyszy mi już praktycznie wszędzie. Efektów samej metodyki DMAIC nie sposób przecenić. Jeszcze raz dziękuję za przekazane doświadczenia i wiedzę. Polecam!”
Customer Service Process Improvement Manager
“Chcąc w kilku słowach zamknąć opinię o poziomie szkolenia Six Sigma Black Belt ująłbym to w kilku hasłach: właściwi, kompetentni wykładowcy, właściwe tempo, dobra komunikacja, bardzo dobre materiały, ciekawe, inspirujące ćwiczenia, atmosfera zajęć sprzyjająca kreatywności. Myślę, że najlepszą rekomendacją jest zadowolony Klient, który powraca. O stopniu mojej satysfakcji najlepiej świadczy fakt chęci przeszkolenia następnych osób z naszej firmy.”
Continuous Improvement
“Szkolenie Black Belt prowadzone przez ABK to strzał w 10! Otwiera oczy, uczy myślenia, pokazuje jak łączyć fakty, dane i liczby aby osiągnąć sukces w prowadzonych projektach. Bardzo dobrym uzupełnieniem „suchej statystyki” są zajęcia praktyczne rozwijające umiejętności miękkie. Szkolenie to też doskonały sposób na poznanie nowych, bardzo ciekawych ludzi z wielu branż. Polecam wszystkim, którzy jeszcze nie wierzą, że JEST SPOSÓB NA WSZYSTKO!”
Project Manager / Management Excellence
„To szkolenie jest niebezpieczne… zmienia myślenie, postępowanie i podejście – na bardziej konkretne i pozytywne. Po 5 tygodniach ze szkoleniem Black Belt, zmienia się Twoja perspektywa i patrzysz na tematy, problemy, procesy i projekty przez pryzmat danych, liczb i faktów, a dodatkowo potrafisz je interpretować.
Jak mówił Hugo Steinhaus „Są kłamstwa, wielkie kłamstwa, a dalej już tylko statystyka.”, słowa te nabierają prawdziwego znaczenia i niewiarygodne jest to, jak dużo danych, informacji i wyników daje statystyczny obraz procesu. Szkolenie ABK nie jest łatwe, ale oto w tym chodzi, aby przyjąć maksimum wiedzy podczas zajęć, a nie wydać tylko pieniądze na kolejny certyfikat. Dodatkowo na szkoleniu występują przykłady prawdziwych procesów, nie jest to czysta teoria. Osobiście polecam.”
Head of Change Managers
Gościem 34. odcinka podcastu jest Anna Maria Woronowicz z firmy Pandora. Rozmawiamy o tym jak radzić sobie z presją czasu w projektach, jak pogodzić takie skróty jak ASAP z takim skrótem jak DMAIC, po co Black Beltowi intuicja i jak pokolenie Z odnajduje się w świecie Six Sigma.
Skontaktuj się z nami.
Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!
Dorota Wróbel
Menedżer ds. Projektów Szkoleniowych i Obsługi Klienta