Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

  • Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.

Dla kogo?

  • Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Raport A3 – struktura.
  • Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
  • Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
  • SIPOC – ogólna mapa procesu.
  • Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
  • Makigami.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Etapy tworzenia VSM.
  • Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
  • Praca zespołowa.
  • Analiza biznesowa problemu.
  • Wizualizacja danych.

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
  • Burza mózgów – warianty, filary.
  • 5 Why.
  • Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
  • Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
  • Prezentacja danych.

Zaufali nam

“W 2010 r. odbyłem w Akademii Białego Kruka 200-godzinne szkolenie Six Sigma Black Belt. Pięć tygodniowych sesji w ciągu pięciu kolejnych miesięcy — to była potężna dawka wiedzy i umiejętności, którymi, jak sądzę, powinien cechować się przyszyły Black Belt. Pomimo wielu godzin szkolenia nie pozwolono nam się nudzić — sześciu trenerów, zróżnicowany materiał, rozmaite techniki nauczania — i to wszystko w bardzo funkcjonalnym ośrodku, położonym w bajkowej okolicy na skraju wrocławskiego Parku Szczytnickiego — wprost wymarzone miejsce do przyswajania nowego materiału. Dodając do tego niebanalny katering oraz uczestników z różnych firm z niemal całego kraju, otrzymujemy szkolenie unikatowe, będące w stanie zaspokoić nawet najbardziej wybredne gusty. Mnie najbardziej ujęło nastawienie prowadzących zajęcia, których przekaz był jasny i niepozostawiający wątpliwości: Six Sigma to wciąż świeży, a zarazem już sprawdzony w bojach program ciągłego doskonalenia, rzucający zupełnie nowe światło na zarządzanie organizacjami. Ja uwierzyłem, a to w konsekwencji okazało się zwiastować początek zmian w sposobie mojego myślenia i postępowania. Z pełną odpowiedzialnością mogę śmiało polecić Akademię Białego Kruka, jako firmę ukierunkowaną na propagowanie nowoczesnego podejścia w rozwiązywaniu problemów w organizacjach.”

Bartłomiej Bieżański

Six Sigma Coordinator

“W szkoleniu Lean Lider w którym miałem przyjemność osobiście uczestniczyć, Pani Arleta Greszczyk wykazała się bardzo wysoką wiedzą i wspaniałymi umiejętnościami Trenerskimi, potrafiła świetnie zmotywować i zainspirować zespół. Praktyczne przykłady które podaje Pani Arleta na podstawie zdobytej w życiu zawodowym wiedzy, są elementem szkoleniowym który porusza wyobraźnie i pozwala nam znaleźć odpowiedni kierunek w naszym działaniu. Brałem udział w wielu szkoleniach i z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić że Pani Arleta jest jednym z najlepszych trenerów których spotkałem w mojej karierze zawodowej.”

Zdzisław Kowalski

Dyrektor Wydziału TA2

“Szkolenie z zakresu projektowania eksperymentów pozwoliło nam w pełni zrozumieć to narzędzie od podstaw. Dzięki świetnie dobranym doświadczeniom praktycznym, z powodzeniem możemy stawiać pierwsze kroki w dziedzinie planowania, realizacji i analizy wyników eksperymentów, a tym samym zgłębić wiedzę na temat naszego procesu technologicznego oraz ważności czynników na niego oddziałujących. Umiejętności prowadzącego i stworzenie przyjaznej atmosfery w trakcie zajęć, z powodzeniem wykluczyły konieczność stosowania podwójnego espresso w przerwach.

Z największą przyjemnością polecam wszystkim współpracę z ABK.”

Wojciech Grzyś

Starszy Inżynier ds. Procesu

“Ponad 2,5 letnia współpraca z Akademią Białego Kruka nierozerwalnie kojarzy mi się z daleko idącą zmianą w podejściu do stawianych przez rynek wyzwań. Wcześniejszy sposób prac oparty na subiektywnych odczuciach i błyskawicznym przechodzeniu do pierwszego napotkanego rozwiązania, dzięki współpracy z trenerami Akademii ewoluował w stronę analizy rzeczywistego stanu rzeczy – analizy opartej wyłącznie na faktach. Wsłuchanie się w głos klienta i zrozumienie procesu stają się koniecznością i zarazem podstawą projektów usprawniających.”

Mateusz Michalewski

Szef Projektu Six Sigma

“Biorąc udział w szkoleniu Six Sigma oczekiwałem zdobycia wiedzy praktycznej, która przyda się w codziennej pracy. Miałem nadzieję, że wykładowcami tej wiedzy będą praktycy, znający jej zastosowanie nie tylko z książek. Muszę przyznać, że się nie zawiodłem… Materiał jaki oferuje ABK jest poparty wieloma praktycznymi/realnymi przykładami. Prowadzący natomiast wiedzą, jak zastosować tą wiedzę w praktyce a każdy z etapów odnoszą do doświadczeń zawodowych swoich jak i uczestników szkolenia. Zdecydowanie wzmacnia to wiarygodność przekazywanego materiału i czyni go łatwiejszym do przyswojenia. Akademia Białego Kruka jest tym miejscem, które polecam Wszystkim którzy są zainteresowani tematem Six Sigma jak i szeroko pojętym rozwojem swoich kompetencji.”

Rafał Jodaniewski

Menadżer ds.Logistyki Sklepów

“Spośród wielu pozytywów, którymi mógłbym określić poziom usług świadczonych przez Akademię Białego Kruka, jest wysoki i co niezwykle ważne, równy poziom wiedzy i zaangażowania wszystkich szkoleniowców. Są wśród nich specjaliści w obszarach HR, statystyki i “miękkich” narzędzi, chętnie i skutecznie dzielący się wiedzą. Warte podkreślenia jest duże doświadczenie i wiedza konsultantów, a przede wszystkim ich zaangażowanie, w prosty sposób przekładające się na jakość i efekty wspieranych projektów. Wszystkim zainteresowanym tematem Six Sigma polecam współpracę z Akademią Białego Kruka.”

Jacek Kruszewski

Kierownik projektu Six Sigma

„Szkolenie ABK, w którym brałam udział (Green Belt, Upgrade Green to Black Belt) było najbardziej profesjonalny szkoleniem, w jakim uczestniczyłam do tej pory. Do mnie najbardziej przemówiły: duża ilości ćwiczeń, praca zespołowa, możliwości przedyskutowania „innego punktu widzenia”. A przede wszystkim otrzymałam odpowiedź na każde nurtujące mnie pytanie. Pasja, z jaką szkolący przekazują teorię przeplataną z praktyką, udzielała się podczas spotkań każdemu z nas.

Wszystkim szukającym nowych wyzwań i rozwiązań łamiących utarte stereotypy, polecam szkolenia ABK.”

Anna Grzech

Quality Manager

“Szkolenie Six Sigma Green Belt, jak I inne szkolenia prowadzone przez Akademię Białego Kruka, w których brałam udział, mogą posłużyć za wzór przekazywania wiedzy w sposób ciekawy i praktyczny. Fakt, iż ogromną ilość wiadomości można ująć w tak przystępny sposób, sprawia, że niejednokrotnie trudne zagadnienia (np. statystyka) stają się naprawdę klarowne. Warsztaty prowadzone przez profesjonalistów potrafią zmienić ukształtowany model myślenia, przez co pozwalają spojrzeć na problemy biznesowe z zupełnie innej strony i potwierdzić, że faktycznie jest sposób na wszystko. Szkolenie jest bardzo i już w tej chwili mogę stwierdzić, że znacznie ułatwi mi pracę. Mam nadzieję, że będę mogła nadal kontynuować współpracę z ABK.”

Monika Birut

Quality Engineer

“Świetne szkolenie, daje wiedzę i narzędzia oraz usystematyzowane podejście do rozwiązywania problemów o nieznanej przyczynie. Polecam.”

Marcin Borowski

Spec. ds. Rozwoju Cadbury

“Życzyłbym sobie, aby każda organizacja zajmująca się szkoleniami i konsultingiem działała w podobny sposób. To rzeczywiście są ludzie, którzy potrafią znaleźć “sposób na wszystko.”

Krzysztof Marciniak

Quality Manager

“Fakty to najbardziej uparta rzecz pod słońcem” powiedział Woland w Mistrzu i Małgorzacie Bułhakowa. Ten i nie tylko ten cytat zapisał się w mej pamięci na stałe po cyklu szkoleń Six Sigma Upgrade Green to Black Belt. Cykl szkoleń otworzył mi również oczy na to w jaki sposób prawidłowo przejść przez wszystkie fazy modelu DMAIC. Wszystkim tym, którzy chcieliby zgłębić wiedzę na temat faz DMAIC, a przy tym wrócić do swoich firm z dobrą energią, motywacją i przećwiczonymi kompetencjami miękkimi, polecam szkolenie w ABK.”

Marcin Bulek

Kierownik Sekcji Montażu

“Nie tylko podniosłem swoje kompetencje ale również przekonałem się, że Six Sigma to nie zbiór narzędzi ale metoda rozwiązywania problemów a zastosowany sposób prowadzenia szkolenia pokazuje jak jej użyć do każdego typu procesów, nie tylko produkcyjnych.”

Paweł Norek

Pratt & Whitney SQAR

„Jestem niezmiernie zadowolony z uczestnictwa. Na pewno był to dobrze spędzony czas z ABK. Szkolenie bardzo interesujące, dużo ciekawej wiedzy, kompetentny trener. Właśnie powoli zaczynam zauważać, że od czasu ukończenia szkolenia zacząłem patrzeć na świat oczami „liczb, danych, faktów” co jest bardzo ciekawym doświadczeniem. 😊”

Kamil Tkaczyk

Regional Quality Specialist

Przewodnik Białego Kruka

„Dziękuję bardzo, cieszę się. Ale ja miałem naprawdę świetnego sponsora!”

 

To jest zdanie, które słyszymy niemal zawsze, kiedy mamy przyjemność oceniać wyjątkowo udane projekty Six Sigma. Czy to podczas certyfikacji, czy jeszcze podczas trwania szkolenia. Pada ono zazwyczaj tuż po tym, kiedy gratulujemy liderowi udanej certyfikacji (Six Sigma Black Belt/Green Belt) i kiedy zwracamy uwagę na wyjątkowość zrealizowanych projektów.

 

To powtarzane przez liderów zdanie, to namacalny dowód tego, jak istotną rolę w projekcie odgrywa jego Sponsor.

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Dorota Wróbel

Menedżer ds. Projektów Szkoleniowych i Obsługi Klienta