Szkolenie
Lean w usługach
Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.
- Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Cel szkolenia
- Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.
Dla kogo?
- Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.
Zdobyte kompetencje
- Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
- Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
- Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
- Mapowanie i wizualizacja procesów.
- Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
- Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
- Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
- Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie
Korzyści dla organizacji
- Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
- Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
- Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
- Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.
- Skrócenie czasu obsługi Klienta.
- Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
- Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.
Forma szkolenia
Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Czas trwania szkolenia
7 dni szkoleniowych
Zakres merytoryczny
Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu
- Wprowadzenie do Lean.
- Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
- Raport A3 – struktura.
- Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
- Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
- SIPOC – ogólna mapa procesu.
- Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
- Makigami.
Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu
- Etapy tworzenia VSM.
- Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
- Praca zespołowa.
- Analiza biznesowa problemu.
- Wizualizacja danych.
Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego
- Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
- Burza mózgów – warianty, filary.
- 5 Why.
- Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
- Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
- Prezentacja danych.
Zobacz również:
Nadchodzące szkolenia Lean w usługach
Zobacz kalendarz szkoleńZaufali nam



“Zajęcia były prowadzone przez fachowców najwyższej klasy, a uczestnikom zostały wręczone profesjonalne skrypty z treścią niezbędną do przestudiowania w celu zdania finalnego egzaminu. Osobiście polecam kursy realizowane przez Akademię. Duch szkolenia tak spodobał mi się, ze sam bardzo chciałem stać się jednym z prowadzących szkolenie. Oni to robią z pasja. Sam ukończyłem szkolenie Six Sigma Black Belt i wysłałem 6 osób na szkolenie Six Sigma Green Belt.”

“Zdecydowanie polecam udział w szkoleniu i warsztatach Six Sigma organizowanych przez Akademię Białego Kruka. Szczególnie tym, którzy pragną uzupełnić swoją wiedzę w zakresie efektywnego rozwiązywania problemów biznesowych, ale nie tylko tych. Cała przedstawiona metodologia DMAIC oraz Six Sigma „tool box” , wzbogacone są różnymi narzędziami „miękkimi”, które zdecydowanie podniosły i wzbogaciły nasze kompetencje. Wszystko to razem sprawia, że zdobyte umiejętności można wykorzystać we wszystkich, możliwych do wyobrażenia sobie procesach.”
Dyrektor Produkcji

Trenerzy ABK to pełni energii, zapału, cierpliwości i poczucia humoru mentorzy! Dzięki nim metodyka Six Sigma została nam zaszczepiona w sposób lekki i przyjemny. Wzorowo zaplanowana agenda cyklu szkoleń sprawiła, że forma zdalna nie stanowiła żadnego problemu. Jestem pełen podziwu dla zespołu ABK. Oby tak dalej!
Senior Test Engineer

„Jest sposób na wszystko – w trakcie kursu Six Sigma Green Belt odniosłem wrażenie, że dla załogi ABK to nie zgrabny slogan, a głęboko żywione przekonanie. Po szkoleniu trudno go nie podzielać. Najlepsze recenzje można wystawić prowadzącym – doskonałe przygotowanie owocuje przedstawieniem metodyki w sposób bardzo efektywny. Teorię przedstawiają odnosząc się do swojego bogatego doświadczenia. Szkolenie to nie tylko metodyka – zawiera także inne cenne elementy, np. dotyczące skutecznego działania. Nie bez powodu. Bez opanowania tych aspektów skuteczność Green Belta, ale i każdego pracownika, bardzo cierpi. Kurs bez wątpienia jest najlepszym w jakim uczestniczyłem. Dlaczego? Każda jego część, każda godzina niesie za sobą wartość – wiedzę, umiejętności bądź konfrontację z dotychczasowymi doświadczeniami. Dla mnie, jako osoby zajmującej się Leanem, szkolenie było bardzo wartościowe. Pozwoliło usystematyzować wiedzę i połączyć ją w całość pt. „Lean Six Sigma”.”
Specjalista ds. produkcji /Production Specialist

“Jest sposób na wszystko, hasło promujące Akademię Białego Kruka nie mogło być trafniej dobrane i zdecydowanie przejawia się w każdym aspekcie współpracy z ABK. „Twarda” wiedza statystyczna jest przedstawiona w bardzo przystępny sposób (wielki szacun dla Dominika Laski), a założenie „Fakty, liczby, dane” niezmiennie towarzyszy mi już praktycznie wszędzie. Efektów samej metodyki DMAIC nie sposób przecenić. Jeszcze raz dziękuję za przekazane doświadczenia i wiedzę. Polecam!”
Customer Service Process Improvement Manager

W dniu 21.06.2021r. w siedzibie naszej firmy odbyło się szkolenie z zakresu „5s”, zorganizowane dla nas przez „Akademię Białego Kruka”.
Szkolenie z należytą starannością i profesjonalizmem, przygotował i poprowadził Pan Sebastian Oleksy. Kompetencje i sposób komunikacji trenera z grupą kursantów zostały ocenione bardzo wysoko. Wartość merytoryczna szkolenia także została oceniona bardzo dobrze. Należy docenić również kwestie organizacyjne i sam kontakt z firmą „Akademia Białego Kruka”, dzięki czemu wszystkie ustalenia poczynione przed szkoleniem zostały zrealizowane według założonego planu.
Z pełną odpowiedzialnością możemy polecić „Akademię Białego Kruka” jako fachową i rzetelną firmę, która na najwyższym poziomie dba o potrzeby klienta.
HR & Payroll Manager

“Świetne szkolenie, daje wiedzę i narzędzia oraz usystematyzowane podejście do rozwiązywania problemów o nieznanej przyczynie. Polecam.”
Spec. ds. Rozwoju Cadbury


















Kiedy świat zmienia się w co raz większym tempie, a same zmiany stają się coraz głębsze, większego znaczenia nabiera również potrzeba nieustannego poszukiwania sposobów na poprawę efektywności procesów. Jednym z narzędzi, które może znacząco wspomóc te działania, jest Mapowanie Strumienia Wartości (Value Stream Mapping, VSM).
Skontaktuj się z nami.
Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!