Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

  • Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.

Dla kogo?

  • Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Raport A3 – struktura.
  • Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
  • Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
  • SIPOC – ogólna mapa procesu.
  • Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
  • Makigami.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Etapy tworzenia VSM.
  • Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
  • Praca zespołowa.
  • Analiza biznesowa problemu.
  • Wizualizacja danych.

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
  • Burza mózgów – warianty, filary.
  • 5 Why.
  • Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
  • Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
  • Prezentacja danych.

Nadchodzące szkolenia Lean w usługach

Zobacz kalendarz szkoleń

Zaufali nam

Trenerzy ABK to pełni energii, zapału, cierpliwości i poczucia humoru mentorzy! Dzięki nim metodyka Six Sigma została nam zaszczepiona w sposób lekki i przyjemny. Wzorowo zaplanowana agenda cyklu szkoleń sprawiła, że forma zdalna nie stanowiła żadnego problemu. Jestem pełen podziwu dla zespołu ABK. Oby tak dalej!

Mariusz Kwiatkowski

Senior Test Engineer

“Szkolenie z zakresu projektowania eksperymentów pozwoliło nam w pełni zrozumieć to narzędzie od podstaw. Dzięki świetnie dobranym doświadczeniom praktycznym, z powodzeniem możemy stawiać pierwsze kroki w dziedzinie planowania, realizacji i analizy wyników eksperymentów, a tym samym zgłębić wiedzę na temat naszego procesu technologicznego oraz ważności czynników na niego oddziałujących. Umiejętności prowadzącego i stworzenie przyjaznej atmosfery w trakcie zajęć, z powodzeniem wykluczyły konieczność stosowania podwójnego espresso w przerwach.

Z największą przyjemnością polecam wszystkim współpracę z ABK.”

Wojciech Grzyś

Starszy Inżynier ds. Procesu

“Polecam każdemu udział w zajęciach organizowanych przez Akademię Białego Kruka, mając nadzieję, iż nie jest to mój ostatni kontakt z Tą firmą.”

Piotr Gawol

Lider Lean Manufacturing

“Szkolenie 6 Sigma Black Belt organizowane przez Akademie Białego Kruka w którym miałem przyjemność uczestniczyć jest wydarzeniem, które koryguje elementarną koncepcje postrzegania procesu biznesowego w przedsiębiorstwie. W trakcie kolejnych spotkań aktywny uczestnik zmienia sposób oceny dotychczasowych problemów, które opisane poprzez liczby, dane, fakty, jawią się jako realny potencjał rozwoju w firmie.”

Krzysztof Ganowicz

Inżynier Produkcji

„Wysokie przygotowanie merytoryczne i dydaktyczne pracowników Akademii i trenerów współpracujących z Akademią w ramach realizowania projektów Lean Sigma i metodyki DMAIC.”

Artur Piechalak

Z-ca Dyrektora

„Wielki szacunek, uznanie i podziękowanie za przekazaną wiedzę, wsparcie. Człowiek i firma to najlepsza inwestycja – liczby, dane, fakty potwierdzają tą wiedzę. Wielkie dzięki.”

Zbigniew Kowalski

Kierownik DH

„Szkolenie Six Sigma jest najlepszym szkoleniem na jakim kiedykolwiek byłam. Przygotowane bardzo profesjonalnie i rzeczowo, szczególnie że tematyka nie należy do łatwych.
Poruszane zagadnienia bardzo przydatne w praktyce, pomagają otworzyć oczy na wiele dotychczas niewidzialnych rzeczy. Wszyscy trenerzy bardzo dobrze przygotowani, pełni fachowej wiedzy i humoru. Naprawdę wszystkim polecam.”

Lidia Dudka

Kierownik Działu Zabezpieczenia Jakości/ Quality Control Manager

„Miałem przyjemność uczestniczyć w szkoleniu „Six Sigma Black Belt”, duży ukłon w stronę ABK za zbudowanie atmosfery podczas każdej z sesji, która pozwalała w przystępny sposób na przyjęcie dużej ilości wiedzy, zrozumienie narzędzi statystycznych i podejścia do prowadzenia projektów DMAIC. Trenerzy – praktycy, to ludzie, którzy wiedzą o czym mówią… wiedza poparta doświadczeniem i praktycznymi przykładami. ABK to profesjonalne podejście pro klient, polecam.”

Grzegorz Woźniak

Leader in Process Engineering Dept.

„Szkolenie okazało się idealnie skonstruowane, teoria przeplatała się z ćwiczeniami praktycznymi. Na  każdym spotkaniu jest możliwość, a nawet konieczność przedyskutowania swojego projektu
z prowadzącym i grupą, co pomaga początkującemu Green Belt-owi nakierować swój projekt na właściwe tory. Wspaniałe doświadczenie móc wymieniać doświadczenie i opinię z kolegami
z różnych branż. Ogromnym plusem szkolenia są kompetentni i doświadczeni prowadzący. Pasja
z jaką mówią o swoich projektach Six Sigma jest zaraźliwa”.

Edyta Di Narzo

Leader Continuous Improvement

„Uczestniczyłem w szkoleniu Six Sigma Green Belt. Dzięki temu szkoleniu poszerzyłem swoją wiedzę w zakresie rozwiązywania kluczowych problemów biznesowych w firmie. Wierzę, że w dalszej części swojej kariery będę potrafił skorzystać z wiedzy jaka została mi przekazana. Dodam, że prowadzący zajęcia w Akademii Białego Kruka cechowali się dużą sympatią i otwartością, a same szkolenia zorganizowane były w sposób profesjonalny.”

Grzegorz Skierski

Production Manager

„Po zakończeniu kursu Black Belt, który miałem ostatnio przyjemność ukończyć w Akademii udało mi się w pełni zacząć korzystać z liczb, danych i faktów które mam do dyspozycji. Sam kurs to świetna zabawa w dobrym znaczeniu tego słowa, praktyczne zastosowanie narzędzi pozwala w szybki sposób przełożyć je na codzienne wyzwania i zobaczyć efekty po każdej sesji. Dodatkowo atmosfera bardzo sprzyja kreatywnemu myśleniu, po każdym module miałem cala listę inspiracji do zrealizowania.

Idąc wartościami Akademii wiem że w życiu nie ma rzeczy niemożliwych i wszystko rozpoczyna się od pierwszego kroku.”

Wojciech Tatys

Business Process Excellence Manager

Przewodnik Białego Kruka

Gościem 36. odcinka podcastu był Paweł Skorupski z firmy BSH, producenta sprzętu AGD znanego pod markami takimi jak: Bosch, Siemens, Gaggenau i Neff.

 

Czy DMAIC to rzeczywiście jakaś „nauka kosmiczna”? Czy to rzeczywiście takie trudne? Czy i dlaczego ludzie boją się statystyki? No i jak sobie z tym ew. lękiem radzić? To tylko niektóre z pytań, które staraliśmy się zaadresować w tej rozmowie. Zapraszamy do wysłuchania odcinka!

 

 

Podcast Six Sigma Espresso Spotify Six Sigma Espresso Apple Podcast Six Sigma Espresso Youtube

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Dorota Wróbel

Menedżer ds. Projektów Szkoleniowych i Obsługi Klienta

Cookies
Cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, w zakresie odpowiadającym konfiguracji Twojej przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej, zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką Prywatności.

Akceptuję