Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

  • Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.

Dla kogo?

  • Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Raport A3 – struktura.
  • Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
  • Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
  • SIPOC – ogólna mapa procesu.
  • Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
  • Makigami.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Etapy tworzenia VSM.
  • Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
  • Praca zespołowa.
  • Analiza biznesowa problemu.
  • Wizualizacja danych.

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
  • Burza mózgów – warianty, filary.
  • 5 Why.
  • Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
  • Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
  • Prezentacja danych.

Nadchodzące szkolenia Lean w usługach

Zobacz kalendarz szkoleń

Zaufali nam

“Życzyłbym sobie, aby każda organizacja zajmująca się szkoleniami i konsultingiem działała w podobny sposób. To rzeczywiście są ludzie, którzy potrafią znaleźć “sposób na wszystko.”

Krzysztof Marciniak

Quality Manager

“Dzięki uczestnictwu w szkoleniu z metodologii rozwiązywania problemów DMAIC organizowanemu przez „Akademię Białego Kruka” z indywidualisty stałem się zwolennikiem i entuzjastą pracy zespołowej.”

Janusz Czołomiej

Kierownik Działu Zapewnienia Jakości

“Zapewnienia trenerów Akademii o skuteczności Six Sigma, przedstawione podczas indywidualnej sesji dla kierownictwa firmy, stosunkowo szybko znalazły odzwierciedlenie w osiąganych efektach biznesowych. Zrealizowane projekty przyniosły wymierne efekty finansowe oraz przekonały członków organizacji do uznania Six Sigma jako narzędzia do rozwiązywania szczególnie trudnych problemów biznesowych.”

Krzysztof Sienkiewicz | Krzysztof Kowalski

Menadżer Ciągłego Doskonalenia | Dyrektor Ciągłego Doskonalenia
Dział Komponentów Elektromechanicznych

„Miałem przyjemność uczestniczyć w szkoleniu „Six Sigma Black Belt”, duży ukłon w stronę ABK za zbudowanie atmosfery podczas każdej z sesji, która pozwalała w przystępny sposób na przyjęcie dużej ilości wiedzy, zrozumienie narzędzi statystycznych i podejścia do prowadzenia projektów DMAIC. Trenerzy – praktycy, to ludzie, którzy wiedzą o czym mówią… wiedza poparta doświadczeniem i praktycznymi przykładami. ABK to profesjonalne podejście pro klient, polecam.”

Grzegorz Woźniak

Leader in Process Engineering Dept.

“Bez wątpienia będziemy kontynuowali współpracę z Akademią Białego Kruka i z pełną odpowiedzialnością polecamy Jej usługi.”

Michał Koszucki

Koordynator Projektu
Master Black Belt

“Od pierwszego dnia szkolenia Six Sigma Green Belt organizowanego przez Akademię Białego Kruka otwierały nam się oczy. Zespół ABK określiłbym trzeba słowami:
pasja + kreatywność + nieszablonowość.

Osobiście było to dla mnie tzw. Szkolenie marzeń, czyli takie o którym od dawna słyszałem i bardzo chciałem poznać metodę Six Sigma w praktyce. Nie zawiodłem się, mimo że trenerzy Akademii nie idealizowali metody, wskazując zarówno szanse jak i zagrożenia możliwe do napotkania przy jej wdrażaniu w życie.

Co dało naszej firmie szkolenie Six Sigma Green Belt?

  • Pokazało w jaki sposób poszukiwać źródłowej przyczyny problemu
  • Oduczyło pochopnego wskazywania rozwiązań
  • Nauczyło strategicznego spojrzenia na problem
  • Obaliło mit „samotnego geniuszu
  • Przekonało do potencjału pracy zespołowej.”

Jędrzej Bochyński

Specjalista ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania

“Co było wyjątkowego w ciągu 5 miesięcy spędzonych w programie Black Belt?

  • Bezkompromisowość ABK dla jakości przekazywanej wiedzy, dążenie do mobilizacji uczestników i wymagania pełnego zaangażowania i poświęcenia.
  • Skrupulatność w zbilansowaniu przekazywanej wiedzy ‘twardej’ z budowaniem umiejętności ‘miękkich’.
  • Pasja, pasja, pasja… Radość z tego co robią… To się czuje na zajęciach.

Zdecydowanie były to dobrze zainwestowane czas i pieniądze!”

Paulina Kaźmierczak

Uczestniczka programu Black Belt

“Szkolenia Six Sigmowe organizowane przez ABK to najlepszy przykład profesjonalizmu, zaangażowania i praktycznego zastosowania metodyki DMAIC. To wszystko wsparte realizacją projektu w trakcie szkolenia, regularnymi przeglądami i całą paletą umiejętności miękkich szlifowanych podczas warsztatów z Julitą sprawiają, że po ukończeniu szkolenia, jesteś świetnie przygotowany do bycia liderem projektów. Podejście oparte na Liczbach, Danych i Faktach będą Twoją nową podstawą do podejmowania kolejnych decyzji bi- znesowych. Czy warto? Zdecydowanie TAK!”

Wojciech Sondej

Quality Projects Engineer

„W trakcie szkolenia, trenerzy w sposób jasny, a przede wszystkim, w sposób ciekawy omówili kolejne kroki realizacji projektu Six Sigma. Dla każdego z etapów DMIAC, przedstawili odpowiednie narzędzia i techniki, a specjalnie dobrane ćwiczenia przyczyniły się do rozwoju umiejętności, zarówno „miękkich” jak i „twardych”, niezwykle przydatnych podczas samodzielnej pracy z grupą projektową.”

Grzegorz Furgał

Odlewnia Precyzyjna W50

Przewodnik Białego Kruka

Kaizen, to japońska filozofia zarządzania, która oznacza „ciągłe doskonalenie”. Jest to podejście koncentrujące się na wprowadzaniu małych, stopniowych zmian w procesach, w celu osiągnięcia lepszych wyników. Kaizen jest szeroko stosowany w różnych branżach, od produkcji po usługi,
i jest kluczowym elementem w metodyki Lean Management.

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Karolina Klimek

Asystentka ds. Sprzedaży

Justyna Dzikowska

Asystentka ds. Sprzedaży