Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

  • Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.

Dla kogo?

  • Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Raport A3 – struktura.
  • Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
  • Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
  • SIPOC – ogólna mapa procesu.
  • Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
  • Makigami.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Etapy tworzenia VSM.
  • Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
  • Praca zespołowa.
  • Analiza biznesowa problemu.
  • Wizualizacja danych.

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
  • Burza mózgów – warianty, filary.
  • 5 Why.
  • Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
  • Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
  • Prezentacja danych.

Nadchodzące szkolenia Lean w usługach

Zobacz kalendarz szkoleń

Zaufali nam

“Zdecydowanie polecam udział w szkoleniu i warsztatach Six Sigma organizowanych przez Akademię Białego Kruka. Szczególnie tym, którzy pragną uzupełnić swoją wiedzę w zakresie efektywnego rozwiązywania problemów biznesowych, ale nie tylko tych. Cała przedstawiona metodologia DMAIC oraz Six Sigma „tool box” , wzbogacone są różnymi narzędziami „miękkimi”, które zdecydowanie podniosły i wzbogaciły nasze kompetencje. Wszystko to razem sprawia, że zdobyte umiejętności można wykorzystać we wszystkich, możliwych do wyobrażenia sobie procesach.”

Paweł Myśliński

Dyrektor Produkcji

“Szkolenie Six Sigma Black Belt w ABK to wyzwanie i nauka dla każdego, kto jest otwarty na nowoczesne formy zarządzania. To szansa na rozwój, poprawienie kwalifikacji zawodowych a także co najważniejsze — możliwość wdrażania realnych zmian w każdym zakładzie produkcyjnym czy usługach. W ramach 5 miesięcy dogłębnie poznaje się narzędzia SIX SIGMA, które można wykorzystać w realnych projektach. Polecam każdemu!!!”

Bartosz Kopczyński

Dyrektor Produkcji

Jeżeli myślisz, że to szkolenie nie jest dla Ciebie, bo to jest STATYSTYKA, to jesteś w błędzie. Materiał przekazany przez praktyków, uzupełniony zebranym doświadczeniem projektowym. Idealna mieszanka wiedzy z doświadczeniem. Chciałbym aby, wszystkie moje szkolenie wyglądały w podobny sposób. POLECAM !

Mateusz Wlaz

Process Engineer

„Szkolenie Six Sigma Green Belt organizowane przez Akademię Białego Kruka z Wrocławia zostało przeprowadzone profesjonalne i przyczyniło się do poszerzenia i usystematyzowania naszej wiedzy z zakresu Six Sigma. Szkolenie miało charakter intensywnych zajęć warsztatowych prowadzonych przez doświadczonych trenerów posiadających umiejętności dydaktyczne i praktyczne w zakresie wykorzystania Six Sigmy. Dla naszej firmy to narzędzie stało się jednym z wyborów do wykorzystania w celu rozwiązywania kluczowych problemów biznesowych przedsiębiorstwa o nieznanej przyczynie. Wysoko oceniamy poziom i skuteczność szkolenia, z całą rzetelnością możemy polecić usługi Akademii Białego Kruka we Wrocławiu”.

Jakub Hendzlik

Kierownik Produkcji/Production Manager

“REWELACJA! Jedynie w ten sposób mogę ocenić całe szkolenie Black Belt realizowane przez Akademię Białego Kruka. Ogromna dawka wiedzy, podana w sposób logiczny i konsekwentny. Osadzenie teorii w praktyce, poprzez realizowanie rzeczywistego projektu, „rozliczonego” kolejnymi sesjami, pozwala na uwiarygodnienie metodyki w żywym procesie. Prowadzący – kompetentni i charyzmatyczni, POLECAM.”

Beata Przemyk

Kierownik Jakości

“Szkolenie Green Belt oferowane przez ABK było moim pierwszym doświadczeniem nie tylko z szeroko rozumianą filozofią Six Sigma, ale również z  systemowym podejściem do usprawniania procesów.

Miałam okazję uczestniczyć w  9-dniowym szkoleniu, które w całości spełniło moje oczekiwania. Choć przyznam się,  że obawiałam się fazy Measure i praktycznego wykorzystania statystyki, w  miarę upływu czasu bardzo żałowałam, że nie jestem w stanie wykorzystać w  całości poznanych narzędzi do statystycznej analizy danych. Dobrze dobrane materiały szkoleniowe, wykwalifikowani trenerzy i wspaniała atmosfera warsztatów sprawia że z czystym sercem mogę polecić i zachęcić wszystkich niezdecydowanych do uczestnictwa, a nieustannie powtarzana mantra Liczby, Dane, Fakty  postanie ze mną na długie lata”.

Ewa Wolszczak-Chudy

HR Business Partner

„Miałem przyjemność wziąć udział w otwartym szkoleniu Black Belt organizowanym przez ABK i mogę szczerze polecić ich ofertę. Jestem pod wrażeniem profesjonalizmu i zaangażowania trenerów i trenerek prowadzących zajęcia. Metodyka DMAIC została wyjaśniona bardzo przejrzyście (Kamil Torczewski i Jarek Siarkiewicz genialnie przekazują wiedzę), a do tego uzupełniona o szereg bardzo interesujących szkoleń z tematów miękkich prowadzonych przez fenomenalną Julitę Urbaniuk.

Po szkoleniu dokładnie wiem w jakim kierunku zmierzać z moimi projektami. Jestem bardzo wdzięczny i szczerze polecam wszystkim, którzy chcieliby posiąść kompetencje Black Belt. Mam nadzieję, że będę miał jeszcze okazję współpracować z ABK!”

Paweł Kokorczak

CI Specialist | CONTINUOUS IMPROVEMENT

„Jeśli chodzi o opinię i sugestie dotyczące szkolenia, to nie mam żadnych uwag – mogę tylko pochwalić za dobór Trenera i sposób prowadzenia przez Niego zajęć. Obawiałam się, że będzie po prostu nudno, natomiast Pan Marcin zrobił bardzo dobre wrażenie, był rzeczowy, opowiadał o zagadnieniu w przystępny sposób a na dodatek z pasją. Poza tym bardzo ciekawe były powtórki oraz gry.”

Agnieszka Klimczak

Deputy Quality Control Manager

“Polecam każdemu udział w zajęciach organizowanych przez Akademię Białego Kruka, mając nadzieję, iż nie jest to mój ostatni kontakt z Tą firmą.”

Piotr Gawol

Lider Lean Manufacturing

“Szkolenie 6 Sigma Black Belt organizowane przez Akademie Białego Kruka w którym miałem przyjemność uczestniczyć jest wydarzeniem, które koryguje elementarną koncepcje postrzegania procesu biznesowego w przedsiębiorstwie. W trakcie kolejnych spotkań aktywny uczestnik zmienia sposób oceny dotychczasowych problemów, które opisane poprzez liczby, dane, fakty, jawią się jako realny potencjał rozwoju w firmie.”

Krzysztof Ganowicz

Inżynier Produkcji

„Było to moje pierwsze szkolenie w Akademii Białego Kruka ale z całą stanowczością mogę powiedzieć, że nie ostatnie. Sposób prowadzenia szkolenia z Six Sigma Green Belt idealnie trafił w moje oczekiwania – większość zagadnień było poparty przykładami praktycznymi z wielu firm i branż. Jeżeli pojawiała się jakakolwiek wątpliwość to nie była ona pozostawiona bez odzewu – na wszelkie pytania czy wątpliwości otrzymywaliśmy odpowiedzi.

Podsumowując w dwóch słowach – Dobra Robota!!!”

Maciej Olejniczak

Specjalista ds. Optymalizacji

„Jestem pod dużym wrażeniem szkolenia Green Belt Akademii Białego Kruka. Było to jedno z najlepszych szkoleń w jakich brałem udział.

Narzędzia Six Sigma prezentowane są w sposób praktyczny pozwalający je zrozumieć, a nie tylko zapamiętać. Dodatkowo, co było dla mnie zaskoczeniem, prezentowany jest cały zestaw miękkich metod i technik ułatwiający samodzielne przeprowadzenie swojego zespołu przez metodykę DMAIC.

Praktycznym skutkiem szkolenia jest umiejętność jeszcze głębszego analizowania „sytuacji bez wyjścia”

Jarosław Oleradzki

Optimization specialist

“Szkolenie Six Sigma długo zostanie w pamięci z uwagi na niezwykle ciekawe i przydatne w codziennej pracy zagadnienia. Godny zaznaczenia jest fakt ‚iż prowadzący zajęcia byli dobrze przygotowani nie tylko pod względem merytorycznym , mam tu na myśli teorię ‚ale omawiane tematy zawsze poparte były wieloma przykładami z różnych dziedzin. Szkolenie inne od wszystkich.

Sławomir Kaleta

Kierownik Działu Obróbki Zacisków Machining Dept. Manager

Przewodnik Białego Kruka

Gościem 37-go odcinka podcastu jest Natalia Jażdżewska, ekspertka z zakresu Lean Management i ciągłego doskonalenia, pracująca w firmie Kruk, gdzie rozwija autorskie programy mentoringowe.

 

W tym odcinku Natalia Jażdżewska opowiada o znaczeniu mentoringu w rozwoju kompetencji i budowaniu relacji w organizacjach. Dzieli się swoimi doświadczeniami zarówno jako mentee, jak i mentorka, a także wyjaśnia różnicę między mentoringiem a konsultingiem. Zapraszamy do odsłuchania tej inspirującej rozmowy.

 

 

Podcast Six Sigma Espresso Spotify Six Sigma Espresso Apple Podcast Six Sigma Espresso Youtube

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Dorota Wróbel

Menedżer ds. Projektów Szkoleniowych i Obsługi Klienta

Cookies
Cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, w zakresie odpowiadającym konfiguracji Twojej przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej, zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką Prywatności.

Akceptuję