Szkolenie
Lean w usługach
Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.
- Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Cel szkolenia
- Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.
Dla kogo?
- Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.
Zdobyte kompetencje
- Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
- Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
- Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
- Mapowanie i wizualizacja procesów.
- Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
- Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
- Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
- Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie
Korzyści dla organizacji
- Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
- Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
- Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
- Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.
- Skrócenie czasu obsługi Klienta.
- Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
- Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.
Forma szkolenia
Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Czas trwania szkolenia
7 dni szkoleniowych
Zakres merytoryczny
Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu
- Wprowadzenie do Lean.
- Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
- Raport A3 – struktura.
- Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
- Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
- SIPOC – ogólna mapa procesu.
- Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
- Makigami.
Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu
- Etapy tworzenia VSM.
- Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
- Praca zespołowa.
- Analiza biznesowa problemu.
- Wizualizacja danych.
Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego
- Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
- Burza mózgów – warianty, filary.
- 5 Why.
- Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
- Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
- Prezentacja danych.
Zobacz również:
Nadchodzące szkolenia Lean w usługach
Zobacz kalendarz szkoleńZaufali nam

“Dlaczego szkolenia Six Sigma z ABK?
- Liczby, Dane, Fakty – będą Waszą mantrą i podstawą podejmowania
decyzji biznesowych. - Takt, tempo i przeglądy projektów – zbudują zaangażowanie i konsekwentne działania nastawione na rozwiązanie problemu.
- Kompetencje, doświadczenie i praktyczne podejście trenerów – zmotywują
i przełożą metodykę oraz narzędzia (twarde i miękkie) , w praktyczny zestaw
do stosowania – niezbędnik”.
IT Director


“Zapewnienia trenerów Akademii o skuteczności Six Sigma, przedstawione podczas indywidualnej sesji dla kierownictwa firmy, stosunkowo szybko znalazły odzwierciedlenie w osiąganych efektach biznesowych. Zrealizowane projekty przyniosły wymierne efekty finansowe oraz przekonały członków organizacji do uznania Six Sigma jako narzędzia do rozwiązywania szczególnie trudnych problemów biznesowych.”
Menadżer Ciągłego Doskonalenia | Dyrektor Ciągłego Doskonalenia
Dział Komponentów Elektromechanicznych

“Co było wyjątkowego w ciągu 5 miesięcy spędzonych w programie Black Belt?
- Bezkompromisowość ABK dla jakości przekazywanej wiedzy, dążenie do mobilizacji uczestników i wymagania pełnego zaangażowania i poświęcenia.
- Skrupulatność w zbilansowaniu przekazywanej wiedzy ‘twardej’ z budowaniem umiejętności ‘miękkich’.
- Pasja, pasja, pasja… Radość z tego co robią… To się czuje na zajęciach.
Zdecydowanie były to dobrze zainwestowane czas i pieniądze!”
Uczestniczka programu Black Belt

„Szkolenie Six Sigma prowadzone przez Akademię Białego Kruka było pierwszym moim bliższym spotkaniem z narzędziami do standaryzacji i efektywizacji procesów. Szkole- nie jak najbardziej spełniło moje oczekiwania. Nie zabrakło w nim miejsca na wymianę doświadczeń pomiędzy użytkownikami, wspólne warsztaty, wyłożenie filozofii Six Sigma w sposób przystępny”.
Junior Team Leader


„Jako praktyk biznesu wiem, że poza doświadczeniem potrzebna jest wiedza, która organizuje myślenie i daje krok po kroku wskazówki co robić. Szkolenie Six Sigma Black Belt dało mi tak wiele w zakresie własnego rozwoju, że propagowanie metodyki DMAIC w rozwiązywaniu strategicznych problemów biznesowych stało się dla mnie oczywistą, oczywistością. ABK ma bardzo profesjonalne podejście do organizacji całego cyklu szkolenia, wszystkie detale dopięte są na ostatni guzik co ukazuje duże doświadczenie organizacji jak również ciągłej pracy nad ulepszaniem całego cyklu.
Miałem przyjemność uczestniczyć w edycji on-line, która na swój sposób wymaga większego skupienia i zaangażowania uczestników, niemniej jednak prowadzący szkolenie starają się cały czas utrzymać aktywność grupy na wysokim poziomie co dobrze wpływa na atmosferę szkolenia.”
Maintenance Manager


„Podczas szkolenia prowadząca p. Arleta Grzeszczak w sposób spójny, ciekawy i bogaty w wiedzę oraz doświadczenie połączyła teorię z praktyką.
Szkolenie zostało przeprowadzone bardzo profesjonalnie, a konsultacje udzielone podczas prowadzenia okazały się niezwykle trafne i pomocne dla całego Zespołu.
Program realizowany we współpracy z Akademią Białego Kruka wpłynął na wzrost zaangażowania w realizację projektów oraz poprawę ich efektywności, dlatego z czystym sumieniem polecamy Akademię jako organizatora projektów szkoleniowych dla firm.”
Prezes Zarządu


















Kaizen, to japońska filozofia zarządzania, która oznacza „ciągłe doskonalenie”. Jest to podejście koncentrujące się na wprowadzaniu małych, stopniowych zmian w procesach, w celu osiągnięcia lepszych wyników. Kaizen jest szeroko stosowany w różnych branżach, od produkcji po usługi,
i jest kluczowym elementem w metodyki Lean Management.
Skontaktuj się z nami.
Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!