Szkolenie
Lean w usługach
Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.
Cel szkolenia
- Przekazanie wiedzy na temat wykorzystania narzędzi Lean Management w środowisku biurowym.
- Zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań doskonalących w organizacji.
Dla kogo?
- Dla kierowników, menedżerów i specjalistów organizacji sektora usługowego.
- Dla osób, które chcą nauczyć się przeprowadzania działań doskonalących na gruncie administracyjnym i biurowym.
Zdobyte kompetencje
- Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
- Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
- Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
- Mapowanie i wizualizacja procesów.
- Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
- Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
- Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
- Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie
Korzyści dla organizacji
- Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
- Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
- Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
- Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.
- Skrócenie czasu obsługi Klienta.
- Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
- Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.
Forma szkolenia
Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Czas trwania szkolenia
7 dni szkoleniowych
Zakres merytoryczny
Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu
- Wprowadzenie do Lean.
- Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
- Podstawy kultury ciągłego doskonalenia.
- Mapowanie procesów.
- Identyfikacja problemów i ich analiza.
- Analiza i wizualizacja danych.
- Zasady funkcjonowania zespołu projektowego.
Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu
- Generowanie rozwiązań.
- Ocena i analiza rozwiązań.
- Wdrożenie rozwiązań.
- Ocena rezultatów.
- Standard procesu usługowego (przepływ w procesie, określenie ról w procesie oraz jego miar efektywności).
Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego
- Praca standaryzowana.
- Zarządzanie wizualne w obszarze usługowym.
- Organizacja miejsca pracy.
- Zapobieganie błędom w procesach usługowych.
- Podsumowanie projektu.
- Warsztat Symulacja Lean.
Zobacz również:
Nadchodzące szkolenia Lean w usługach
Zobacz kalendarz szkoleńZaufali nam

“Szkolenie Black Belt pozwoliło mi zamienić subiektywne odczucia i “wydaje mi się” na to co w biznesie ważne, czyli LICZBY, DANE, FAKTY. Projekty uruchomione w ramach certyfikacji okazały się z naszej strony “strzałem w 10”. Jeśli chodzi o samo szkolenie, oprócz statystyki, ABK kładzie duży nacisk na miękkie techniki, elementy negocjacji czy prezentowania wyników. Jak pokazało szkolenie, Six Sigma to nie tylko statystyka i rozwiązanie konkretnego problemu, który nas boli, ale także korzyści biznesowe dla firmy (nie tylko finansowe), jak i korzyści osobiste (rozwój kompetencji na poziomie doświadczenia czy postaw oraz zachowań). I najważniejsze — szkolenie pokazało, że JEST SPOSÓB NA WSZYSTKO :-).”
Specjalista ds. jakości

Szkolenie ABK to okres intensywnej pracy, nie tylko w zakresie teorii, ale również warsztatowej z elementami doskonalenia umiejętności interpersonalnych. Warto podkreślić, że uczestnicy rozpoczynają tę przygodę nie zawsze będąc wykwalifikowanymi specjalistami w metodologii Six Sigma, ale dzięki zaangażowaniu i determinacji trenerów, kończą szkolenie na równym poziomie wiedzy. Serdecznie polecam.
MTO & Deployment Manager

“Jak przekraczałem próg Akademii Białego Kruka, nie wiedziałem, że znowu będę musiał łamać swoje stereotypy myślowe. Mogę powiedzieć jedno problemy z jakimi mam do czynienia już nigdy nie będą wyglądały tak samo – po prostu można je rozwiązać. Nowy sposób myślenia i nowy sposób patrzenia na otaczający nas świat. Dużo wiedzy, dużo nauki, świetni wykładowcy — po prostu bardzo dobre Szkolenie, takie jakie powinno być.”
Magnetto Manufacturing System

“Szkolenia Six Sigmowe organizowane przez ABK to najlepszy przykład profesjonalizmu, zaangażowania i praktycznego zastosowania metodyki DMAIC. To wszystko wsparte realizacją projektu w trakcie szkolenia, regularnymi przeglądami i całą paletą umiejętności miękkich szlifowanych podczas warsztatów z Julitą sprawiają, że po ukończeniu szkolenia, jesteś świetnie przygotowany do bycia liderem projektów. Podejście oparte na Liczbach, Danych i Faktach będą Twoją nową podstawą do podejmowania kolejnych decyzji bi- znesowych. Czy warto? Zdecydowanie TAK!”
Quality Projects Engineer

„W mojej niedługiej karierze zawodowej miałem okazję brać udział w szkoleniach dot. różnych metod rozwiązywania problemów jak chociażby A3, PDCA, Toyota Kata czy 8D. Cały czas jednak czułem niedosyt. Dopiero teraz, po ukończonym szkoleniu Six Sigma Green Belt czuję w pełni gotów do rozwiązywania dowolnych problemów. Akademia uczy rozwiązywania „problemów biznesowych”, jednak narzędzia pokazane w trakcie szkolenia oraz uświadomienie jak ważne powinny być dla nas „Liczby, Dane i Fakty”, pozwala nie tylko na zajęcie się tymi dużymi problemami, ale także tymi małymi. Serdecznie polecam szkolenie wszystkim osobom – bez względu na to w jakiej branży obecnie pracujecie.”
Operational Excellence Specialist


“Dzięki uczestnictwu w szkoleniu z metodologii rozwiązywania problemów DMAIC organizowanemu przez „Akademię Białego Kruka” z indywidualisty stałem się zwolennikiem i entuzjastą pracy zespołowej.”
Kierownik Działu Zapewnienia Jakości


„Polecam Akademię Białego Kruka każdemu liderowi, który chciałaby podnieść poziom swoich kompetencji, każdej osobie która chce przeżyć niesamowite szkolenie i każdemu kto chce zobaczyć świat biznesu w innym świetle – widziany z perspektywy liczb, danych i faktów. Program Six Sigma Black Belt przygotowany przez zespół Akademii Białego Kruka to absolutna rewelacja. Jest w nim starannie przygotowana treść, solidnie przedstawiony kontekst biznesowy, mocny nacisk na praktyczne zastosowanie nabytych umiejętności i co najważniejsze wszystko jest dostarczone w przemyślany sposób przez rewelacyjnych trenerów łączących wiedzę specjalistyczną, wieloletnie doświadczenie oraz charyzmę i grację jakiej próżno szukać gdzie indziej. To co najbardziej ujęło mnie osobiście w podejściu ABK to indywidualne dbanie o każdego uczestnika szkolenia i przyłożenie wszelkich starań do zrozumienia indywidualnych potrzeb merytorycznych każdej osoby. Na przestrzeni ostatnich 17 lat wiele razy uczestniczyłem w wielu różnych programach szkoleniowych ale program Six Sigma Black Belt w wykonaniu ABK jest zdecydowanie tym co wszystkie inne firmy zajmujące się szkoleniami powinny przyjąć jako swój wzór do naśladowania.”
Regional Manager Operational Excellence


















Gościem 31. odcinka podcastu Six Sigma Espresso jest Grzegorz Furgał – Principal Engineer for Process Certification and Technical Problem Solving w Pratt & Whitney Rzeszów. Rozmawiamy o definiowaniu projektów usprawniających oraz trudnościach związanych z doborem miar i metryk do projektu.
Skontaktuj się z nami.
Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!
Dorota Wróbel
Menedżer ds. Projektów Szkoleniowych i Obsługi Klienta