Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

  • Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.

Dla kogo?

  • Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Raport A3 – struktura.
  • Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
  • Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
  • SIPOC – ogólna mapa procesu.
  • Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
  • Makigami.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Etapy tworzenia VSM.
  • Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
  • Praca zespołowa.
  • Analiza biznesowa problemu.
  • Wizualizacja danych.

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
  • Burza mózgów – warianty, filary.
  • 5 Why.
  • Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
  • Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
  • Prezentacja danych.

Nadchodzące szkolenia Lean w usługach

Zobacz kalendarz szkoleń

Zaufali nam

“Dlaczego szkolenia Six Sigma z ABK?

  • Liczby, Dane, Fakty – będą Waszą mantrą i podstawą podejmowania
    decyzji biznesowych.
  • Takt, tempo i przeglądy projektów – zbudują zaangażowanie i konsekwentne działania nastawione na rozwiązanie problemu.
  • Kompetencje, doświadczenie i praktyczne podejście trenerów – zmotywują
    i przełożą metodykę oraz narzędzia (twarde i miękkie) , w praktyczny zestaw
    do stosowania – niezbędnik”.

Aleksander Surma

IT Director

W ramach szkolenia i wsparcia z Akademii (nawet poza zajęciami za co jestem wdzięczny) byłem w stanie realizować mój pierwszy projekt z wydajnością która wszyscy chwalą, co wydaje mi się potwierdza moje założenia. Sądzę, że wynika to z ciągłej opieki którą Akademia niejako praktykuje dla pierwszych projektów Uczestniczących w szkoleniu. Dwustopniowy system potwierdzania kompetencji (czyli zaświadczenie o odbyciu szkolenia i certyfikat) jest super rozwiązaniem które zaspokaja potrzeby Liderów ambitnych, lecz również tych którzy potrzebują może więcej czasu. Innym aspektem o którym warto wspomnieć są kontakty biznesowe które nawiązuje się mimowolnie na spotkaniach, grupa się integruje, wymienia doświadczeniami (nie tylko Six-Sigmowymi) i utrzymuje kontakty nawet po szkoleniu”.

Mateusz Zysiak

Asystent ds. Jakości

“Szkolenie Green Belt Six Sigma opiera się w głównej mierze na zasadzie Dane, Liczby, Fakty. Zasada ta w pełni pozwala na wykrycie istotnych problemów istniejących w firmie. Pozwala także uniknąć niepotrzebnego marnowania czasu na sprawy nie będące problemami. Poza tym szkolenie zorganizowane w profesjonalny sposób, zawsze przygotowani trenerzy w łatwy i przystępny sposób przedstawiali każde zagadnienie.”

Łukasz Muszyński

Manufacturing Quality

“Zapewnienia trenerów Akademii o skuteczności Six Sigma, przedstawione podczas indywidualnej sesji dla kierownictwa firmy, stosunkowo szybko znalazły odzwierciedlenie w osiąganych efektach biznesowych. Zrealizowane projekty przyniosły wymierne efekty finansowe oraz przekonały członków organizacji do uznania Six Sigma jako narzędzia do rozwiązywania szczególnie trudnych problemów biznesowych.”

Krzysztof Sienkiewicz | Krzysztof Kowalski

Menadżer Ciągłego Doskonalenia | Dyrektor Ciągłego Doskonalenia
Dział Komponentów Elektromechanicznych

“Co było wyjątkowego w ciągu 5 miesięcy spędzonych w programie Black Belt?

  • Bezkompromisowość ABK dla jakości przekazywanej wiedzy, dążenie do mobilizacji uczestników i wymagania pełnego zaangażowania i poświęcenia.
  • Skrupulatność w zbilansowaniu przekazywanej wiedzy ‘twardej’ z budowaniem umiejętności ‘miękkich’.
  • Pasja, pasja, pasja… Radość z tego co robią… To się czuje na zajęciach.

Zdecydowanie były to dobrze zainwestowane czas i pieniądze!”

Paulina Kaźmierczak

Uczestniczka programu Black Belt

„Szkolenie Six Sigma prowadzone przez Akademię Białego Kruka było pierwszym moim bliższym spotkaniem z narzędziami do standaryzacji i efektywizacji procesów. Szkole- nie jak najbardziej spełniło moje oczekiwania. Nie zabrakło w nim miejsca na wymianę doświadczeń pomiędzy użytkownikami, wspólne warsztaty, wyłożenie filozofii Six Sigma w sposób przystępny”.

Piotr Szafrański

Junior Team Leader

“LDF (Liczby, Dane, Fakty) – od teraz zawsze i wszędzie ! Szkolenie BB uczy w jaki sposób wykorzystywać LDF w argumentacji i poszukiwaniu rozwiązań DMAIC prowadzi za „rączkę” do osiągnięcia poprawy biznesu.”

Łukasz Paluch

Six Sigma Deployment Leader

„ABK wie jak osiągnąć zamierzony cel i umie podzielić się tą wiedzą z innymi, którzy są gotowi na zmiany!!!”

Waldemar Siembab

Inżynier ds. Jakości

“Pierwszy raz spotkałam się z tak obszernym szkoleniem, to swoisty kombajn do wszelakich analiz. Najważniejszą lekcją jaką wyniosłam z Waszych zajęć to Liczby, Dany, fakty, a nie opinie.

Akademia Białego Kruka jest profesjonalną jednostką, która potrafi pokazać nam bez względu czy jesteśmy firmą produkcyjną czy usługową, jak mając usystematyzowaną mapę drogową prowadzić projekt, czy podchodzić do problemu. Wiele godzin ćwiczeń, omawianych przykładów tak zapodało mi w pamięć, że nie muszę martwić się o definicje podręcznikowe (np. czym jest analiza interesariuszy – wystarczy że przypomnę sobie ćwiczenie z kolegami i już wiem, jak przeprowadzić taka analizę).

Polecam współpracę z ABK – pełen profesjonalizm, nie spotykana kreatywność, a przede wszystkim mili ludzie :)”.

Magda Zaclona

Continuous Improvement Leader

„Jako praktyk biznesu wiem, że poza doświadczeniem potrzebna jest wiedza, która organizuje myślenie i daje krok po kroku wskazówki co robić. Szkolenie Six Sigma Black Belt dało mi tak wiele w zakresie własnego rozwoju, że propagowanie metodyki DMAIC w rozwiązywaniu strategicznych problemów biznesowych stało się dla mnie oczywistą, oczywistością. ABK ma bardzo profesjonalne podejście do organizacji całego cyklu szkolenia, wszystkie detale dopięte są na ostatni guzik co ukazuje duże doświadczenie organizacji jak również ciągłej pracy nad ulepszaniem całego cyklu.

Miałem przyjemność uczestniczyć w edycji on-line, która na swój sposób wymaga większego skupienia i zaangażowania uczestników, niemniej jednak prowadzący szkolenie starają się cały czas utrzymać aktywność grupy na wysokim poziomie co dobrze wpływa na atmosferę szkolenia.” 

Tomasz Żurawski

Maintenance Manager

“Polecam każdemu udział w zajęciach organizowanych przez Akademię Białego Kruka, mając nadzieję, iż nie jest to mój ostatni kontakt z Tą firmą.”

Piotr Gawol

Lider Lean Manufacturing

“Szkolenie 6 Sigma Black Belt organizowane przez Akademie Białego Kruka w którym miałem przyjemność uczestniczyć jest wydarzeniem, które koryguje elementarną koncepcje postrzegania procesu biznesowego w przedsiębiorstwie. W trakcie kolejnych spotkań aktywny uczestnik zmienia sposób oceny dotychczasowych problemów, które opisane poprzez liczby, dane, fakty, jawią się jako realny potencjał rozwoju w firmie.”

Krzysztof Ganowicz

Inżynier Produkcji

„Podczas szkolenia prowadząca p. Arleta Grzeszczak w sposób spójny, ciekawy i bogaty w wiedzę oraz doświadczenie połączyła teorię z praktyką.

Szkolenie zostało przeprowadzone bardzo profesjonalnie, a konsultacje udzielone podczas prowadzenia okazały się niezwykle trafne i pomocne dla całego Zespołu.

Program realizowany we współpracy z Akademią Białego Kruka wpłynął na wzrost zaangażowania w realizację projektów oraz poprawę ich efektywności, dlatego z czystym sumieniem polecamy Akademię jako organizatora projektów szkoleniowych dla firm.”

Bartłomiej Lech

Prezes Zarządu

Przewodnik Białego Kruka

Kaizen, to japońska filozofia zarządzania, która oznacza „ciągłe doskonalenie”. Jest to podejście koncentrujące się na wprowadzaniu małych, stopniowych zmian w procesach, w celu osiągnięcia lepszych wyników. Kaizen jest szeroko stosowany w różnych branżach, od produkcji po usługi,
i jest kluczowym elementem w metodyki Lean Management.

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Karolina Klimek

Asystentka ds. Sprzedaży

Justyna Dzikowska

Asystentka ds. Sprzedaży