Szkolenie
Lean w usługach
Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.
- Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Cel szkolenia
- Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.
Dla kogo?
- Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.
Zdobyte kompetencje
- Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
- Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
- Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
- Mapowanie i wizualizacja procesów.
- Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
- Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
- Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
- Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie
Korzyści dla organizacji
- Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
- Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
- Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
- Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.
- Skrócenie czasu obsługi Klienta.
- Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
- Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.
Forma szkolenia
Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Czas trwania szkolenia
7 dni szkoleniowych
Zakres merytoryczny
Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu
- Wprowadzenie do Lean.
- Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
- Raport A3 – struktura.
- Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
- Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
- SIPOC – ogólna mapa procesu.
- Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
- Makigami.
Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu
- Etapy tworzenia VSM.
- Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
- Praca zespołowa.
- Analiza biznesowa problemu.
- Wizualizacja danych.
Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego
- Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
- Burza mózgów – warianty, filary.
- 5 Why.
- Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
- Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
- Prezentacja danych.
Zobacz również:
Nadchodzące szkolenia Lean w usługach
Zobacz kalendarz szkoleńZaufali nam

“W 2010 r. odbyłem w Akademii Białego Kruka 200-godzinne szkolenie Six Sigma Black Belt. Pięć tygodniowych sesji w ciągu pięciu kolejnych miesięcy — to była potężna dawka wiedzy i umiejętności, którymi, jak sądzę, powinien cechować się przyszyły Black Belt. Pomimo wielu godzin szkolenia nie pozwolono nam się nudzić — sześciu trenerów, zróżnicowany materiał, rozmaite techniki nauczania — i to wszystko w bardzo funkcjonalnym ośrodku, położonym w bajkowej okolicy na skraju wrocławskiego Parku Szczytnickiego — wprost wymarzone miejsce do przyswajania nowego materiału. Dodając do tego niebanalny katering oraz uczestników z różnych firm z niemal całego kraju, otrzymujemy szkolenie unikatowe, będące w stanie zaspokoić nawet najbardziej wybredne gusty. Mnie najbardziej ujęło nastawienie prowadzących zajęcia, których przekaz był jasny i niepozostawiający wątpliwości: Six Sigma to wciąż świeży, a zarazem już sprawdzony w bojach program ciągłego doskonalenia, rzucający zupełnie nowe światło na zarządzanie organizacjami. Ja uwierzyłem, a to w konsekwencji okazało się zwiastować początek zmian w sposobie mojego myślenia i postępowania. Z pełną odpowiedzialnością mogę śmiało polecić Akademię Białego Kruka, jako firmę ukierunkowaną na propagowanie nowoczesnego podejścia w rozwiązywaniu problemów w organizacjach.”
Six Sigma Coordinator

“W szkoleniu Lean Lider w którym miałem przyjemność osobiście uczestniczyć, Pani Arleta Greszczyk wykazała się bardzo wysoką wiedzą i wspaniałymi umiejętnościami Trenerskimi, potrafiła świetnie zmotywować i zainspirować zespół. Praktyczne przykłady które podaje Pani Arleta na podstawie zdobytej w życiu zawodowym wiedzy, są elementem szkoleniowym który porusza wyobraźnie i pozwala nam znaleźć odpowiedni kierunek w naszym działaniu. Brałem udział w wielu szkoleniach i z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić że Pani Arleta jest jednym z najlepszych trenerów których spotkałem w mojej karierze zawodowej.”
Dyrektor Wydziału TA2

“Szkolenie z zakresu projektowania eksperymentów pozwoliło nam w pełni zrozumieć to narzędzie od podstaw. Dzięki świetnie dobranym doświadczeniom praktycznym, z powodzeniem możemy stawiać pierwsze kroki w dziedzinie planowania, realizacji i analizy wyników eksperymentów, a tym samym zgłębić wiedzę na temat naszego procesu technologicznego oraz ważności czynników na niego oddziałujących. Umiejętności prowadzącego i stworzenie przyjaznej atmosfery w trakcie zajęć, z powodzeniem wykluczyły konieczność stosowania podwójnego espresso w przerwach.
Z największą przyjemnością polecam wszystkim współpracę z ABK.”
Starszy Inżynier ds. Procesu



“Świetne szkolenie, daje wiedzę i narzędzia oraz usystematyzowane podejście do rozwiązywania problemów o nieznanej przyczynie. Polecam.”
Spec. ds. Rozwoju Cadbury

“Życzyłbym sobie, aby każda organizacja zajmująca się szkoleniami i konsultingiem działała w podobny sposób. To rzeczywiście są ludzie, którzy potrafią znaleźć “sposób na wszystko.”
Quality Manager

“Fakty to najbardziej uparta rzecz pod słońcem” powiedział Woland w Mistrzu i Małgorzacie Bułhakowa. Ten i nie tylko ten cytat zapisał się w mej pamięci na stałe po cyklu szkoleń Six Sigma Upgrade Green to Black Belt. Cykl szkoleń otworzył mi również oczy na to w jaki sposób prawidłowo przejść przez wszystkie fazy modelu DMAIC. Wszystkim tym, którzy chcieliby zgłębić wiedzę na temat faz DMAIC, a przy tym wrócić do swoich firm z dobrą energią, motywacją i przećwiczonymi kompetencjami miękkimi, polecam szkolenie w ABK.”
Kierownik Sekcji Montażu



















05.02.25 KamiL Torczewski
Bo do tanga trzeba dwojga. Czyli o tym jak ułożyć sobie relację ze Sponsorem.
„Dziękuję bardzo, cieszę się. Ale ja miałem naprawdę świetnego sponsora!”
To jest zdanie, które słyszymy niemal zawsze, kiedy mamy przyjemność oceniać wyjątkowo udane projekty Six Sigma. Czy to podczas certyfikacji, czy jeszcze podczas trwania szkolenia. Pada ono zazwyczaj tuż po tym, kiedy gratulujemy liderowi udanej certyfikacji (Six Sigma Black Belt/Green Belt) i kiedy zwracamy uwagę na wyjątkowość zrealizowanych projektów.
To powtarzane przez liderów zdanie, to namacalny dowód tego, jak istotną rolę w projekcie odgrywa jego Sponsor.
Skontaktuj się z nami.
Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!
Dorota Wróbel
Menedżer ds. Projektów Szkoleniowych i Obsługi Klienta