Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

  • Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.

Dla kogo?

  • Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Raport A3 – struktura.
  • Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
  • Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
  • SIPOC – ogólna mapa procesu.
  • Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
  • Makigami.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Etapy tworzenia VSM.
  • Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
  • Praca zespołowa.
  • Analiza biznesowa problemu.
  • Wizualizacja danych.

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
  • Burza mózgów – warianty, filary.
  • 5 Why.
  • Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
  • Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
  • Prezentacja danych.

Nadchodzące szkolenia Lean w usługach

Zobacz kalendarz szkoleń

Zaufali nam

„Firma Akademia Białego Kruka przeprowadziła w grudniu 2019r. warsztat z zakresu metodologii i narzędzi Lean Manufacturing dla firmy Stora Enso Poland S.A. zakład produkcyjny w Tychach.
Zajęcia obejmowały:

  • Szkolenie: Rola lidera podczas wdrażania i utrzymania filozofii Lean Manufacturing
  • Warsztat SMED — analiza procesu przezbrojenia i określenie potencjalnych usprawnień na wyznaczonym przez naszą firmę obszarze.
  • Audyt 58 — analizę i ocenę miejsca pracy, zalecone sugestie w ramach 5S.

Zajęcia prowadzone w sposób profesjonalny i z dobrą dozą humoru przez p. Arletę Grzeszczyk pozwoliły zapoznać się załodze oraz przećwiczyć w praktyce najważniejsze zagadnienia Lean Manufacturing. Warsztaty spełniły nasze oczekiwania i zamierzony cel. Pani Arleta potrafi szybko wykreować dialog, określoną sytuację jaka może zaistnieć oraz szybko i wnikliwie potrafi określić przykładowe problemy z jakimi można się spotkać. Świetnie przygotowane materiały szkoleniowe i przemyślany sposób przekazywania poszczególnych informacji poparty praktycznymi ćwiczeniami.

Uważam wybór ABK — Akademii Białego Kruka jako firmy szkoleniowej, wprowadzającej w świat Lean, metodologie SMED za jak najbardziej trafiony. Polecam serdecznie Akademię Białego Kruka oraz trenerkę Arletę Grzeszczyk jeżeli myślicie Państwo o lepszej organizacji Waszej Firmy, doskonaleniu procesów produkcyjnych.”

 

Damian Michura

Koordynator ds. Doskonalenia Operacyjnego

„To szkolenie jest niebezpieczne… zmienia myślenie, postępowanie i podejście – na bardziej konkretne i pozytywne. Po 5 tygodniach ze szkoleniem Black Belt, zmienia się Twoja perspektywa i patrzysz na tematy, problemy, procesy i projekty przez pryzmat danych, liczb i faktów, a dodatkowo potrafisz je interpretować.

Jak mówił Hugo Steinhaus „Są kłamstwa, wielkie kłamstwa, a dalej już tylko statystyka.”, słowa te nabierają prawdziwego znaczenia i niewiarygodne jest to, jak dużo danych, informacji i wyników daje statystyczny obraz procesu. Szkolenie ABK nie jest łatwe, ale oto w tym chodzi, aby przyjąć maksimum wiedzy podczas zajęć, a nie wydać tylko pieniądze na kolejny certyfikat. Dodatkowo na szkoleniu występują przykłady prawdziwych procesów, nie jest to czysta teoria. Osobiście polecam.”

Monika Ścibor-Staniszewska

Head of Change Managers

„Na każdym etapie współpracy zarówno przygotowania oferty szkoleniowej, organizacji szkolenia oraz samego szkolenia mieliśmy do czynienia z w pełni zgranym i profesjonalnym zespołem. Trenerzy ABK z pasją i profesjonalnym podejściem zaszczepili
w nas narzędzia 6 Sigmy i jedynej słusznej drogi opierającej się na liczbach, danych i faktach.

Z przyjemnością polecam firmę i trenerów ABK w prowadzeniu szkoleń i rozwoju kompetencji pracowników w ww zakresie.”

Jarosław Kuhn

Continuous Improvement Coordinator / Gates Production System Coordinator

“W szkoleniu Lean Lider w którym miałem przyjemność osobiście uczestniczyć, Pani Arleta Greszczyk wykazała się bardzo wysoką wiedzą i wspaniałymi umiejętnościami Trenerskimi, potrafiła świetnie zmotywować i zainspirować zespół. Praktyczne przykłady które podaje Pani Arleta na podstawie zdobytej w życiu zawodowym wiedzy, są elementem szkoleniowym który porusza wyobraźnie i pozwala nam znaleźć odpowiedni kierunek w naszym działaniu. Brałem udział w wielu szkoleniach i z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić że Pani Arleta jest jednym z najlepszych trenerów których spotkałem w mojej karierze zawodowej.”

Zdzisław Kowalski

Dyrektor Wydziału TA2

“Co było wyjątkowego w ciągu 5 miesięcy spędzonych w programie Black Belt?

  • Bezkompromisowość ABK dla jakości przekazywanej wiedzy, dążenie do mobilizacji uczestników i wymagania pełnego zaangażowania i poświęcenia.
  • Skrupulatność w zbilansowaniu przekazywanej wiedzy ‘twardej’ z budowaniem umiejętności ‘miękkich’.
  • Pasja, pasja, pasja… Radość z tego co robią… To się czuje na zajęciach.

Zdecydowanie były to dobrze zainwestowane czas i pieniądze!”

Paulina Kaźmierczak

Uczestniczka programu Black Belt

„Szkolenie Six Sigma prowadzone przez Akademię Białego Kruka było pierwszym moim bliższym spotkaniem z narzędziami do standaryzacji i efektywizacji procesów. Szkole- nie jak najbardziej spełniło moje oczekiwania. Nie zabrakło w nim miejsca na wymianę doświadczeń pomiędzy użytkownikami, wspólne warsztaty, wyłożenie filozofii Six Sigma w sposób przystępny”.

Piotr Szafrański

Junior Team Leader

„Jako praktyk biznesu wiem, że poza doświadczeniem potrzebna jest wiedza, która organizuje myślenie i daje krok po kroku wskazówki co robić. Szkolenie Six Sigma Black Belt dało mi tak wiele w zakresie własnego rozwoju, że propagowanie metodyki DMAIC w rozwiązywaniu strategicznych problemów biznesowych stało się dla mnie oczywistą, oczywistością. ABK ma bardzo profesjonalne podejście do organizacji całego cyklu szkolenia, wszystkie detale dopięte są na ostatni guzik co ukazuje duże doświadczenie organizacji jak również ciągłej pracy nad ulepszaniem całego cyklu.

Miałem przyjemność uczestniczyć w edycji on-line, która na swój sposób wymaga większego skupienia i zaangażowania uczestników, niemniej jednak prowadzący szkolenie starają się cały czas utrzymać aktywność grupy na wysokim poziomie co dobrze wpływa na atmosferę szkolenia.” 

Tomasz Żurawski

Maintenance Manager

„Po zakończeniu kursu Black Belt, który miałem ostatnio przyjemność ukończyć w Akademii udało mi się w pełni zacząć korzystać z liczb, danych i faktów które mam do dyspozycji. Sam kurs to świetna zabawa w dobrym znaczeniu tego słowa, praktyczne zastosowanie narzędzi pozwala w szybki sposób przełożyć je na codzienne wyzwania i zobaczyć efekty po każdej sesji. Dodatkowo atmosfera bardzo sprzyja kreatywnemu myśleniu, po każdym module miałem cala listę inspiracji do zrealizowania.

Idąc wartościami Akademii wiem że w życiu nie ma rzeczy niemożliwych i wszystko rozpoczyna się od pierwszego kroku.”

Wojciech Tatys

Business Process Excellence Manager

“Ponad 2,5 letnia współpraca z Akademią Białego Kruka nierozerwalnie kojarzy mi się z daleko idącą zmianą w podejściu do stawianych przez rynek wyzwań. Wcześniejszy sposób prac oparty na subiektywnych odczuciach i błyskawicznym przechodzeniu do pierwszego napotkanego rozwiązania, dzięki współpracy z trenerami Akademii ewoluował w stronę analizy rzeczywistego stanu rzeczy – analizy opartej wyłącznie na faktach. Wsłuchanie się w głos klienta i zrozumienie procesu stają się koniecznością i zarazem podstawą projektów usprawniających.”

Mateusz Michalewski

Szef Projektu Six Sigma

“Biorąc udział w szkoleniu Six Sigma oczekiwałem zdobycia wiedzy praktycznej, która przyda się w codziennej pracy. Miałem nadzieję, że wykładowcami tej wiedzy będą praktycy, znający jej zastosowanie nie tylko z książek. Muszę przyznać, że się nie zawiodłem… Materiał jaki oferuje ABK jest poparty wieloma praktycznymi/realnymi przykładami. Prowadzący natomiast wiedzą, jak zastosować tą wiedzę w praktyce a każdy z etapów odnoszą do doświadczeń zawodowych swoich jak i uczestników szkolenia. Zdecydowanie wzmacnia to wiarygodność przekazywanego materiału i czyni go łatwiejszym do przyswojenia. Akademia Białego Kruka jest tym miejscem, które polecam Wszystkim którzy są zainteresowani tematem Six Sigma jak i szeroko pojętym rozwojem swoich kompetencji.”

Rafał Jodaniewski

Menadżer ds.Logistyki Sklepów

“Spośród wielu pozytywów, którymi mógłbym określić poziom usług świadczonych przez Akademię Białego Kruka, jest wysoki i co niezwykle ważne, równy poziom wiedzy i zaangażowania wszystkich szkoleniowców. Są wśród nich specjaliści w obszarach HR, statystyki i “miękkich” narzędzi, chętnie i skutecznie dzielący się wiedzą. Warte podkreślenia jest duże doświadczenie i wiedza konsultantów, a przede wszystkim ich zaangażowanie, w prosty sposób przekładające się na jakość i efekty wspieranych projektów. Wszystkim zainteresowanym tematem Six Sigma polecam współpracę z Akademią Białego Kruka.”

Jacek Kruszewski

Kierownik projektu Six Sigma

Przewodnik Białego Kruka

Gościem 35. odcinka podcastu jest Joanna Matusiak z z firmy RONAL. Rozmawiamy o drodze od lidera projektów na poziomie Green Belt do sponsora dużej liczby projektów usprawniających.

 

 

Podcast Six Sigma Espresso Spotify Six Sigma Espresso Apple Podcast Six Sigma Espresso Youtube

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Dorota Wróbel

Menedżer ds. Projektów Szkoleniowych i Obsługi Klienta

Cookies
Cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, w zakresie odpowiadającym konfiguracji Twojej przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej, zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką Prywatności.

Akceptuję