Szkolenie
Lean w usługach
Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.
- Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Cel szkolenia
- Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.
Dla kogo?
- Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.
Zdobyte kompetencje
- Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
- Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
- Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
- Mapowanie i wizualizacja procesów.
- Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
- Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
- Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
- Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie
Korzyści dla organizacji
- Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
- Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
- Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
- Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.
- Skrócenie czasu obsługi Klienta.
- Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
- Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.
Forma szkolenia
Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Czas trwania szkolenia
7 dni szkoleniowych
Zakres merytoryczny
Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu
- Wprowadzenie do Lean.
- Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
- Raport A3 – struktura.
- Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
- Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
- SIPOC – ogólna mapa procesu.
- Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
- Makigami.
Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu
- Etapy tworzenia VSM.
- Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
- Praca zespołowa.
- Analiza biznesowa problemu.
- Wizualizacja danych.
Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego
- Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
- Burza mózgów – warianty, filary.
- 5 Why.
- Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
- Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
- Prezentacja danych.
Zobacz również:
Nadchodzące szkolenia Lean w usługach
Zobacz kalendarz szkoleńZaufali nam

“Szkolenie Black Belt prowadzone przez ABK to strzał w 10! Otwiera oczy, uczy myślenia, pokazuje jak łączyć fakty, dane i liczby aby osiągnąć sukces w prowadzonych projektach. Bardzo dobrym uzupełnieniem „suchej statystyki” są zajęcia praktyczne rozwijające umiejętności miękkie. Szkolenie to też doskonały sposób na poznanie nowych, bardzo ciekawych ludzi z wielu branż. Polecam wszystkim, którzy jeszcze nie wierzą, że JEST SPOSÓB NA WSZYSTKO!”
Project Manager / Management Excellence

“Jest sposób na wszystko, hasło promujące Akademię Białego Kruka nie mogło być trafniej dobrane i zdecydowanie przejawia się w każdym aspekcie współpracy z ABK. „Twarda” wiedza statystyczna jest przedstawiona w bardzo przystępny sposób (wielki szacun dla Dominika Laski), a założenie „Fakty, liczby, dane” niezmiennie towarzyszy mi już praktycznie wszędzie. Efektów samej metodyki DMAIC nie sposób przecenić. Jeszcze raz dziękuję za przekazane doświadczenia i wiedzę. Polecam!”
Customer Service Process Improvement Manager

„Miałem przyjemność uczestniczyć w szkoleniu „Six Sigma Black Belt”, duży ukłon w stronę ABK za zbudowanie atmosfery podczas każdej z sesji, która pozwalała w przystępny sposób na przyjęcie dużej ilości wiedzy, zrozumienie narzędzi statystycznych i podejścia do prowadzenia projektów DMAIC. Trenerzy – praktycy, to ludzie, którzy wiedzą o czym mówią… wiedza poparta doświadczeniem i praktycznymi przykładami. ABK to profesjonalne podejście pro klient, polecam.”
Leader in Process Engineering Dept.

„Szkolenie Black Belt było dla mnie wspaniałym doświadczeniem […]. Na każdej sesji otrzymywaliśmy porcję solidnej teorii zgrabnie przeplatającej się praktyką. Zajęcia prowadzone były lekko, bez nadęcia, a jednocześnie realizowany program był bogaty, kompleksowy i mocno osadzony w rzeczywistych projektach. Co więcej – podczas szkolenia miałam okazję uczestniczyć w najbardziej interesujących zajęciach ze statystyki w swoim życiu! Dwa dni, siedem godzin nieustannej koncentracji – było warto! Albina – dziękuję!
Całość szkolenia ubarwiała część poświęcona doskonaleniu tzw. kompetencji miękkich z niesamowitą trenerką o niespożytych pokładach entuzjazmu, energii oraz zdrowego rozsądku. Zajęcia były fantastycznie zbalansowane, pełne ciekawostek, kontrowersji, humoru – była to prawdziwa nauka poprzez doskonałą zabawę.”
Location Controller

“Szkolenie zostało przeprowadzone bardzo sprawnie, a treści przekazane w sposób łatwy,przyjazny i zrozumiały dla szkolonej kadry. Szkolenie pozwoliło odkryć na nowo potencjał pracowników obu szkolonych działów i w znaczący sposób poprawiło ich wzajemne relacje. Z czystym sumieniem możemy polecić Panią Arletę Greszczyk jako profesjonalnego trenera, a firmę Akademia Białego Kruka jako solidnego partnera szkoleniowego.”
Kierownik Utrzymania Ruchu


“Dzięki uczestnictwu w szkoleniu z metodologii rozwiązywania problemów DMAIC organizowanemu przez „Akademię Białego Kruka” z indywidualisty stałem się zwolennikiem i entuzjastą pracy zespołowej.”
Kierownik Działu Zapewnienia Jakości

„Jeśli chodzi o opinię i sugestie dotyczące szkolenia, to nie mam żadnych uwag – mogę tylko pochwalić za dobór Trenera i sposób prowadzenia przez Niego zajęć. Obawiałam się, że będzie po prostu nudno, natomiast Pan Marcin zrobił bardzo dobre wrażenie, był rzeczowy, opowiadał o zagadnieniu w przystępny sposób a na dodatek z pasją. Poza tym bardzo ciekawe były powtórki oraz gry.”
Deputy Quality Control Manager

„Uczestniczyłem w szkoleniu Six Sigma Green Belt. Dzięki temu szkoleniu poszerzyłem swoją wiedzę w zakresie rozwiązywania kluczowych problemów biznesowych w firmie. Wierzę, że w dalszej części swojej kariery będę potrafił skorzystać z wiedzy jaka została mi przekazana. Dodam, że prowadzący zajęcia w Akademii Białego Kruka cechowali się dużą sympatią i otwartością, a same szkolenia zorganizowane były w sposób profesjonalny.”
Production Manager


















W dynamicznym i nieustannie zmieniającym się świecie biznesu, gdzie konkurencja jest zacięta, a efektywność procesów kluczowa, metodyka Lean staje się nieocenionym wsparciem w dążeniu do doskonałości operacyjnej. Między innymi dlatego, że daje łatwy dostęp do swoich podstawowych narzędzi.
Wykorzystanie podstawowych narzędzi metodyki Lean pozwala na ciągłą pracę w ramach poprawy efektywności procesów. Do podstawowych narzędzi zaliczyć można między innymi metodę 5S.
Skontaktuj się z nami.
Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!