Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

  • Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.

Dla kogo?

  • Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Raport A3 – struktura.
  • Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
  • Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
  • SIPOC – ogólna mapa procesu.
  • Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
  • Makigami.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Etapy tworzenia VSM.
  • Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
  • Praca zespołowa.
  • Analiza biznesowa problemu.
  • Wizualizacja danych.

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
  • Burza mózgów – warianty, filary.
  • 5 Why.
  • Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
  • Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
  • Prezentacja danych.

Nadchodzące szkolenia Lean w usługach

Zobacz kalendarz szkoleń

Zaufali nam

Gorąco polecam Akademię Białego Kruka i kurs Black Belt każdemu, kto chciałby podnieść swoje umiejętności usprawniania procesów na wyższy poziom.

  • Na szkoleniu zrozumiałem, co miał na myśli Peter Drucker mówiąc, że „nie można zarządzać czymś, czego nie można zmierzyć”. Nauczyłem się też. jak uczynić wszelakie pomiary wiarygodnymi, a także jak wyciągać z nich właściwe biznesowe wnioski.
  • Ogromny plus za świetnych trenerów, a zwłaszcza za fakt, że podczas szkolenia ma się kontakt z więcej niż jednym. Daje to szansę na poznanie rożnych perspektyw spojrzenia na metodologię DMAIC i odniesienia do różnych praktycznych doświadczeń. Co dla mnie szczególnie ważne, jest też miejsce na pogłębioną dyskusję na temat tego, jak uelastyczniać metodę DMAIC i dostosować ją do „wyjątkowych” realiów każdej firmy.
  • Plus za świetnie przygotowane materiały szkoleniowe, a zwłaszcza ćwiczenia wdrażające w Mini taba i jego krytyczne tajniki. Oprócz wiedzy bezpośrednio związanej z tym:
    • jak nazwać problem,
    • jak go odnieść do kontekstu biznesowego,
    • jak znaleźć jego potencjalne powody,
    • jak zebrać dane aby móc statystycznie zweryfikować czy dany powód to właśnie TEN,
    • wreszcie jak znaleźć rozwiązania na trwale pozbycie się potwierdzonych powodów problemu,

jest też sporo cennej, praktycznej wiedzy o tym, jak zarządzać grupą projektową, jak unikać konfliktów czy też jak utrzymywać odpowiednią motywacje i zaangażowanie współpracowników.

  • Plus za atmosferę szkolenia i otwarte, acz niezwykle krytyczne podejście do inicjowanych podczas jego trwania projektów.
  • Plus wreszcie za wersję Online, do której zmusił nas szalejący na świecie wirus. Początkowo byłem sceptyczny ale okazało się że niepotrzebnie. Kurs nie traci w swojej wersji online jeśli chodzi o warstwę merytoryczną, a jedyne czego może brakować to interakcji z innymi uczestnikami szkolenia w przerwach i możliwości wymiany doświadczeń z rożnych firm.

Damian Sikorski

Global ICRM Process Reengineering Expert

“Tak na prawdę najfajniejszą korzyścią z kursu Six Sigma — poza poznaniem metodyki i narzędzi — jest to, że nauczyłam się dokładniej (Liczby, Dane, Fakty) patrzeć na świat :).”

Anna Goszczyńska-Murek

Departament Zarządzania Projektami

“Przychodząc na pierwsze zajęcia nie miałem doświadczenia z Six Sigma. Słyszałem, że jest to program lub metoda do zarządzania jakością w firmie. Okazało się to prawdą, ale po 9-dniowym szkoleniu uważam, że jest to przede wszystkim skuteczne narzędzie do rozwiązywania problemów. Takiego narzędzia potrzeba w każdej firmie. Zakończyłem szkolenie z wiedzą potrzebną do działania! Teraz liczą się tylko liczby, dane i fakty. Nie byłoby to jednak możliwe gdyby nie świetnie prowadzone zajęcia. Nasz wykładowca Paweł był zawsze przygotowany, sypał przykładami z rękawa i nie zostawiał żadnego pytania bez odpowiedzi. Będę polecał szkolenia w ABK wszystkim myślącym o zastosowaniu Six Sigma w pracy. Warto!”

Piotr Jan Pietrzak

ING International Talent Programme

“Szkolenie Green Belt oferowane przez ABK było moim pierwszym doświadczeniem nie tylko z szeroko rozumianą filozofią Six Sigma, ale również z  systemowym podejściem do usprawniania procesów.

Miałam okazję uczestniczyć w  9-dniowym szkoleniu, które w całości spełniło moje oczekiwania. Choć przyznam się,  że obawiałam się fazy Measure i praktycznego wykorzystania statystyki, w  miarę upływu czasu bardzo żałowałam, że nie jestem w stanie wykorzystać w  całości poznanych narzędzi do statystycznej analizy danych. Dobrze dobrane materiały szkoleniowe, wykwalifikowani trenerzy i wspaniała atmosfera warsztatów sprawia że z czystym sercem mogę polecić i zachęcić wszystkich niezdecydowanych do uczestnictwa, a nieustannie powtarzana mantra Liczby, Dane, Fakty  postanie ze mną na długie lata”.

Ewa Wolszczak-Chudy

HR Business Partner

„Miałem przyjemność wziąć udział w otwartym szkoleniu Black Belt organizowanym przez ABK i mogę szczerze polecić ich ofertę. Jestem pod wrażeniem profesjonalizmu i zaangażowania trenerów i trenerek prowadzących zajęcia. Metodyka DMAIC została wyjaśniona bardzo przejrzyście (Kamil Torczewski i Jarek Siarkiewicz genialnie przekazują wiedzę), a do tego uzupełniona o szereg bardzo interesujących szkoleń z tematów miękkich prowadzonych przez fenomenalną Julitę Urbaniuk.

Po szkoleniu dokładnie wiem w jakim kierunku zmierzać z moimi projektami. Jestem bardzo wdzięczny i szczerze polecam wszystkim, którzy chcieliby posiąść kompetencje Black Belt. Mam nadzieję, że będę miał jeszcze okazję współpracować z ABK!”

Paweł Kokorczak

CI Specialist | CONTINUOUS IMPROVEMENT

„Doskonały sposób przekazywania wiedzy, wskazywania, co tak naprawdę jest ważne, na co zwracać uwagę i gdzie kryją się niebezpieczeństwa. Program realizowany we współpracy z Akademią Białego Kruka wpłynął na wzrost zaangażowania w realizację projektów doskonalących i ich efektywność. Zdecydowanie polecam!!!”

Marcin Grząka

Kierownik ds. Lean Manufacturing i Six Sigma

„Firma Akademia Białego Kruka przeprowadziła w grudniu 2019r. warsztat z zakresu metodologii i narzędzi Lean Manufacturing dla firmy Stora Enso Poland S.A. zakład produkcyjny w Tychach.
Zajęcia obejmowały:

  • Szkolenie: Rola lidera podczas wdrażania i utrzymania filozofii Lean Manufacturing
  • Warsztat SMED — analiza procesu przezbrojenia i określenie potencjalnych usprawnień na wyznaczonym przez naszą firmę obszarze.
  • Audyt 58 — analizę i ocenę miejsca pracy, zalecone sugestie w ramach 5S.

Zajęcia prowadzone w sposób profesjonalny i z dobrą dozą humoru przez p. Arletę Grzeszczyk pozwoliły zapoznać się załodze oraz przećwiczyć w praktyce najważniejsze zagadnienia Lean Manufacturing. Warsztaty spełniły nasze oczekiwania i zamierzony cel. Pani Arleta potrafi szybko wykreować dialog, określoną sytuację jaka może zaistnieć oraz szybko i wnikliwie potrafi określić przykładowe problemy z jakimi można się spotkać. Świetnie przygotowane materiały szkoleniowe i przemyślany sposób przekazywania poszczególnych informacji poparty praktycznymi ćwiczeniami.

Uważam wybór ABK — Akademii Białego Kruka jako firmy szkoleniowej, wprowadzającej w świat Lean, metodologie SMED za jak najbardziej trafiony. Polecam serdecznie Akademię Białego Kruka oraz trenerkę Arletę Grzeszczyk jeżeli myślicie Państwo o lepszej organizacji Waszej Firmy, doskonaleniu procesów produkcyjnych.”

 

Damian Michura

Koordynator ds. Doskonalenia Operacyjnego

“…Firm szkolących z Six Sigmy jest wiele, ale ABK jest wg mnie pod tym względem wyjątkowa. Co ich najbardziej wyróżnia to zespół praktyków, którzy ucząc przekazują swoją wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas codziennej pracy w swoich organizacjach. To nacisk na to aby „nauczyć i potrafić stosować„ a nie tylko „przekazać”. To realizacja projektu w trakcie szkolenia i bieżący feedback od trenerów i uczestników. Ale co najważniejsze to podejście trenerów do swojej pracy. Widać iż to co robią sprawia im przyjemność i robią to bardzo dobrze.”

Kamil Korol

Continuous Improvement Manager

W dniu 21.06.2021r. w siedzibie naszej firmy odbyło się szkolenie z zakresu „5s”, zorganizowane dla nas przez „Akademię Białego Kruka”.

Szkolenie z należytą starannością i profesjonalizmem, przygotował i poprowadził Pan Sebastian Oleksy. Kompetencje i sposób komunikacji trenera z grupą kursantów zostały ocenione bardzo wysoko. Wartość merytoryczna szkolenia także została oceniona bardzo dobrze. Należy docenić również kwestie organizacyjne i sam kontakt z firmą „Akademia Białego Kruka”, dzięki czemu wszystkie ustalenia poczynione przed szkoleniem zostały zrealizowane według założonego planu.

Z pełną odpowiedzialnością możemy polecić „Akademię Białego Kruka” jako fachową i rzetelną firmę, która na najwyższym poziomie dba o potrzeby klienta.

Monika Szopa

HR & Payroll Manager

“Podczas szkolenia „Six Sigma Upgrade: Green to Black Belt” teoria była poparta praktycznymi przykładami oraz sporą ilością ćwiczeń – znaczna cześć wiedzy przekazana przez Trenerów może być wykorzystana w praktyce. Szkolenie bardzo przydatne w zakresie narzędzi statystycznych, prowadzenia projektów,zarządzania zespołem oraz samej metodyki DMAIC. Jeśli podczas realizowania projektu zdarzy się utknąć na wyzwaniu, z którym trudno sobie poradzić (a próbowało się niemal wszystkiego) ABK służy pomocą i wsparciem – działa to bardzo efektywnie.”

Wojtek Michalski

Specjalista ds. Lean

“Najważniejsza sprawa – kompetencje trenerów – na wysokim poziomie. Mówię tutaj zarówno o przygotowaniu merytorycznym jak i umiejętności przekazania wiedzy w formie prezentacji i zajęć praktycznych. Zajęcia były prowadzone w luźnej atmosferze, ale w taki sposób, ze słuchacze (przynajmniej moja skromna osoba) nie tracili zainteresowania i nie czuli się znużeni. Warta podkreślenia jest otwartość trenerów na (liczne) pytania, wątpliwości i sugestie słuchaczy, a także dużo przykładów i anegdot, czasem luźno powiązanych z tematem ale pomocnych w utrzymaniu wspomnianego już zainteresowania na dość długim dystansie czasowym. Od strony organizacyjnej Szkolenie przygotowane bardzo dobrze, jako klient czułem się bardzo dobrze poinformowany.”

Leszek Dubicki

Mechanical Design Engineer, PST-M Production Solutions & Technology

“REWELACJA! Jedynie w ten sposób mogę ocenić całe szkolenie Black Belt realizowane przez Akademię Białego Kruka. Ogromna dawka wiedzy, podana w sposób logiczny i konsekwentny. Osadzenie teorii w praktyce, poprzez realizowanie rzeczywistego projektu, „rozliczonego” kolejnymi sesjami, pozwala na uwiarygodnienie metodyki w żywym procesie. Prowadzący – kompetentni i charyzmatyczni, POLECAM.”

Beata Przemyk

Kierownik Jakości

Przewodnik Białego Kruka

W dynamicznym i nieustannie zmieniającym się świecie biznesu, gdzie konkurencja jest zacięta, a efektywność procesów kluczowa, metodyka Lean staje się nieocenionym wsparciem w dążeniu do doskonałości operacyjnej. Między innymi dlatego, że daje łatwy dostęp do swoich podstawowych narzędzi.

 

Wykorzystanie podstawowych narzędzi metodyki Lean pozwala na ciągłą pracę w ramach poprawy efektywności procesów. Do podstawowych narzędzi zaliczyć można między innymi metodę 5S.

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Karolina Klimek

Asystentka ds. Sprzedaży

Justyna Dzikowska

Asystentka ds. Sprzedaży