Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

  • Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.

Dla kogo?

  • Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Raport A3 – struktura.
  • Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
  • Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
  • SIPOC – ogólna mapa procesu.
  • Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
  • Makigami.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Etapy tworzenia VSM.
  • Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
  • Praca zespołowa.
  • Analiza biznesowa problemu.
  • Wizualizacja danych.

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
  • Burza mózgów – warianty, filary.
  • 5 Why.
  • Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
  • Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
  • Prezentacja danych.

Zaufali nam

W ramach szkolenia i wsparcia z Akademii (nawet poza zajęciami za co jestem wdzięczny) byłem w stanie realizować mój pierwszy projekt z wydajnością która wszyscy chwalą, co wydaje mi się potwierdza moje założenia. Sądzę, że wynika to z ciągłej opieki którą Akademia niejako praktykuje dla pierwszych projektów Uczestniczących w szkoleniu. Dwustopniowy system potwierdzania kompetencji (czyli zaświadczenie o odbyciu szkolenia i certyfikat) jest super rozwiązaniem które zaspokaja potrzeby Liderów ambitnych, lecz również tych którzy potrzebują może więcej czasu. Innym aspektem o którym warto wspomnieć są kontakty biznesowe które nawiązuje się mimowolnie na spotkaniach, grupa się integruje, wymienia doświadczeniami (nie tylko Six-Sigmowymi) i utrzymuje kontakty nawet po szkoleniu”.

Mateusz Zysiak

Asystent ds. Jakości

“Szkolenie Green Belt Six Sigma opiera się w głównej mierze na zasadzie Dane, Liczby, Fakty. Zasada ta w pełni pozwala na wykrycie istotnych problemów istniejących w firmie. Pozwala także uniknąć niepotrzebnego marnowania czasu na sprawy nie będące problemami. Poza tym szkolenie zorganizowane w profesjonalny sposób, zawsze przygotowani trenerzy w łatwy i przystępny sposób przedstawiali każde zagadnienie.”

Łukasz Muszyński

Manufacturing Quality

„Szkolenie Six Sigma Green Belt organizowane przez Akademię Białego Kruka z Wrocławia zostało przeprowadzone profesjonalne i przyczyniło się do poszerzenia i usystematyzowania naszej wiedzy z zakresu Six Sigma. Szkolenie miało charakter intensywnych zajęć warsztatowych prowadzonych przez doświadczonych trenerów posiadających umiejętności dydaktyczne i praktyczne w zakresie wykorzystania Six Sigmy. Dla naszej firmy to narzędzie stało się jednym z wyborów do wykorzystania w celu rozwiązywania kluczowych problemów biznesowych przedsiębiorstwa o nieznanej przyczynie. Wysoko oceniamy poziom i skuteczność szkolenia, z całą rzetelnością możemy polecić usługi Akademii Białego Kruka we Wrocławiu”.

Jakub Hendzlik

Kierownik Produkcji/Production Manager

“Szkolenia Six Sigmowe organizowane przez ABK to najlepszy przykład profesjonalizmu, zaangażowania i praktycznego zastosowania metodyki DMAIC. To wszystko wsparte realizacją projektu w trakcie szkolenia, regularnymi przeglądami i całą paletą umiejętności miękkich szlifowanych podczas warsztatów z Julitą sprawiają, że po ukończeniu szkolenia, jesteś świetnie przygotowany do bycia liderem projektów. Podejście oparte na Liczbach, Danych i Faktach będą Twoją nową podstawą do podejmowania kolejnych decyzji bi- znesowych. Czy warto? Zdecydowanie TAK!”

Wojciech Sondej

Quality Projects Engineer

„To szkolenie jest niebezpieczne… zmienia myślenie, postępowanie i podejście – na bardziej konkretne i pozytywne. Po 5 tygodniach ze szkoleniem Black Belt, zmienia się Twoja perspektywa i patrzysz na tematy, problemy, procesy i projekty przez pryzmat danych, liczb i faktów, a dodatkowo potrafisz je interpretować.

Jak mówił Hugo Steinhaus „Są kłamstwa, wielkie kłamstwa, a dalej już tylko statystyka.”, słowa te nabierają prawdziwego znaczenia i niewiarygodne jest to, jak dużo danych, informacji i wyników daje statystyczny obraz procesu. Szkolenie ABK nie jest łatwe, ale oto w tym chodzi, aby przyjąć maksimum wiedzy podczas zajęć, a nie wydać tylko pieniądze na kolejny certyfikat. Dodatkowo na szkoleniu występują przykłady prawdziwych procesów, nie jest to czysta teoria. Osobiście polecam.”

Monika Ścibor-Staniszewska

Head of Change Managers

“Szkolenie Six Sigma zostało przeprowadzone na najwyższym poziomie. Przedstawiono zupełnie nowe podejście do rozwiązywania problemów o znaczeniu strategicznym dla Organizacji. Ponadto umożliwiło mi poznanie nie tylko nowych technik i narzędzi ale również poznanie samego siebie, poznanie swoich słabych i mocnych stron. Polecam.”

Andrzej Raszewski

Asystent Zarządzania Jakością — Quality Assistant

“Podczas szkolenia „Six Sigma Upgrade: Green to Black Belt” teoria była poparta praktycznymi przykładami oraz sporą ilością ćwiczeń – znaczna cześć wiedzy przekazana przez Trenerów może być wykorzystana w praktyce. Szkolenie bardzo przydatne w zakresie narzędzi statystycznych, prowadzenia projektów,zarządzania zespołem oraz samej metodyki DMAIC. Jeśli podczas realizowania projektu zdarzy się utknąć na wyzwaniu, z którym trudno sobie poradzić (a próbowało się niemal wszystkiego) ABK służy pomocą i wsparciem – działa to bardzo efektywnie.”

Wojtek Michalski

Specjalista ds. Lean

“Najważniejsza sprawa – kompetencje trenerów – na wysokim poziomie. Mówię tutaj zarówno o przygotowaniu merytorycznym jak i umiejętności przekazania wiedzy w formie prezentacji i zajęć praktycznych. Zajęcia były prowadzone w luźnej atmosferze, ale w taki sposób, ze słuchacze (przynajmniej moja skromna osoba) nie tracili zainteresowania i nie czuli się znużeni. Warta podkreślenia jest otwartość trenerów na (liczne) pytania, wątpliwości i sugestie słuchaczy, a także dużo przykładów i anegdot, czasem luźno powiązanych z tematem ale pomocnych w utrzymaniu wspomnianego już zainteresowania na dość długim dystansie czasowym. Od strony organizacyjnej Szkolenie przygotowane bardzo dobrze, jako klient czułem się bardzo dobrze poinformowany.”

Leszek Dubicki

Mechanical Design Engineer, PST-M Production Solutions & Technology

“Polecam każdemu udział w zajęciach organizowanych przez Akademię Białego Kruka, mając nadzieję, iż nie jest to mój ostatni kontakt z Tą firmą.”

Piotr Gawol

Lider Lean Manufacturing

“Szkolenie 6 Sigma Black Belt organizowane przez Akademie Białego Kruka w którym miałem przyjemność uczestniczyć jest wydarzeniem, które koryguje elementarną koncepcje postrzegania procesu biznesowego w przedsiębiorstwie. W trakcie kolejnych spotkań aktywny uczestnik zmienia sposób oceny dotychczasowych problemów, które opisane poprzez liczby, dane, fakty, jawią się jako realny potencjał rozwoju w firmie.”

Krzysztof Ganowicz

Inżynier Produkcji

“LDF (Liczby, Dane, Fakty) – od teraz zawsze i wszędzie ! Szkolenie BB uczy w jaki sposób wykorzystywać LDF w argumentacji i poszukiwaniu rozwiązań DMAIC prowadzi za „rączkę” do osiągnięcia poprawy biznesu.”

Łukasz Paluch

Six Sigma Deployment Leader

„ABK wie jak osiągnąć zamierzony cel i umie podzielić się tą wiedzą z innymi, którzy są gotowi na zmiany!!!”

Waldemar Siembab

Inżynier ds. Jakości

“Pierwszy raz spotkałam się z tak obszernym szkoleniem, to swoisty kombajn do wszelakich analiz. Najważniejszą lekcją jaką wyniosłam z Waszych zajęć to Liczby, Dany, fakty, a nie opinie.

Akademia Białego Kruka jest profesjonalną jednostką, która potrafi pokazać nam bez względu czy jesteśmy firmą produkcyjną czy usługową, jak mając usystematyzowaną mapę drogową prowadzić projekt, czy podchodzić do problemu. Wiele godzin ćwiczeń, omawianych przykładów tak zapodało mi w pamięć, że nie muszę martwić się o definicje podręcznikowe (np. czym jest analiza interesariuszy – wystarczy że przypomnę sobie ćwiczenie z kolegami i już wiem, jak przeprowadzić taka analizę).

Polecam współpracę z ABK – pełen profesjonalizm, nie spotykana kreatywność, a przede wszystkim mili ludzie :)”.

Magda Zaclona

Continuous Improvement Leader

“Tak na prawdę najfajniejszą korzyścią z kursu Six Sigma — poza poznaniem metodyki i narzędzi — jest to, że nauczyłam się dokładniej (Liczby, Dane, Fakty) patrzeć na świat :).”

Anna Goszczyńska-Murek

Departament Zarządzania Projektami

“Przychodząc na pierwsze zajęcia nie miałem doświadczenia z Six Sigma. Słyszałem, że jest to program lub metoda do zarządzania jakością w firmie. Okazało się to prawdą, ale po 9-dniowym szkoleniu uważam, że jest to przede wszystkim skuteczne narzędzie do rozwiązywania problemów. Takiego narzędzia potrzeba w każdej firmie. Zakończyłem szkolenie z wiedzą potrzebną do działania! Teraz liczą się tylko liczby, dane i fakty. Nie byłoby to jednak możliwe gdyby nie świetnie prowadzone zajęcia. Nasz wykładowca Paweł był zawsze przygotowany, sypał przykładami z rękawa i nie zostawiał żadnego pytania bez odpowiedzi. Będę polecał szkolenia w ABK wszystkim myślącym o zastosowaniu Six Sigma w pracy. Warto!”

Piotr Jan Pietrzak

ING International Talent Programme

Przewodnik Białego Kruka

Gościem kolejnego, 38-go odcinka podcastu jest Leszek Kaczmarek, Członek Zarządu i Plant Manager w firmie CNH Industrial.

W rozmowie z KamiLem Torczewskim Leszek dzieli się swoją ścieżką kariery, od specjalisty do plant managera, omawiając rolę programów Six Sigma i Lean w tym procesie. Zapraszamy do wysłuchania tej ciekawej rozmowy.

 

 

Podcast Six Sigma Espresso Spotify Six Sigma Espresso Apple Podcast Six Sigma Espresso Youtube

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Dorota Wróbel

Menedżer ds. Projektów Szkoleniowych i Obsługi Klienta