Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

  • Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.

Dla kogo?

  • Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Raport A3 – struktura.
  • Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
  • Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
  • SIPOC – ogólna mapa procesu.
  • Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
  • Makigami.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Etapy tworzenia VSM.
  • Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
  • Praca zespołowa.
  • Analiza biznesowa problemu.
  • Wizualizacja danych.

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
  • Burza mózgów – warianty, filary.
  • 5 Why.
  • Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
  • Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
  • Prezentacja danych.

Nadchodzące szkolenia Lean w usługach

Zobacz kalendarz szkoleń

Zaufali nam

„Szkolenie ABK, w którym brałam udział (Green Belt, Upgrade Green to Black Belt) było najbardziej profesjonalny szkoleniem, w jakim uczestniczyłam do tej pory. Do mnie najbardziej przemówiły: duża ilości ćwiczeń, praca zespołowa, możliwości przedyskutowania „innego punktu widzenia”. A przede wszystkim otrzymałam odpowiedź na każde nurtujące mnie pytanie. Pasja, z jaką szkolący przekazują teorię przeplataną z praktyką, udzielała się podczas spotkań każdemu z nas.

Wszystkim szukającym nowych wyzwań i rozwiązań łamiących utarte stereotypy, polecam szkolenia ABK.”

Anna Grzech

Quality Manager

“Szkolenie Six Sigma Green Belt, jak I inne szkolenia prowadzone przez Akademię Białego Kruka, w których brałam udział, mogą posłużyć za wzór przekazywania wiedzy w sposób ciekawy i praktyczny. Fakt, iż ogromną ilość wiadomości można ująć w tak przystępny sposób, sprawia, że niejednokrotnie trudne zagadnienia (np. statystyka) stają się naprawdę klarowne. Warsztaty prowadzone przez profesjonalistów potrafią zmienić ukształtowany model myślenia, przez co pozwalają spojrzeć na problemy biznesowe z zupełnie innej strony i potwierdzić, że faktycznie jest sposób na wszystko. Szkolenie jest bardzo i już w tej chwili mogę stwierdzić, że znacznie ułatwi mi pracę. Mam nadzieję, że będę mogła nadal kontynuować współpracę z ABK.”

Monika Birut

Quality Engineer

“Szkolenie „Wprowadzenie do Lean” zorganizowane dla pracowników produkcji okazało się strzałem w dziesiątkę! Dzięki wcześniejszym, szczegółowym konsultacjom z trenerami ABK udało się przygotować program dopasowany do potrzeb naszej organizacji.Poprzez zbudowanie niezwykle przyjaznej atmosfery podczas szkolenia oraz przekazywaniu wiedzy przez trenera w bardzo przystępny sposób, udało się przełamać barierę niechęci do zmian i zainteresować pracowników narzędziami Lean.”

Mariola Szczypińska

Inżynier Procesu

„W mojej niedługiej karierze zawodowej miałem okazję brać udział w szkoleniach dot. różnych metod rozwiązywania problemów jak chociażby A3, PDCA, Toyota Kata czy 8D. Cały czas jednak czułem niedosyt. Dopiero teraz, po ukończonym szkoleniu Six Sigma Green Belt czuję w pełni gotów do rozwiązywania dowolnych problemów. Akademia uczy rozwiązywania „problemów biznesowych”, jednak narzędzia pokazane w trakcie szkolenia oraz uświadomienie jak ważne powinny być dla nas „Liczby, Dane i Fakty”, pozwala nie tylko na zajęcie się tymi dużymi problemami, ale także tymi małymi. Serdecznie polecam szkolenie wszystkim osobom – bez względu na to w jakiej branży obecnie pracujecie.”

Paweł Nurzyński

Operational Excellence Specialist

„Szkolenie Black Belt było dla mnie wspaniałym doświadczeniem […]. Na każdej sesji otrzymywaliśmy porcję solidnej teorii zgrabnie przeplatającej się praktyką. Zajęcia prowadzone były lekko, bez nadęcia, a jednocześnie realizowany program był bogaty, kompleksowy i mocno osadzony w rzeczywistych projektach. Co więcej – podczas szkolenia miałam okazję uczestniczyć w najbardziej interesujących zajęciach ze statystyki w swoim życiu! Dwa dni, siedem godzin nieustannej koncentracji – było warto! Albina – dziękuję!

Całość szkolenia ubarwiała część poświęcona doskonaleniu tzw. kompetencji miękkich z niesamowitą trenerką o niespożytych pokładach entuzjazmu, energii oraz zdrowego rozsądku. Zajęcia były fantastycznie zbalansowane, pełne ciekawostek, kontrowersji, humoru – była to prawdziwa nauka poprzez doskonałą zabawę.”

Barbara Wronska

Location Controller

„Było to moje pierwsze szkolenie w Akademii Białego Kruka ale z całą stanowczością mogę powiedzieć, że nie ostatnie. Sposób prowadzenia szkolenia z Six Sigma Green Belt idealnie trafił w moje oczekiwania – większość zagadnień było poparty przykładami praktycznymi z wielu firm i branż. Jeżeli pojawiała się jakakolwiek wątpliwość to nie była ona pozostawiona bez odzewu – na wszelkie pytania czy wątpliwości otrzymywaliśmy odpowiedzi.

Podsumowując w dwóch słowach – Dobra Robota!!!”

Maciej Olejniczak

Specjalista ds. Optymalizacji

„Jestem pod dużym wrażeniem szkolenia Green Belt Akademii Białego Kruka. Było to jedno z najlepszych szkoleń w jakich brałem udział.

Narzędzia Six Sigma prezentowane są w sposób praktyczny pozwalający je zrozumieć, a nie tylko zapamiętać. Dodatkowo, co było dla mnie zaskoczeniem, prezentowany jest cały zestaw miękkich metod i technik ułatwiający samodzielne przeprowadzenie swojego zespołu przez metodykę DMAIC.

Praktycznym skutkiem szkolenia jest umiejętność jeszcze głębszego analizowania „sytuacji bez wyjścia”

Jarosław Oleradzki

Optimization specialist

“Szkolenie Six Sigma długo zostanie w pamięci z uwagi na niezwykle ciekawe i przydatne w codziennej pracy zagadnienia. Godny zaznaczenia jest fakt ‚iż prowadzący zajęcia byli dobrze przygotowani nie tylko pod względem merytorycznym , mam tu na myśli teorię ‚ale omawiane tematy zawsze poparte były wieloma przykładami z różnych dziedzin. Szkolenie inne od wszystkich.

Sławomir Kaleta

Kierownik Działu Obróbki Zacisków Machining Dept. Manager

“Szkolenie zostało przeprowadzone bardzo sprawnie, a treści przekazane w sposób łatwy,przyjazny i zrozumiały dla szkolonej kadry. Szkolenie pozwoliło odkryć na nowo potencjał pracowników obu szkolonych działów i w znaczący sposób poprawiło ich wzajemne relacje. Z czystym sumieniem możemy polecić Panią Arletę Greszczyk jako profesjonalnego trenera, a firmę Akademia Białego Kruka jako solidnego partnera szkoleniowego.”

Bartosz Tworek

Kierownik Utrzymania Ruchu

W dniu 21.06.2021r. w siedzibie naszej firmy odbyło się szkolenie z zakresu „5s”, zorganizowane dla nas przez „Akademię Białego Kruka”.

Szkolenie z należytą starannością i profesjonalizmem, przygotował i poprowadził Pan Sebastian Oleksy. Kompetencje i sposób komunikacji trenera z grupą kursantów zostały ocenione bardzo wysoko. Wartość merytoryczna szkolenia także została oceniona bardzo dobrze. Należy docenić również kwestie organizacyjne i sam kontakt z firmą „Akademia Białego Kruka”, dzięki czemu wszystkie ustalenia poczynione przed szkoleniem zostały zrealizowane według założonego planu.

Z pełną odpowiedzialnością możemy polecić „Akademię Białego Kruka” jako fachową i rzetelną firmę, która na najwyższym poziomie dba o potrzeby klienta.

Monika Szopa

HR & Payroll Manager

“Szkolenie Black Belt prowadzone przez ABK to strzał w 10! Otwiera oczy, uczy myślenia, pokazuje jak łączyć fakty, dane i liczby aby osiągnąć sukces w prowadzonych projektach. Bardzo dobrym uzupełnieniem „suchej statystyki” są zajęcia praktyczne rozwijające umiejętności miękkie. Szkolenie to też doskonały sposób na poznanie nowych, bardzo ciekawych ludzi z wielu branż. Polecam wszystkim, którzy jeszcze nie wierzą, że JEST SPOSÓB NA WSZYSTKO!”

Katarzyna Lolo

Project Manager / Management Excellence

Brałem udział w szkoleniach SIX SIGMA Green Belt oraz SIX SIGMA Black Belt w Akademii Białego Kruka.  Akademia okazała się najlepszym wyborem do zgłębienia metodyki DMAIC. Dzięki profesjonalizmowi akademii jako organizacji oraz bardzo dużej wiedzy trenerów, którzy umieją swoją wiedzę w sposób przystępny przekazać, rozwiązywanie problemów biznesowych stało się o wiele łatwiejsze.

Grzegorz Stępień

Paint Shop & Packaging Dpt. Manager

Przewodnik Białego Kruka

Chcesz usprawnić swoje procesy i eliminować z nich marnotrawstwa? Filozofia Lean Manufacturing oferuje zestaw praktycznych narzędzi, które pomogą Ci osiągnąć ten cel. Dowiedz się o nich więcej i zacznij działać już dziś.

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Dorota Wróbel

Menedżer ds. Projektów Szkoleniowych i Obsługi Klienta