Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

  • Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.

Dla kogo?

  • Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Raport A3 – struktura.
  • Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
  • Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
  • SIPOC – ogólna mapa procesu.
  • Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
  • Makigami.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Etapy tworzenia VSM.
  • Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
  • Praca zespołowa.
  • Analiza biznesowa problemu.
  • Wizualizacja danych.

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
  • Burza mózgów – warianty, filary.
  • 5 Why.
  • Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
  • Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
  • Prezentacja danych.

Nadchodzące szkolenia Lean w usługach

Zobacz kalendarz szkoleń

Zaufali nam

„W trakcie szkolenia, trenerzy w sposób jasny, a przede wszystkim, w sposób ciekawy omówili kolejne kroki realizacji projektu Six Sigma. Dla każdego z etapów DMIAC, przedstawili odpowiednie narzędzia i techniki, a specjalnie dobrane ćwiczenia przyczyniły się do rozwoju umiejętności, zarówno „miękkich” jak i „twardych”, niezwykle przydatnych podczas samodzielnej pracy z grupą projektową.”

Grzegorz Furgał

Odlewnia Precyzyjna W50

„Jest sposób na wszystko – w trakcie kursu Six Sigma Green Belt odniosłem wrażenie, że dla załogi ABK to nie zgrabny slogan, a głęboko żywione przekonanie. Po szkoleniu trudno go nie podzielać. Najlepsze recenzje można wystawić prowadzącym – doskonałe przygotowanie owocuje przedstawieniem metodyki w sposób bardzo efektywny. Teorię przedstawiają odnosząc się do swojego bogatego doświadczenia. Szkolenie to nie tylko metodyka – zawiera także inne cenne elementy, np. dotyczące skutecznego działania. Nie bez powodu. Bez opanowania tych aspektów skuteczność Green Belta, ale i każdego pracownika, bardzo cierpi. Kurs bez wątpienia jest najlepszym w jakim uczestniczyłem. Dlaczego? Każda jego część, każda godzina niesie za sobą wartość – wiedzę, umiejętności bądź konfrontację z dotychczasowymi doświadczeniami. Dla mnie, jako osoby zajmującej się Leanem, szkolenie było bardzo wartościowe. Pozwoliło usystematyzować wiedzę i połączyć ją w całość pt. „Lean Six Sigma”.”

Szymon Gdaniec

Specjalista ds. produkcji /Production Specialist

„Było to moje pierwsze szkolenie w Akademii Białego Kruka ale z całą stanowczością mogę powiedzieć, że nie ostatnie. Sposób prowadzenia szkolenia z Six Sigma Green Belt idealnie trafił w moje oczekiwania – większość zagadnień było poparty przykładami praktycznymi z wielu firm i branż. Jeżeli pojawiała się jakakolwiek wątpliwość to nie była ona pozostawiona bez odzewu – na wszelkie pytania czy wątpliwości otrzymywaliśmy odpowiedzi.

Podsumowując w dwóch słowach – Dobra Robota!!!”

Maciej Olejniczak

Specjalista ds. Optymalizacji

„Jestem pod dużym wrażeniem szkolenia Green Belt Akademii Białego Kruka. Było to jedno z najlepszych szkoleń w jakich brałem udział.

Narzędzia Six Sigma prezentowane są w sposób praktyczny pozwalający je zrozumieć, a nie tylko zapamiętać. Dodatkowo, co było dla mnie zaskoczeniem, prezentowany jest cały zestaw miękkich metod i technik ułatwiający samodzielne przeprowadzenie swojego zespołu przez metodykę DMAIC.

Praktycznym skutkiem szkolenia jest umiejętność jeszcze głębszego analizowania „sytuacji bez wyjścia”

Jarosław Oleradzki

Optimization specialist

“Szkolenie Six Sigma długo zostanie w pamięci z uwagi na niezwykle ciekawe i przydatne w codziennej pracy zagadnienia. Godny zaznaczenia jest fakt ‚iż prowadzący zajęcia byli dobrze przygotowani nie tylko pod względem merytorycznym , mam tu na myśli teorię ‚ale omawiane tematy zawsze poparte były wieloma przykładami z różnych dziedzin. Szkolenie inne od wszystkich.

Sławomir Kaleta

Kierownik Działu Obróbki Zacisków Machining Dept. Manager

„Szkolenie okazało się idealnie skonstruowane, teoria przeplatała się z ćwiczeniami praktycznymi. Na  każdym spotkaniu jest możliwość, a nawet konieczność przedyskutowania swojego projektu
z prowadzącym i grupą, co pomaga początkującemu Green Belt-owi nakierować swój projekt na właściwe tory. Wspaniałe doświadczenie móc wymieniać doświadczenie i opinię z kolegami
z różnych branż. Ogromnym plusem szkolenia są kompetentni i doświadczeni prowadzący. Pasja
z jaką mówią o swoich projektach Six Sigma jest zaraźliwa”.

Edyta Di Narzo

Leader Continuous Improvement

„Szkolenie Six Sigma prowadzone przez Akademię Białego Kruka było pierwszym moim bliższym spotkaniem z narzędziami do standaryzacji i efektywizacji procesów. Szkole- nie jak najbardziej spełniło moje oczekiwania. Nie zabrakło w nim miejsca na wymianę doświadczeń pomiędzy użytkownikami, wspólne warsztaty, wyłożenie filozofii Six Sigma w sposób przystępny”.

Piotr Szafrański

Junior Team Leader

“Szkolenie Black Belt prowadzone przez ABK to strzał w 10! Otwiera oczy, uczy myślenia, pokazuje jak łączyć fakty, dane i liczby aby osiągnąć sukces w prowadzonych projektach. Bardzo dobrym uzupełnieniem „suchej statystyki” są zajęcia praktyczne rozwijające umiejętności miękkie. Szkolenie to też doskonały sposób na poznanie nowych, bardzo ciekawych ludzi z wielu branż. Polecam wszystkim, którzy jeszcze nie wierzą, że JEST SPOSÓB NA WSZYSTKO!”

Katarzyna Lolo

Project Manager / Management Excellence

„Polecam Akademię Białego Kruka każdemu liderowi, który chciałaby podnieść poziom swoich kompetencji, każdej osobie która chce przeżyć niesamowite szkolenie i każdemu kto chce zobaczyć świat biznesu w innym świetle – widziany z perspektywy liczb, danych i faktów. Program Six Sigma Black Belt przygotowany przez zespół Akademii Białego Kruka to absolutna rewelacja. Jest w nim starannie przygotowana treść, solidnie przedstawiony kontekst biznesowy, mocny nacisk na praktyczne zastosowanie nabytych umiejętności i co najważniejsze wszystko jest dostarczone w przemyślany sposób przez rewelacyjnych trenerów łączących wiedzę specjalistyczną, wieloletnie doświadczenie oraz charyzmę i grację jakiej próżno szukać gdzie indziej. To co najbardziej ujęło mnie osobiście w podejściu ABK to indywidualne dbanie o każdego uczestnika szkolenia i przyłożenie wszelkich starań do zrozumienia indywidualnych potrzeb merytorycznych każdej osoby. Na przestrzeni ostatnich 17 lat wiele razy uczestniczyłem w wielu różnych programach szkoleniowych ale program Six Sigma Black Belt w wykonaniu ABK jest zdecydowanie tym co wszystkie inne firmy zajmujące się szkoleniami powinny przyjąć jako swój wzór do naśladowania.”

Daniel Szokalski

Regional Manager Operational Excellence

Szkolenie Six Sigma Black Belt spełniło w 100% moje uświadomione i nieuświadomione wymagania. Metodyka prowadzenia szkolenia w połączeniu z kompleksową merytoryczną wiedzą trenerów, odkrywała przed nami nowe zastosowania dobrze znanych narzędzi stosowanych przy rozwiązywaniu problemów jakościowych. Umiejętne połączenie poszczególnych etapów metodyki Six Sigma z akcentowaniem „istoty” tych z pozoru najprostszych działań, dało mi nowe spojrzenie i „ożywiło” dotychczas rutynowo stosowane działania. Uświadomienie sobie „siły” ukrytej w konsekwentnym stosowaniu metodyki DMAIC i skutecznym wykorzystaniu narzędzi do rozwiązywania problemów, pozwoliło mi odzyskać „świeżość” w codziennych działaniach i budować jeszcze wyższą efektywność procesową mojej organizacji. Dodatkowym atutem szkolenia było prowadzenie go w formie on-line z wykorzystaniem wielu multimedialnych rozwiązań uatrakcyjniających pracę warsztatową.

Marcin Bugała

Pełnomocnik Komendanta ds. Zarządzania Jakością

“Szkolenie „Wprowadzenie do Lean” zorganizowane dla pracowników produkcji okazało się strzałem w dziesiątkę! Dzięki wcześniejszym, szczegółowym konsultacjom z trenerami ABK udało się przygotować program dopasowany do potrzeb naszej organizacji.Poprzez zbudowanie niezwykle przyjaznej atmosfery podczas szkolenia oraz przekazywaniu wiedzy przez trenera w bardzo przystępny sposób, udało się przełamać barierę niechęci do zmian i zainteresować pracowników narzędziami Lean.”

Mariola Szczypińska

Inżynier Procesu

Przewodnik Białego Kruka

– dowiedz się, jak skutecznie rozwiązywać problemy, zarządzać zespołem projektowym i rozwijać swoją karierę.

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Karolina Klimek

Asystentka ds. Sprzedaży

Justyna Dzikowska

Asystentka ds. Sprzedaży