Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

  • Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.

Dla kogo?

  • Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Raport A3 – struktura.
  • Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
  • Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
  • SIPOC – ogólna mapa procesu.
  • Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
  • Makigami.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Etapy tworzenia VSM.
  • Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
  • Praca zespołowa.
  • Analiza biznesowa problemu.
  • Wizualizacja danych.

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
  • Burza mózgów – warianty, filary.
  • 5 Why.
  • Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
  • Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
  • Prezentacja danych.

Nadchodzące szkolenia Lean w usługach

Zobacz kalendarz szkoleń

Zaufali nam

“Po kursie Six Sigma Green Belt naprawdę uwierzyłem, że JEST SPOSÓB NA WSZYSTKO! Dzięki profesjonalizmowi i nieprzeciętnej osobowości trenerów Akademii Białego Kruka szkolenie to jest najlepsze spośród szkoleń, w których miałem okazję uczestniczyć. Ciekawie prowadzone zajęcia, dużo przykładów praktycznych, wspólna powtórka z omawianej części teoretycznej po skończonym module szkolenia co pozwala na szybkie przyswojenie i utrwalenie wiedzy.
Część praktyczna, czyli pierwszy projekt z wybranego przez siebie problemu biznesowego prowadzony od fazy Define do fazy Control pod fachowym okiem trenerów ABK pozwala na zrozumieniu metodyki DMAIC i wejście do świata liczb, danych i faktów. Polecam!”

Zbigniew Patro

Process Engineer

“Szkolenie „Wprowadzenie do Lean” zorganizowane dla pracowników produkcji okazało się strzałem w dziesiątkę! Dzięki wcześniejszym, szczegółowym konsultacjom z trenerami ABK udało się przygotować program dopasowany do potrzeb naszej organizacji.Poprzez zbudowanie niezwykle przyjaznej atmosfery podczas szkolenia oraz przekazywaniu wiedzy przez trenera w bardzo przystępny sposób, udało się przełamać barierę niechęci do zmian i zainteresować pracowników narzędziami Lean.”

Mariola Szczypińska

Inżynier Procesu

“Przeszliśmy przed cały cykl od Six Sigma Sponsor/Champion przez Green Belt na Black Belt kończąc. Wszystkie szkolenia były zorganizowane bardzo profesjonalnie, a konsultacje udzielone przy prowadzeniu projektów bezcenne.Dzięki szkoleniom ABK pogłębioną świadomość czym jest metodyka DMAIC ma już ponad 20 osób w naszej organizacji, a to dopiero początek długoterminowej współpracy.”

Piotr Prusak

Business Excellence Manager

Szkolenie ABK to okres intensywnej pracy, nie tylko w zakresie teorii, ale również warsztatowej z elementami doskonalenia umiejętności interpersonalnych. Warto podkreślić, że uczestnicy rozpoczynają tę przygodę nie zawsze będąc wykwalifikowanymi specjalistami w metodologii Six Sigma, ale dzięki zaangażowaniu i determinacji trenerów, kończą szkolenie na równym poziomie wiedzy. Serdecznie polecam.

Monika Zyzak

MTO & Deployment Manager

“Miałem możliwość uczestniczenia w dwóch szkoleniach organizowanych przez ABK: Six Sigma Green Belt i Value Stream Mapping. W obu przypadkach spotkałem się z profesjonalnym podejściem ze strony Trenerów, popartym ciekawymi przykładami z własnego doświadczenia.

Szkolenia na wysokim poziomie zarówno merytorycznym jak i organizacyjnym. Polecam!”

Igor Siwiec

Process Engineer Trainee

„Niniejszym chciałbym zarekomendować Akademię Białego Kruka jako rzetelnego i solidnego partnera we współpracy, doradztwie i prowadzeniu szkoleń oraz warsztatów. Essel Propack Polska Sp. z o.o.o współpracuje z Akademią od ponad dwóch lat, korzystając z usług szkoleniowych i konsultingowych. Wspólnie organizowaliśmy szkolenia i warsztaty dla pracowników Essel Propack Polska. Opinia uczestników o trenerach i sposobie prowadzenia zajęć była zawsze bardzo pozytywna. Essel Propack Polska korzysta również z usług doradczych świadczonych przez ABK w obszarach Six Sigma, Lean Management oraz narzędzi wspierających zarządzanie produkcją. Za każdym razem ABK wywiązywała się sumiennie z ustalonych warunków współpracy, dostarczając wiedzę i umiejętności na najwyższym poziomiewychodząc na przeciw naszym oczekiwaniom. W mojej opinii, poziom pracy i zaangażowania pracowników ABK świadczy o wysokim stopniu profesjonalizmu, co gwarantuje sukces we wspólnie podejmowanych działaniach. Pragnę polecić Akademię Białego Kruka Sp. z o.o jako niezawodnego partnera we współpracy.”

Jacek Dworczak

“Nie tylko podniosłem swoje kompetencje ale również przekonałem się, że Six Sigma to nie zbiór narzędzi ale metoda rozwiązywania problemów a zastosowany sposób prowadzenia szkolenia pokazuje jak jej użyć do każdego typu procesów, nie tylko produkcyjnych.”

Paweł Norek

Pratt & Whitney SQAR

„Jestem niezmiernie zadowolony z uczestnictwa. Na pewno był to dobrze spędzony czas z ABK. Szkolenie bardzo interesujące, dużo ciekawej wiedzy, kompetentny trener. Właśnie powoli zaczynam zauważać, że od czasu ukończenia szkolenia zacząłem patrzeć na świat oczami „liczb, danych, faktów” co jest bardzo ciekawym doświadczeniem. 😊”

Kamil Tkaczyk

Regional Quality Specialist

„Jest sposób na wszystko – w trakcie kursu Six Sigma Green Belt odniosłem wrażenie, że dla załogi ABK to nie zgrabny slogan, a głęboko żywione przekonanie. Po szkoleniu trudno go nie podzielać. Najlepsze recenzje można wystawić prowadzącym – doskonałe przygotowanie owocuje przedstawieniem metodyki w sposób bardzo efektywny. Teorię przedstawiają odnosząc się do swojego bogatego doświadczenia. Szkolenie to nie tylko metodyka – zawiera także inne cenne elementy, np. dotyczące skutecznego działania. Nie bez powodu. Bez opanowania tych aspektów skuteczność Green Belta, ale i każdego pracownika, bardzo cierpi. Kurs bez wątpienia jest najlepszym w jakim uczestniczyłem. Dlaczego? Każda jego część, każda godzina niesie za sobą wartość – wiedzę, umiejętności bądź konfrontację z dotychczasowymi doświadczeniami. Dla mnie, jako osoby zajmującej się Leanem, szkolenie było bardzo wartościowe. Pozwoliło usystematyzować wiedzę i połączyć ją w całość pt. „Lean Six Sigma”.”

Szymon Gdaniec

Specjalista ds. produkcji /Production Specialist

“Dzięki uczestnictwu w szkoleniu z metodologii rozwiązywania problemów DMAIC organizowanemu przez „Akademię Białego Kruka” z indywidualisty stałem się zwolennikiem i entuzjastą pracy zespołowej.”

Janusz Czołomiej

Kierownik Działu Zapewnienia Jakości

„W trakcie szkolenia, trenerzy w sposób jasny, a przede wszystkim, w sposób ciekawy omówili kolejne kroki realizacji projektu Six Sigma. Dla każdego z etapów DMIAC, przedstawili odpowiednie narzędzia i techniki, a specjalnie dobrane ćwiczenia przyczyniły się do rozwoju umiejętności, zarówno „miękkich” jak i „twardych”, niezwykle przydatnych podczas samodzielnej pracy z grupą projektową.”

Grzegorz Furgał

Odlewnia Precyzyjna W50

Przewodnik Białego Kruka

– dowiedz się, jak skutecznie rozwiązywać problemy, zarządzać zespołem projektowym i rozwijać swoją karierę.

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Karolina Klimek

Asystentka ds. Sprzedaży

Justyna Dzikowska

Asystentka ds. Sprzedaży