Szkolenie
Lean w usługach
Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.
- Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Cel szkolenia
- Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.
Dla kogo?
- Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.
Zdobyte kompetencje
- Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
- Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
- Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
- Mapowanie i wizualizacja procesów.
- Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
- Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
- Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
- Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie
Korzyści dla organizacji
- Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
- Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
- Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
- Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.
- Skrócenie czasu obsługi Klienta.
- Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
- Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.
Forma szkolenia
Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Czas trwania szkolenia
7 dni szkoleniowych
Zakres merytoryczny
Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu
- Wprowadzenie do Lean.
- Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
- Raport A3 – struktura.
- Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
- Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
- SIPOC – ogólna mapa procesu.
- Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
- Makigami.
Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu
- Etapy tworzenia VSM.
- Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
- Praca zespołowa.
- Analiza biznesowa problemu.
- Wizualizacja danych.
Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego
- Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
- Burza mózgów – warianty, filary.
- 5 Why.
- Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
- Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
- Prezentacja danych.
Zobacz również:
Nadchodzące szkolenia Lean w usługach
Zobacz kalendarz szkoleńZaufali nam


„Jeśli do tej pory STATYSTYKA kojarzyła Ci się z SADYSTYKĄ a na dźwięk słów„Ppk” czy „GAGE R&R” zbierało Ci się na ziewanie, to wiedz że po kursie Black Belt w ABK Twój świat się zmieni. Zaczniesz myśleć, zadawać i odpowiadać na pytania opierając się na LICZBACH, DANYCH i FAKTACH. Staniesz się NIELUBIANY w dziale JAKOŚCI czy OPTYMALIZACJI PROCESÓW. Ale od tej porty nie będziesz już patrzył na wykresy jak na kolorowanki, bo zaczniesz czytać jak z nut STATYSTYCZNY OBRAZ PROCESU i doskonale zaczniesz słyszeć, co w trawie (UPSSS… procesie) piszczy. Witaj po jasnej strony MOCY!”
Global Advanced Manufacturing Engineer Morse Systems

“Ze wszystkich szkoleń w których dotąd uczestniczyłam Six Sigma Black Belt Training oceniam najwyżej. Pierwszy raz spotkałam się z tak ciekawą i przemyślaną kompozycją modułów szkoleniowych. Doświadczeni trenerzy, pasjonujące zajęcia, dużo pracy i jeszcze więcej satysfakcji. Polecam każdemu, kto gotowy jest na zmianę w sposobie myślenia oraz w podejściu do problemów biznesowych w swojej organizacji.”
Kierownik Projektów


” W 2014 Akademia Białego Kruka prowadziła dla nas program szkoleniowy Lean Leadership. Trenerem prowadzącym była Pani Maria Anna Łukasiewicz. Program ten składał się z 4 sesji szkoleniowych i 1 dnia podsumowania. W efekcie programu przeprowadzonego w okresie kilku miesięcy zaobserwowaliśmy następujące zmiany w postawach części kierowników biorących w nim udział:
1) Otworzenie się na wiedzę z zakresu Lean, zneutralizowanie „zastanego” oporu lub niezdecydowania.
2) Okazywanie zainteresowania sprawom związanym z wdrożeniami narzędzi Lean manufacturing.
3) Poprawa osobistego zaangażowania we wdrożenia narzędzi Lean (np. samodzielne szkolenie podwładnych).
4) Zrozumienie różnic w podejściu do Lean pomiędzy wschodnim i zachodnim światem.
5) Wzrost kompetencji w zakresie komunikacji z pracownikami oraz na własnym szczeblu zarządzania.”
Pełnomocnik Zarządu ds. Lean Manufacturing

„Szkolenie Six Sigma prowadzone przez Akademię Białego Kruka było pierwszym moim bliższym spotkaniem z narzędziami do standaryzacji i efektywizacji procesów. Szkole- nie jak najbardziej spełniło moje oczekiwania. Nie zabrakło w nim miejsca na wymianę doświadczeń pomiędzy użytkownikami, wspólne warsztaty, wyłożenie filozofii Six Sigma w sposób przystępny”.
Junior Team Leader

W dniu 21.06.2021r. w siedzibie naszej firmy odbyło się szkolenie z zakresu „5s”, zorganizowane dla nas przez „Akademię Białego Kruka”.
Szkolenie z należytą starannością i profesjonalizmem, przygotował i poprowadził Pan Sebastian Oleksy. Kompetencje i sposób komunikacji trenera z grupą kursantów zostały ocenione bardzo wysoko. Wartość merytoryczna szkolenia także została oceniona bardzo dobrze. Należy docenić również kwestie organizacyjne i sam kontakt z firmą „Akademia Białego Kruka”, dzięki czemu wszystkie ustalenia poczynione przed szkoleniem zostały zrealizowane według założonego planu.
Z pełną odpowiedzialnością możemy polecić „Akademię Białego Kruka” jako fachową i rzetelną firmę, która na najwyższym poziomie dba o potrzeby klienta.
HR & Payroll Manager

“Fakty to najbardziej uparta rzecz pod słońcem” powiedział Woland w Mistrzu i Małgorzacie Bułhakowa. Ten i nie tylko ten cytat zapisał się w mej pamięci na stałe po cyklu szkoleń Six Sigma Upgrade Green to Black Belt. Cykl szkoleń otworzył mi również oczy na to w jaki sposób prawidłowo przejść przez wszystkie fazy modelu DMAIC. Wszystkim tym, którzy chcieliby zgłębić wiedzę na temat faz DMAIC, a przy tym wrócić do swoich firm z dobrą energią, motywacją i przećwiczonymi kompetencjami miękkimi, polecam szkolenie w ABK.”
Kierownik Sekcji Montażu

„Dobra komunikacja i wysoki poziom warsztatów zostały zapewnione przez trenera i konsultanta panią Arletę Grzeszczyk, specjalistę w zakresie Lean. Szkolenie było dobrze przygotowane merytorycznie, a nowa wiedza przekazana w przystępny sposób. Na szczególną uwagę zasługuje wpojenie w słuchaczach przekonania, że zmiany są częścią pracy, a świadome wykorzystanie narzędzi Lean w Utrzymaniu Ruchu zintegrowanym z produkcją zmniejsza straty i podnosi efektywność maszyn i linii produkcyjnych.
Polecam Akademię Białego Kruka Sp. Z o. O. Z Wrocławia jako kompletną i odpowiedzialną firmę szkoleniową w zakresie podnoszenia produktywności, zmniejszania kosztów i eliminacji marnotrawstwa w procesach.”
Koordynator ds. Utrzymania Ruchu i TPM


















20.03.25 Tomasz Pawlicki
Muda, Mura, Muri – typy i sposoby eliminacji marnotrawstwa w kulturze Lean
W czasach, w których kluczem do sukcesu jest stabilizowanie procesów, organizacje muszą stale pracować nad redukcją marnotrawstwa, stosując sprawdzone metody.
W metodyce Lean, eliminacja marnotrawstwa jest decydującym elementem dążenia do doskonałości operacyjnej. Charakteryzuje się efektywnością, prostotą i powtarzalnością (nie dając pola do różnorodnych interpretacji).
Skontaktuj się z nami.
Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!