Szkolenie
Lean w usługach
Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.
- Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Cel szkolenia
- Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.
Dla kogo?
- Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.
Zdobyte kompetencje
- Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
- Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
- Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
- Mapowanie i wizualizacja procesów.
- Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
- Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
- Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
- Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie
Korzyści dla organizacji
- Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
- Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
- Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
- Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.
- Skrócenie czasu obsługi Klienta.
- Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
- Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.
Forma szkolenia
Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Czas trwania szkolenia
7 dni szkoleniowych
Zakres merytoryczny
Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu
- Wprowadzenie do Lean.
- Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
- Raport A3 – struktura.
- Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
- Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
- SIPOC – ogólna mapa procesu.
- Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
- Makigami.
Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu
- Etapy tworzenia VSM.
- Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
- Praca zespołowa.
- Analiza biznesowa problemu.
- Wizualizacja danych.
Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego
- Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
- Burza mózgów – warianty, filary.
- 5 Why.
- Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
- Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
- Prezentacja danych.
Zobacz również:
Zaufali nam

“Ze wszystkich szkoleń w których dotąd uczestniczyłam Six Sigma Black Belt Training oceniam najwyżej. Pierwszy raz spotkałam się z tak ciekawą i przemyślaną kompozycją modułów szkoleniowych. Doświadczeni trenerzy, pasjonujące zajęcia, dużo pracy i jeszcze więcej satysfakcji. Polecam każdemu, kto gotowy jest na zmianę w sposobie myślenia oraz w podejściu do problemów biznesowych w swojej organizacji.”
Kierownik Projektów

“Co było wyjątkowego w ciągu 5 miesięcy spędzonych w programie Black Belt?
- Bezkompromisowość ABK dla jakości przekazywanej wiedzy, dążenie do mobilizacji uczestników i wymagania pełnego zaangażowania i poświęcenia.
- Skrupulatność w zbilansowaniu przekazywanej wiedzy ‘twardej’ z budowaniem umiejętności ‘miękkich’.
- Pasja, pasja, pasja… Radość z tego co robią… To się czuje na zajęciach.
Zdecydowanie były to dobrze zainwestowane czas i pieniądze!”
Uczestniczka programu Black Belt

“Życzyłbym sobie, aby każda organizacja zajmująca się szkoleniami i konsultingiem działała w podobny sposób. To rzeczywiście są ludzie, którzy potrafią znaleźć “sposób na wszystko.”
Quality Manager

W dniu 21.06.2021r. w siedzibie naszej firmy odbyło się szkolenie z zakresu „5s”, zorganizowane dla nas przez „Akademię Białego Kruka”.
Szkolenie z należytą starannością i profesjonalizmem, przygotował i poprowadził Pan Sebastian Oleksy. Kompetencje i sposób komunikacji trenera z grupą kursantów zostały ocenione bardzo wysoko. Wartość merytoryczna szkolenia także została oceniona bardzo dobrze. Należy docenić również kwestie organizacyjne i sam kontakt z firmą „Akademia Białego Kruka”, dzięki czemu wszystkie ustalenia poczynione przed szkoleniem zostały zrealizowane według założonego planu.
Z pełną odpowiedzialnością możemy polecić „Akademię Białego Kruka” jako fachową i rzetelną firmę, która na najwyższym poziomie dba o potrzeby klienta.
HR & Payroll Manager

„Dobra komunikacja i wysoki poziom warsztatów zostały zapewnione przez trenera i konsultanta panią Arletę Grzeszczyk, specjalistę w zakresie Lean. Szkolenie było dobrze przygotowane merytorycznie, a nowa wiedza przekazana w przystępny sposób. Na szczególną uwagę zasługuje wpojenie w słuchaczach przekonania, że zmiany są częścią pracy, a świadome wykorzystanie narzędzi Lean w Utrzymaniu Ruchu zintegrowanym z produkcją zmniejsza straty i podnosi efektywność maszyn i linii produkcyjnych.
Polecam Akademię Białego Kruka Sp. Z o. O. Z Wrocławia jako kompletną i odpowiedzialną firmę szkoleniową w zakresie podnoszenia produktywności, zmniejszania kosztów i eliminacji marnotrawstwa w procesach.”
Koordynator ds. Utrzymania Ruchu i TPM

„Zacznę od tego, że szkolenie jak najbardziej spełniło moje oczekiwania i uważam, że warto wziąć w nim udział. Teraz wiem, że przed szkoleniem prowadziłem projekty „po omacku” i chaotycznie. Po szkoleniu mój sposób pracy jest dużo bardziej uporządkowany. Dużą wartością była możliwość uczestniczenia w szkoleniu z uczestnikami z innych branż. Przeglądy projektów to najlepszy sposób na powtarzanie materiału i benchmarking.
Macie bardzo dobrych trenerów, dlatego niekiedy trudny materiał mogłem szybko przyswoić. Jako sugestię zostawię tutaj pomysł, aby wykonywać ćwiczenia np. w minitab na danych od uczestników szkolenia i na przykładach z ich projektów (oczywiście jeżeli taki dane i projekty już mają).
Dla mnie najbardziej wartościowe były zajęcia na miejscu – lepsza komunikacja, możliwość zadawania pytań, warunki do skupienia się na materiale. Zajęcia na zoom jednak tego nie gwarantują.
Co do korzyści biznesowych to na chwilę obecną ciężko mi się do tego odnieść. Prowadzę dwa projekty, które potencjalnie dadzą spore oszczędności tylko jest jeszcze jest zbyt wcześnie, aby mówić o konkretnych liczbach, ale są to dwa projekty o znaczeniu strategicznym.
Korzyści osobiste są za to znaczące. Jak już wspomniałem, po szkoleniu mam dużą pewność w tym co robię i nie dotyczy to tylko projektów. Zasada „liczby, dane, fakty” powinna towarzyszyć inżynierom we wszystkim co robią i jakie decyzje podejmują. Cieszę się, że poleciliście w swoich materiałach książkę „Esencjalista”. Sięgnąłem po nią i to również pomogło mi w radzeniu sobie z wielozadaniowością. Dlatego materiały do szkolenia uważam za dobrze przygotowane.
Zajęcia z umiejętności miękkich były dla mnie czymś nowym i przed tym szkoleniem nie doceniałem ich potencjału. Zmusiło mnie to również do pracy nad sobą i zwiększyło samoświadomość.
Mam nadzieję wkrótce zobaczyć się z Wami na certyfikacji.”
Starszy Metalurg / Senior Metallurgist


„Jest sposób na wszystko – w trakcie kursu Six Sigma Green Belt odniosłem wrażenie, że dla załogi ABK to nie zgrabny slogan, a głęboko żywione przekonanie. Po szkoleniu trudno go nie podzielać. Najlepsze recenzje można wystawić prowadzącym – doskonałe przygotowanie owocuje przedstawieniem metodyki w sposób bardzo efektywny. Teorię przedstawiają odnosząc się do swojego bogatego doświadczenia. Szkolenie to nie tylko metodyka – zawiera także inne cenne elementy, np. dotyczące skutecznego działania. Nie bez powodu. Bez opanowania tych aspektów skuteczność Green Belta, ale i każdego pracownika, bardzo cierpi. Kurs bez wątpienia jest najlepszym w jakim uczestniczyłem. Dlaczego? Każda jego część, każda godzina niesie za sobą wartość – wiedzę, umiejętności bądź konfrontację z dotychczasowymi doświadczeniami. Dla mnie, jako osoby zajmującej się Leanem, szkolenie było bardzo wartościowe. Pozwoliło usystematyzować wiedzę i połączyć ją w całość pt. „Lean Six Sigma”.”
Specjalista ds. produkcji /Production Specialist

“Poziom wiedzy, osobiste zaangażowanie i urozmaicone formy prowadzenia szkoleń mogą być wzorem dla wielu organizacji jak prowadzić szkolenia.”
Lean Manufacturing Leader


















W większości realizowanych procesów usługowych, produkcyjnych oraz logistycznych, efektywność i świadomość procesowa stoją na czele listy priorytetów. Dlatego też analitycy i menedżerowie nieustannie poszukują narzędzi, które pozwolą im w sposób szybki i efektywny te procesy doskonalić.
Jednym z najprostszych narzędzi w ich arsenale jest Diagram Pareto. To intuicyjna metoda wizualizacji danych, oparta na zasadzie Pareto, znanej również jako zasada 80/20. Stanowi ona fundament skutecznej analizy biznesowo-procesowej, umożliwiając koncentrację na kluczowych problemach. Pozwala na maksymalizację wyników w oparciu o prostą i czytelną wizualizację dającą świadomość miejsca występowania problemów.
Skontaktuj się z nami.
Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!