Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

  • Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.

Dla kogo?

  • Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Raport A3 – struktura.
  • Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
  • Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
  • SIPOC – ogólna mapa procesu.
  • Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
  • Makigami.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Etapy tworzenia VSM.
  • Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
  • Praca zespołowa.
  • Analiza biznesowa problemu.
  • Wizualizacja danych.

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
  • Burza mózgów – warianty, filary.
  • 5 Why.
  • Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
  • Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
  • Prezentacja danych.

Nadchodzące szkolenia Lean w usługach

Zobacz kalendarz szkoleń

Zaufali nam

“Pierwszy raz z Akademią Białego Kruka spotkałem się w trakcie konsultacji zorganizowanych na potrzeby projektów Six Sigma. Początkowo byłem negatywnie nastawiony, mając w pamięci doświadczenia z poprzednią firmą konsultingową, na szczęście ABK merytorycznym podejściem i doświadczeniem szybko przekonało mnie do skuteczności tego typu spotkań. Drugi raz jako Six Sigma Black Belt korzystałem ze konsultacji ABK w zakresie rozwoju i kształtowania strategicznej wizji programu Six Sigma. W tym przypadku również nie zawiodłem się zaoferowanym wsparciem. W oparciu o powyższe doświadczenia uważam Akademię Białego Kruka za obowiązkową pozycję dla każdego, kto myśli o rozwoju w zakresie kultury Six Sigma.”

Mateusz Dyraga

Six Sigma Black Belt Engineer

“Uczestniczyłam w szkoleniu Six Sigma Green Belt organizowanym przez Akademię Białego Kruka we Wrocławiu. Szkolenie to było bardzo dobrze przeprowadzone: przygotowanie i zaangażowanie wykładowców było na bardzo wysokim poziomie,ponadto są to ludzie z pasją i dużą motywacją do działania i pomocy kursantom. Potrafią podczas szkolenia przykuć twoją uwagę abyś z zainteresowaniem słuchał i uczestniczył w szkoleniu. Możliwość prezentacji własnych problemów biznesowych podczas poszczególnych sesji oraz rady otrzymywane od prowadzących szkolenie pozwoliło na skuteczne wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce. Poznałam nowe narzędzia, które pomogą mi w pracy zawodowej i będą mi pomocne podczas codziennych obowiązków w pracy .
Polecam udział w szkoleniach Six Sigma organizowanych przez Akademię Białego Kruka. Firma zajmująca się twoim problemem. ”

Agnieszka Marusiak

Kierownik Zmiany

„Szkolenie ABK, w którym brałam udział (Green Belt, Upgrade Green to Black Belt) było najbardziej profesjonalny szkoleniem, w jakim uczestniczyłam do tej pory. Do mnie najbardziej przemówiły: duża ilości ćwiczeń, praca zespołowa, możliwości przedyskutowania „innego punktu widzenia”. A przede wszystkim otrzymałam odpowiedź na każde nurtujące mnie pytanie. Pasja, z jaką szkolący przekazują teorię przeplataną z praktyką, udzielała się podczas spotkań każdemu z nas.

Wszystkim szukającym nowych wyzwań i rozwiązań łamiących utarte stereotypy, polecam szkolenia ABK.”

Anna Grzech

Quality Manager

“Szkolenie Six Sigma Green Belt, jak I inne szkolenia prowadzone przez Akademię Białego Kruka, w których brałam udział, mogą posłużyć za wzór przekazywania wiedzy w sposób ciekawy i praktyczny. Fakt, iż ogromną ilość wiadomości można ująć w tak przystępny sposób, sprawia, że niejednokrotnie trudne zagadnienia (np. statystyka) stają się naprawdę klarowne. Warsztaty prowadzone przez profesjonalistów potrafią zmienić ukształtowany model myślenia, przez co pozwalają spojrzeć na problemy biznesowe z zupełnie innej strony i potwierdzić, że faktycznie jest sposób na wszystko. Szkolenie jest bardzo i już w tej chwili mogę stwierdzić, że znacznie ułatwi mi pracę. Mam nadzieję, że będę mogła nadal kontynuować współpracę z ABK.”

Monika Birut

Quality Engineer

„Jeśli chodzi o opinię i sugestie dotyczące szkolenia, to nie mam żadnych uwag – mogę tylko pochwalić za dobór Trenera i sposób prowadzenia przez Niego zajęć. Obawiałam się, że będzie po prostu nudno, natomiast Pan Marcin zrobił bardzo dobre wrażenie, był rzeczowy, opowiadał o zagadnieniu w przystępny sposób a na dodatek z pasją. Poza tym bardzo ciekawe były powtórki oraz gry.”

Agnieszka Klimczak

Deputy Quality Control Manager

„Szkolenie Six Sigma jest najlepszym szkoleniem na jakim kiedykolwiek byłam. Przygotowane bardzo profesjonalnie i rzeczowo, szczególnie że tematyka nie należy do łatwych.
Poruszane zagadnienia bardzo przydatne w praktyce, pomagają otworzyć oczy na wiele dotychczas niewidzialnych rzeczy. Wszyscy trenerzy bardzo dobrze przygotowani, pełni fachowej wiedzy i humoru. Naprawdę wszystkim polecam.”

Lidia Dudka

Kierownik Działu Zabezpieczenia Jakości/ Quality Control Manager

” W 2014 Akademia Białego Kruka prowadziła dla nas program szkoleniowy Lean Leadership. Trenerem prowadzącym była Pani Maria Anna Łukasiewicz. Program ten składał się z 4 sesji szkoleniowych i 1 dnia podsumowania. W efekcie programu przeprowadzonego w okresie kilku miesięcy zaobserwowaliśmy następujące zmiany w postawach części kierowników biorących w nim udział:
1) Otworzenie się na wiedzę z zakresu Lean, zneutralizowanie „zastanego” oporu lub niezdecydowania.
2) Okazywanie zainteresowania sprawom związanym z wdrożeniami narzędzi Lean manufacturing.
3) Poprawa osobistego zaangażowania we wdrożenia narzędzi Lean (np. samodzielne szkolenie podwładnych).
4) Zrozumienie różnic w podejściu do Lean pomiędzy wschodnim i zachodnim światem.
5) Wzrost kompetencji w zakresie komunikacji z pracownikami oraz na własnym szczeblu zarządzania.”

Ireneusz Poznański

Pełnomocnik Zarządu ds. Lean Manufacturing

“Ponad 2,5 letnia współpraca z Akademią Białego Kruka nierozerwalnie kojarzy mi się z daleko idącą zmianą w podejściu do stawianych przez rynek wyzwań. Wcześniejszy sposób prac oparty na subiektywnych odczuciach i błyskawicznym przechodzeniu do pierwszego napotkanego rozwiązania, dzięki współpracy z trenerami Akademii ewoluował w stronę analizy rzeczywistego stanu rzeczy – analizy opartej wyłącznie na faktach. Wsłuchanie się w głos klienta i zrozumienie procesu stają się koniecznością i zarazem podstawą projektów usprawniających.”

Mateusz Michalewski

Szef Projektu Six Sigma

“Biorąc udział w szkoleniu Six Sigma oczekiwałem zdobycia wiedzy praktycznej, która przyda się w codziennej pracy. Miałem nadzieję, że wykładowcami tej wiedzy będą praktycy, znający jej zastosowanie nie tylko z książek. Muszę przyznać, że się nie zawiodłem… Materiał jaki oferuje ABK jest poparty wieloma praktycznymi/realnymi przykładami. Prowadzący natomiast wiedzą, jak zastosować tą wiedzę w praktyce a każdy z etapów odnoszą do doświadczeń zawodowych swoich jak i uczestników szkolenia. Zdecydowanie wzmacnia to wiarygodność przekazywanego materiału i czyni go łatwiejszym do przyswojenia. Akademia Białego Kruka jest tym miejscem, które polecam Wszystkim którzy są zainteresowani tematem Six Sigma jak i szeroko pojętym rozwojem swoich kompetencji.”

Rafał Jodaniewski

Menadżer ds.Logistyki Sklepów

“Spośród wielu pozytywów, którymi mógłbym określić poziom usług świadczonych przez Akademię Białego Kruka, jest wysoki i co niezwykle ważne, równy poziom wiedzy i zaangażowania wszystkich szkoleniowców. Są wśród nich specjaliści w obszarach HR, statystyki i “miękkich” narzędzi, chętnie i skutecznie dzielący się wiedzą. Warte podkreślenia jest duże doświadczenie i wiedza konsultantów, a przede wszystkim ich zaangażowanie, w prosty sposób przekładające się na jakość i efekty wspieranych projektów. Wszystkim zainteresowanym tematem Six Sigma polecam współpracę z Akademią Białego Kruka.”

Jacek Kruszewski

Kierownik projektu Six Sigma

“Dzięki uczestnictwu w szkoleniu z metodologii rozwiązywania problemów DMAIC organizowanemu przez „Akademię Białego Kruka” z indywidualisty stałem się zwolennikiem i entuzjastą pracy zespołowej.”

Janusz Czołomiej

Kierownik Działu Zapewnienia Jakości

“Było to moje pierwsze spotkanie z metodyką SixSigma. 5 sesji szkolenia kompletnie zmieniło moje spojrzenie na temat rozwiązywania problemów. Świetne przygotowanie trenerów jak i dopracowane ćwiczenia, pozwoliło mi posiąść dużo praktycznej i przydatnej wiedzy. Polecam wszystkim. Szkolenie organizowane przez ABK zmienia spojrzenie na świat !!!”

Arkadiusz Drzewiecki

Dyrektor Departamentu Informatyki

“Uczestniczyłem w szkoleniu Six Sigma Black Belt organizowanym przez Akademię Białego Kruka. Szkolenie to było bardzo dobrze przeprowadzone: przygotowanie i zaangażowanie wykładowców było na bardzo wysokim poziomie. Możliwość prezentacji własnych problemów biznesowych podczas poszczególnych sesji oraz rady otrzymywane od prowadzących szkolenie pozwoliło na praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy. Poznałem nowe techniki i narzędzia, które pomogą mi w pracy zawodowej. Polecam udział w szkoleniu i warsztatach Six Sigma organizowanych przez Akademię Białego Kruka.”

Marek Ciborowski

Kierownik Biura Ciągłego Doskonalenia

“Po kursie Six Sigma Green Belt naprawdę uwierzyłem, że JEST SPOSÓB NA WSZYSTKO! Dzięki profesjonalizmowi i nieprzeciętnej osobowości trenerów Akademii Białego Kruka szkolenie to jest najlepsze spośród szkoleń, w których miałem okazję uczestniczyć. Ciekawie prowadzone zajęcia, dużo przykładów praktycznych, wspólna powtórka z omawianej części teoretycznej po skończonym module szkolenia co pozwala na szybkie przyswojenie i utrwalenie wiedzy.
Część praktyczna, czyli pierwszy projekt z wybranego przez siebie problemu biznesowego prowadzony od fazy Define do fazy Control pod fachowym okiem trenerów ABK pozwala na zrozumieniu metodyki DMAIC i wejście do świata liczb, danych i faktów. Polecam!”

Zbigniew Patro

Process Engineer

Przewodnik Białego Kruka

Chcesz usprawnić swoje procesy i eliminować z nich marnotrawstwa? Filozofia Lean Manufacturing oferuje zestaw praktycznych narzędzi, które pomogą Ci osiągnąć ten cel. Dowiedz się o nich więcej i zacznij działać już dziś.

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Karolina Klimek

Asystentka ds. Sprzedaży

Justyna Dzikowska

Asystentka ds. Sprzedaży