Szkolenie
Lean w usługach
Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.
- Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Cel szkolenia
- Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.
Dla kogo?
- Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.
Zdobyte kompetencje
- Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
- Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
- Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
- Mapowanie i wizualizacja procesów.
- Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
- Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
- Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
- Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie
Korzyści dla organizacji
- Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
- Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
- Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
- Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.
- Skrócenie czasu obsługi Klienta.
- Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
- Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.
Forma szkolenia
Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Czas trwania szkolenia
7 dni szkoleniowych
Zakres merytoryczny
Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu
- Wprowadzenie do Lean.
- Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
- Raport A3 – struktura.
- Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
- Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
- SIPOC – ogólna mapa procesu.
- Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
- Makigami.
Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu
- Etapy tworzenia VSM.
- Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
- Praca zespołowa.
- Analiza biznesowa problemu.
- Wizualizacja danych.
Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego
- Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
- Burza mózgów – warianty, filary.
- 5 Why.
- Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
- Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
- Prezentacja danych.
Zobacz również:
Zaufali nam
„Firma Akademia Białego Kruka przeprowadziła w grudniu 2019r. warsztat z zakresu metodologii i narzędzi Lean Manufacturing dla firmy Stora Enso Poland S.A. zakład produkcyjny w Tychach.
Zajęcia obejmowały:
- Szkolenie: Rola lidera podczas wdrażania i utrzymania filozofii Lean Manufacturing
- Warsztat SMED — analiza procesu przezbrojenia i określenie potencjalnych usprawnień na wyznaczonym przez naszą firmę obszarze.
- Audyt 58 — analizę i ocenę miejsca pracy, zalecone sugestie w ramach 5S.
Zajęcia prowadzone w sposób profesjonalny i z dobrą dozą humoru przez p. Arletę Grzeszczyk pozwoliły zapoznać się załodze oraz przećwiczyć w praktyce najważniejsze zagadnienia Lean Manufacturing. Warsztaty spełniły nasze oczekiwania i zamierzony cel. Pani Arleta potrafi szybko wykreować dialog, określoną sytuację jaka może zaistnieć oraz szybko i wnikliwie potrafi określić przykładowe problemy z jakimi można się spotkać. Świetnie przygotowane materiały szkoleniowe i przemyślany sposób przekazywania poszczególnych informacji poparty praktycznymi ćwiczeniami.
Uważam wybór ABK — Akademii Białego Kruka jako firmy szkoleniowej, wprowadzającej w świat Lean, metodologie SMED za jak najbardziej trafiony. Polecam serdecznie Akademię Białego Kruka oraz trenerkę Arletę Grzeszczyk jeżeli myślicie Państwo o lepszej organizacji Waszej Firmy, doskonaleniu procesów produkcyjnych.”
Koordynator ds. Doskonalenia Operacyjnego
„Zacznę od tego, że szkolenie jak najbardziej spełniło moje oczekiwania i uważam, że warto wziąć w nim udział. Teraz wiem, że przed szkoleniem prowadziłem projekty „po omacku” i chaotycznie. Po szkoleniu mój sposób pracy jest dużo bardziej uporządkowany. Dużą wartością była możliwość uczestniczenia w szkoleniu z uczestnikami z innych branż. Przeglądy projektów to najlepszy sposób na powtarzanie materiału i benchmarking.
Macie bardzo dobrych trenerów, dlatego niekiedy trudny materiał mogłem szybko przyswoić. Jako sugestię zostawię tutaj pomysł, aby wykonywać ćwiczenia np. w minitab na danych od uczestników szkolenia i na przykładach z ich projektów (oczywiście jeżeli taki dane i projekty już mają).
Dla mnie najbardziej wartościowe były zajęcia na miejscu – lepsza komunikacja, możliwość zadawania pytań, warunki do skupienia się na materiale. Zajęcia na zoom jednak tego nie gwarantują.
Co do korzyści biznesowych to na chwilę obecną ciężko mi się do tego odnieść. Prowadzę dwa projekty, które potencjalnie dadzą spore oszczędności tylko jest jeszcze jest zbyt wcześnie, aby mówić o konkretnych liczbach, ale są to dwa projekty o znaczeniu strategicznym.
Korzyści osobiste są za to znaczące. Jak już wspomniałem, po szkoleniu mam dużą pewność w tym co robię i nie dotyczy to tylko projektów. Zasada „liczby, dane, fakty” powinna towarzyszyć inżynierom we wszystkim co robią i jakie decyzje podejmują. Cieszę się, że poleciliście w swoich materiałach książkę „Esencjalista”. Sięgnąłem po nią i to również pomogło mi w radzeniu sobie z wielozadaniowością. Dlatego materiały do szkolenia uważam za dobrze przygotowane.
Zajęcia z umiejętności miękkich były dla mnie czymś nowym i przed tym szkoleniem nie doceniałem ich potencjału. Zmusiło mnie to również do pracy nad sobą i zwiększyło samoświadomość.
Mam nadzieję wkrótce zobaczyć się z Wami na certyfikacji.”
Starszy Metalurg / Senior Metallurgist
“Training lean six sigma fundamentals. I can recommend this company and trainer. Training was good trainer very qualified, program well prepared.”
Hr Manager
„Szkolenie Six Sigma Green Belt organizowane przez Akademię Białego Kruka z Wrocławia zostało przeprowadzone profesjonalne i przyczyniło się do poszerzenia i usystematyzowania naszej wiedzy z zakresu Six Sigma. Szkolenie miało charakter intensywnych zajęć warsztatowych prowadzonych przez doświadczonych trenerów posiadających umiejętności dydaktyczne i praktyczne w zakresie wykorzystania Six Sigmy. Dla naszej firmy to narzędzie stało się jednym z wyborów do wykorzystania w celu rozwiązywania kluczowych problemów biznesowych przedsiębiorstwa o nieznanej przyczynie. Wysoko oceniamy poziom i skuteczność szkolenia, z całą rzetelnością możemy polecić usługi Akademii Białego Kruka we Wrocławiu”.
Kierownik Produkcji/Production Manager
“Bez wątpienia będziemy kontynuowali współpracę z Akademią Białego Kruka i z pełną odpowiedzialnością polecamy Jej usługi.”
Koordynator Projektu
Master Black Belt
„Brałem udział w szkoleniach SIX SIGMA Green Belt oraz SIX SIGMA Black Belt w Akademii Białego Kruka. Akademia okazała się najlepszym wyborem do zgłębienia metodyki DMAIC. Dzięki profesjonalizmowi akademii jako organizacji oraz bardzo dużej wiedzy trenerów, którzy umieją swoją wiedzę w sposób przystępny przekazać, rozwiązywanie problemów biznesowych stało się o wiele łatwiejsze.„
Paint Shop & Packaging Dpt. Manager
Skontaktuj się z nami.
Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!