Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

  • Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.

Dla kogo?

  • Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Raport A3 – struktura.
  • Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
  • Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
  • SIPOC – ogólna mapa procesu.
  • Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
  • Makigami.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Etapy tworzenia VSM.
  • Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
  • Praca zespołowa.
  • Analiza biznesowa problemu.
  • Wizualizacja danych.

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
  • Burza mózgów – warianty, filary.
  • 5 Why.
  • Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
  • Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
  • Prezentacja danych.

Nadchodzące szkolenia Lean w usługach

Zobacz kalendarz szkoleń

Zaufali nam

„Mimo, iż nie pracuję stricte w problem solvingu, a na co dzień zajmuję się uruchamianiem produkcji nowych wyrobów, szkolenie Six Sigma Black Belt było dla mnie bardzo przydatne. Poznałem kilka nowych narzędzi, na czele z metodami wnioskowania statystycznego, które mogę wykorzystać w swojej pracy. Samo podejście ABK – mega profesjonalne w każdym aspekcie. Przyjemnym i ciekawym dopełnieniem były zajęcia z psychologiem, które pozwoliły spojrzeć na wiele spraw z zupełnie nowej perspektywy.”

 

Bartosz Precz

Kierownik zespołu technologii

„Jestem młodym pracownikiem, który szybko musiał odnaleźć się na nowym, wymagającym stanowisku. Szkolenie przeprowadzone przez ABK nauczyło mnie nie tylko w jaki sposób prowadzić projekty metodą DMAIC, ale przede wszystkim nabyłem umiejętność właściwej organizacji pracy oraz systematycznego podejścia do rozwiązywania problemów. Zdobyłem wiedzę o narzędziach, które w dużym stopniu ułatwiają i zwiększają efektywność zadań wykonywanych w codziennej pracy. Szkolenie pozwala na zmianę sposobu myślenia – nie ma sytuacji bez wyjścia i naprawdę jest sposób na wszystko :)”

Piotr Rychlik

Systematic Improvement Engineer

„Jeśli do tej pory STATYSTYKA kojarzyła Ci się z SADYSTYKĄ a na dźwięk słów„Ppk” czy „GAGE R&R” zbierało Ci się na ziewanie, to wiedz że po kursie Black Belt w ABK Twój świat się zmieni. Zaczniesz myśleć, zadawać i odpowiadać na pytania opierając się na LICZBACH, DANYCH i FAKTACH. Staniesz się NIELUBIANY w dziale JAKOŚCI czy OPTYMALIZACJI PROCESÓW. Ale od tej porty nie będziesz już patrzył na wykresy jak na kolorowanki, bo zaczniesz czytać jak z nut STATYSTYCZNY OBRAZ PROCESU i doskonale zaczniesz słyszeć, co w trawie (UPSSS… procesie) piszczy. Witaj po jasnej strony MOCY!”

Paweł Durma

Global Advanced Manufacturing Engineer Morse Systems

“Ze wszystkich szkoleń w których dotąd uczestniczyłam Six Sigma Black Belt Training oceniam najwyżej. Pierwszy raz spotkałam się z tak ciekawą i przemyślaną kompozycją modułów szkoleniowych. Doświadczeni trenerzy, pasjonujące zajęcia, dużo pracy i jeszcze więcej satysfakcji. Polecam każdemu, kto gotowy jest na zmianę w sposobie myślenia oraz w podejściu do problemów biznesowych w swojej organizacji.”

Aleksandra Turant

Kierownik Projektów

“Szkolenie Green Belt oferowane przez ABK było moim pierwszym doświadczeniem nie tylko z szeroko rozumianą filozofią Six Sigma, ale również z  systemowym podejściem do usprawniania procesów.

Miałam okazję uczestniczyć w  9-dniowym szkoleniu, które w całości spełniło moje oczekiwania. Choć przyznam się,  że obawiałam się fazy Measure i praktycznego wykorzystania statystyki, w  miarę upływu czasu bardzo żałowałam, że nie jestem w stanie wykorzystać w  całości poznanych narzędzi do statystycznej analizy danych. Dobrze dobrane materiały szkoleniowe, wykwalifikowani trenerzy i wspaniała atmosfera warsztatów sprawia że z czystym sercem mogę polecić i zachęcić wszystkich niezdecydowanych do uczestnictwa, a nieustannie powtarzana mantra Liczby, Dane, Fakty  postanie ze mną na długie lata”.

Ewa Wolszczak-Chudy

HR Business Partner

„Miałem przyjemność wziąć udział w otwartym szkoleniu Black Belt organizowanym przez ABK i mogę szczerze polecić ich ofertę. Jestem pod wrażeniem profesjonalizmu i zaangażowania trenerów i trenerek prowadzących zajęcia. Metodyka DMAIC została wyjaśniona bardzo przejrzyście (Kamil Torczewski i Jarek Siarkiewicz genialnie przekazują wiedzę), a do tego uzupełniona o szereg bardzo interesujących szkoleń z tematów miękkich prowadzonych przez fenomenalną Julitę Urbaniuk.

Po szkoleniu dokładnie wiem w jakim kierunku zmierzać z moimi projektami. Jestem bardzo wdzięczny i szczerze polecam wszystkim, którzy chcieliby posiąść kompetencje Black Belt. Mam nadzieję, że będę miał jeszcze okazję współpracować z ABK!”

Paweł Kokorczak

CI Specialist | CONTINUOUS IMPROVEMENT

” W 2014 Akademia Białego Kruka prowadziła dla nas program szkoleniowy Lean Leadership. Trenerem prowadzącym była Pani Maria Anna Łukasiewicz. Program ten składał się z 4 sesji szkoleniowych i 1 dnia podsumowania. W efekcie programu przeprowadzonego w okresie kilku miesięcy zaobserwowaliśmy następujące zmiany w postawach części kierowników biorących w nim udział:
1) Otworzenie się na wiedzę z zakresu Lean, zneutralizowanie „zastanego” oporu lub niezdecydowania.
2) Okazywanie zainteresowania sprawom związanym z wdrożeniami narzędzi Lean manufacturing.
3) Poprawa osobistego zaangażowania we wdrożenia narzędzi Lean (np. samodzielne szkolenie podwładnych).
4) Zrozumienie różnic w podejściu do Lean pomiędzy wschodnim i zachodnim światem.
5) Wzrost kompetencji w zakresie komunikacji z pracownikami oraz na własnym szczeblu zarządzania.”

Ireneusz Poznański

Pełnomocnik Zarządu ds. Lean Manufacturing

„Szkolenie Six Sigma prowadzone przez Akademię Białego Kruka było pierwszym moim bliższym spotkaniem z narzędziami do standaryzacji i efektywizacji procesów. Szkole- nie jak najbardziej spełniło moje oczekiwania. Nie zabrakło w nim miejsca na wymianę doświadczeń pomiędzy użytkownikami, wspólne warsztaty, wyłożenie filozofii Six Sigma w sposób przystępny”.

Piotr Szafrański

Junior Team Leader

W dniu 21.06.2021r. w siedzibie naszej firmy odbyło się szkolenie z zakresu „5s”, zorganizowane dla nas przez „Akademię Białego Kruka”.

Szkolenie z należytą starannością i profesjonalizmem, przygotował i poprowadził Pan Sebastian Oleksy. Kompetencje i sposób komunikacji trenera z grupą kursantów zostały ocenione bardzo wysoko. Wartość merytoryczna szkolenia także została oceniona bardzo dobrze. Należy docenić również kwestie organizacyjne i sam kontakt z firmą „Akademia Białego Kruka”, dzięki czemu wszystkie ustalenia poczynione przed szkoleniem zostały zrealizowane według założonego planu.

Z pełną odpowiedzialnością możemy polecić „Akademię Białego Kruka” jako fachową i rzetelną firmę, która na najwyższym poziomie dba o potrzeby klienta.

Monika Szopa

HR & Payroll Manager

“Fakty to najbardziej uparta rzecz pod słońcem” powiedział Woland w Mistrzu i Małgorzacie Bułhakowa. Ten i nie tylko ten cytat zapisał się w mej pamięci na stałe po cyklu szkoleń Six Sigma Upgrade Green to Black Belt. Cykl szkoleń otworzył mi również oczy na to w jaki sposób prawidłowo przejść przez wszystkie fazy modelu DMAIC. Wszystkim tym, którzy chcieliby zgłębić wiedzę na temat faz DMAIC, a przy tym wrócić do swoich firm z dobrą energią, motywacją i przećwiczonymi kompetencjami miękkimi, polecam szkolenie w ABK.”

Marcin Bulek

Kierownik Sekcji Montażu

„Dobra komunikacja i wysoki poziom warsztatów zostały zapewnione przez trenera i konsultanta panią Arletę Grzeszczyk, specjalistę w zakresie Lean. Szkolenie było dobrze przygotowane merytorycznie, a nowa wiedza przekazana w przystępny sposób. Na szczególną uwagę zasługuje wpojenie w słuchaczach przekonania, że zmiany są częścią pracy, a świadome wykorzystanie narzędzi Lean w Utrzymaniu Ruchu zintegrowanym z produkcją zmniejsza straty i podnosi efektywność maszyn i linii produkcyjnych.

Polecam Akademię Białego Kruka Sp. Z o. O. Z Wrocławia jako kompletną i odpowiedzialną firmę szkoleniową w zakresie podnoszenia produktywności, zmniejszania kosztów i eliminacji marnotrawstwa w procesach.”

Dariusz Niezabitowski

Koordynator ds. Utrzymania Ruchu i TPM

Przewodnik Białego Kruka

W czasach, w których kluczem do sukcesu jest stabilizowanie procesów, organizacje muszą stale pracować nad redukcją marnotrawstwa, stosując sprawdzone metody.

W metodyce Lean, eliminacja marnotrawstwa jest decydującym elementem dążenia do doskonałości operacyjnej. Charakteryzuje się efektywnością, prostotą i powtarzalnością (nie dając pola do różnorodnych interpretacji).

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Karolina Klimek

Asystentka ds. Sprzedaży

Justyna Dzikowska

Asystentka ds. Sprzedaży