Szkolenie
Lean w usługach
Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.
- Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Cel szkolenia
- Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.
Dla kogo?
- Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.
Zdobyte kompetencje
- Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
- Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
- Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
- Mapowanie i wizualizacja procesów.
- Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
- Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
- Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
- Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie
Korzyści dla organizacji
- Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
- Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
- Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
- Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.
- Skrócenie czasu obsługi Klienta.
- Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
- Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.
Forma szkolenia
Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Czas trwania szkolenia
7 dni szkoleniowych
Zakres merytoryczny
Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu
- Wprowadzenie do Lean.
- Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
- Raport A3 – struktura.
- Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
- Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
- SIPOC – ogólna mapa procesu.
- Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
- Makigami.
Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu
- Etapy tworzenia VSM.
- Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
- Praca zespołowa.
- Analiza biznesowa problemu.
- Wizualizacja danych.
Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego
- Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
- Burza mózgów – warianty, filary.
- 5 Why.
- Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
- Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
- Prezentacja danych.
Zobacz również:
Nadchodzące szkolenia Lean w usługach
Zobacz kalendarz szkoleńZaufali nam

“Po kursie Six Sigma Green Belt naprawdę uwierzyłem, że JEST SPOSÓB NA WSZYSTKO! Dzięki profesjonalizmowi i nieprzeciętnej osobowości trenerów Akademii Białego Kruka szkolenie to jest najlepsze spośród szkoleń, w których miałem okazję uczestniczyć. Ciekawie prowadzone zajęcia, dużo przykładów praktycznych, wspólna powtórka z omawianej części teoretycznej po skończonym module szkolenia co pozwala na szybkie przyswojenie i utrwalenie wiedzy.
Część praktyczna, czyli pierwszy projekt z wybranego przez siebie problemu biznesowego prowadzony od fazy Define do fazy Control pod fachowym okiem trenerów ABK pozwala na zrozumieniu metodyki DMAIC i wejście do świata liczb, danych i faktów. Polecam!”
Process Engineer

“Szkolenie „Wprowadzenie do Lean” zorganizowane dla pracowników produkcji okazało się strzałem w dziesiątkę! Dzięki wcześniejszym, szczegółowym konsultacjom z trenerami ABK udało się przygotować program dopasowany do potrzeb naszej organizacji.Poprzez zbudowanie niezwykle przyjaznej atmosfery podczas szkolenia oraz przekazywaniu wiedzy przez trenera w bardzo przystępny sposób, udało się przełamać barierę niechęci do zmian i zainteresować pracowników narzędziami Lean.”
Inżynier Procesu

“Przeszliśmy przed cały cykl od Six Sigma Sponsor/Champion przez Green Belt na Black Belt kończąc. Wszystkie szkolenia były zorganizowane bardzo profesjonalnie, a konsultacje udzielone przy prowadzeniu projektów bezcenne.Dzięki szkoleniom ABK pogłębioną świadomość czym jest metodyka DMAIC ma już ponad 20 osób w naszej organizacji, a to dopiero początek długoterminowej współpracy.”
Business Excellence Manager

Szkolenie ABK to okres intensywnej pracy, nie tylko w zakresie teorii, ale również warsztatowej z elementami doskonalenia umiejętności interpersonalnych. Warto podkreślić, że uczestnicy rozpoczynają tę przygodę nie zawsze będąc wykwalifikowanymi specjalistami w metodologii Six Sigma, ale dzięki zaangażowaniu i determinacji trenerów, kończą szkolenie na równym poziomie wiedzy. Serdecznie polecam.
MTO & Deployment Manager



„Jest sposób na wszystko – w trakcie kursu Six Sigma Green Belt odniosłem wrażenie, że dla załogi ABK to nie zgrabny slogan, a głęboko żywione przekonanie. Po szkoleniu trudno go nie podzielać. Najlepsze recenzje można wystawić prowadzącym – doskonałe przygotowanie owocuje przedstawieniem metodyki w sposób bardzo efektywny. Teorię przedstawiają odnosząc się do swojego bogatego doświadczenia. Szkolenie to nie tylko metodyka – zawiera także inne cenne elementy, np. dotyczące skutecznego działania. Nie bez powodu. Bez opanowania tych aspektów skuteczność Green Belta, ale i każdego pracownika, bardzo cierpi. Kurs bez wątpienia jest najlepszym w jakim uczestniczyłem. Dlaczego? Każda jego część, każda godzina niesie za sobą wartość – wiedzę, umiejętności bądź konfrontację z dotychczasowymi doświadczeniami. Dla mnie, jako osoby zajmującej się Leanem, szkolenie było bardzo wartościowe. Pozwoliło usystematyzować wiedzę i połączyć ją w całość pt. „Lean Six Sigma”.”
Specjalista ds. produkcji /Production Specialist

“Dzięki uczestnictwu w szkoleniu z metodologii rozwiązywania problemów DMAIC organizowanemu przez „Akademię Białego Kruka” z indywidualisty stałem się zwolennikiem i entuzjastą pracy zespołowej.”
Kierownik Działu Zapewnienia Jakości

„W trakcie szkolenia, trenerzy w sposób jasny, a przede wszystkim, w sposób ciekawy omówili kolejne kroki realizacji projektu Six Sigma. Dla każdego z etapów DMIAC, przedstawili odpowiednie narzędzia i techniki, a specjalnie dobrane ćwiczenia przyczyniły się do rozwoju umiejętności, zarówno „miękkich” jak i „twardych”, niezwykle przydatnych podczas samodzielnej pracy z grupą projektową.”
Odlewnia Precyzyjna W50


















– dowiedz się, jak skutecznie rozwiązywać problemy, zarządzać zespołem projektowym i rozwijać swoją karierę.
Skontaktuj się z nami.
Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!