Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

  • Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.

Dla kogo?

  • Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Raport A3 – struktura.
  • Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
  • Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
  • SIPOC – ogólna mapa procesu.
  • Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
  • Makigami.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Etapy tworzenia VSM.
  • Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
  • Praca zespołowa.
  • Analiza biznesowa problemu.
  • Wizualizacja danych.

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
  • Burza mózgów – warianty, filary.
  • 5 Why.
  • Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
  • Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
  • Prezentacja danych.

Nadchodzące szkolenia Lean w usługach

Zobacz kalendarz szkoleń

Zaufali nam

“Fakty to najbardziej uparta rzecz pod słońcem” powiedział Woland w Mistrzu i Małgorzacie Bułhakowa. Ten i nie tylko ten cytat zapisał się w mej pamięci na stałe po cyklu szkoleń Six Sigma Upgrade Green to Black Belt. Cykl szkoleń otworzył mi również oczy na to w jaki sposób prawidłowo przejść przez wszystkie fazy modelu DMAIC. Wszystkim tym, którzy chcieliby zgłębić wiedzę na temat faz DMAIC, a przy tym wrócić do swoich firm z dobrą energią, motywacją i przećwiczonymi kompetencjami miękkimi, polecam szkolenie w ABK.”

Marcin Bulek

Kierownik Sekcji Montażu

“Training lean six sigma fundamentals. I can recommend this company and trainer. Training was good trainer very qualified, program well prepared.”

Halyna Verkholyuk

Hr Manager

“Szkolenie Green Belt oferowane przez ABK było moim pierwszym doświadczeniem nie tylko z szeroko rozumianą filozofią Six Sigma, ale również z  systemowym podejściem do usprawniania procesów.

Miałam okazję uczestniczyć w  9-dniowym szkoleniu, które w całości spełniło moje oczekiwania. Choć przyznam się,  że obawiałam się fazy Measure i praktycznego wykorzystania statystyki, w  miarę upływu czasu bardzo żałowałam, że nie jestem w stanie wykorzystać w  całości poznanych narzędzi do statystycznej analizy danych. Dobrze dobrane materiały szkoleniowe, wykwalifikowani trenerzy i wspaniała atmosfera warsztatów sprawia że z czystym sercem mogę polecić i zachęcić wszystkich niezdecydowanych do uczestnictwa, a nieustannie powtarzana mantra Liczby, Dane, Fakty  postanie ze mną na długie lata”.

Ewa Wolszczak-Chudy

HR Business Partner

„Miałem przyjemność wziąć udział w otwartym szkoleniu Black Belt organizowanym przez ABK i mogę szczerze polecić ich ofertę. Jestem pod wrażeniem profesjonalizmu i zaangażowania trenerów i trenerek prowadzących zajęcia. Metodyka DMAIC została wyjaśniona bardzo przejrzyście (Kamil Torczewski i Jarek Siarkiewicz genialnie przekazują wiedzę), a do tego uzupełniona o szereg bardzo interesujących szkoleń z tematów miękkich prowadzonych przez fenomenalną Julitę Urbaniuk.

Po szkoleniu dokładnie wiem w jakim kierunku zmierzać z moimi projektami. Jestem bardzo wdzięczny i szczerze polecam wszystkim, którzy chcieliby posiąść kompetencje Black Belt. Mam nadzieję, że będę miał jeszcze okazję współpracować z ABK!”

Paweł Kokorczak

CI Specialist | CONTINUOUS IMPROVEMENT

“Sposób prowadzenia przez wykładowców sesji szkoleniowych i warsztatów oraz samo zorganizowanie szkolenia od strony technicznej można nazwać krótko — pełny profesjonalizm. Doskonale przygotowane materiały szkoleniowe, brak pytań bez odpowiedzi, przejrzysty układ treści, wszystko poparte ćwiczeniami pomagającymi zrozumieć omawiane zagadnienia.”

Łukasz Sadlok

Process Section Manager

“Udział w szkoleniu Six Sigma Akademii Białego Kruka był bardzo motywujący. Nie przypuszczałem, że w każdym z nas drzemie tyle kreatywności, którą można połączyć ze statystyką, czyniąc z tego własną pasję. Zrozumiałem, że “łącząc ogień z wodą” można osiągnąć ponadprzeciętne wyniki biznesowe.”

Michał Wójcik

“Całe szkolenie zmieniło moje nastawienie na wiele tematów. Po 10 latach szkoleń organizowanych przez moją firmę myślałem, że wszystkie rozumy pozjadałem a tu okazało się, że ekipa Akademii Białego Kruka pokazała mi inne możliwości. Pokazała mi jak można inaczej spojrzeć na ten sam temat. Pokazała mi rzeczy oczywiste, z których nie do końca zdawałem sobie sprawę. Przy okazji budowali przyjazną atmosferę. Sprawili, ze cała grupa rozumiała się dobrze, że czuliśmy się jak zespół, że czuliśmy się dobrze. Byliśmy zmęczeni, ale zadowoleni.”

Tomasz Oskroba

Process Manager

“Polecam każdemu udział w zajęciach organizowanych przez Akademię Białego Kruka, mając nadzieję, iż nie jest to mój ostatni kontakt z Tą firmą.”

Piotr Gawol

Lider Lean Manufacturing

“Szkolenie 6 Sigma Black Belt organizowane przez Akademie Białego Kruka w którym miałem przyjemność uczestniczyć jest wydarzeniem, które koryguje elementarną koncepcje postrzegania procesu biznesowego w przedsiębiorstwie. W trakcie kolejnych spotkań aktywny uczestnik zmienia sposób oceny dotychczasowych problemów, które opisane poprzez liczby, dane, fakty, jawią się jako realny potencjał rozwoju w firmie.”

Krzysztof Ganowicz

Inżynier Produkcji

“…Firm szkolących z Six Sigmy jest wiele, ale ABK jest wg mnie pod tym względem wyjątkowa. Co ich najbardziej wyróżnia to zespół praktyków, którzy ucząc przekazują swoją wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas codziennej pracy w swoich organizacjach. To nacisk na to aby „nauczyć i potrafić stosować„ a nie tylko „przekazać”. To realizacja projektu w trakcie szkolenia i bieżący feedback od trenerów i uczestników. Ale co najważniejsze to podejście trenerów do swojej pracy. Widać iż to co robią sprawia im przyjemność i robią to bardzo dobrze.”

Kamil Korol

Continuous Improvement Manager

“Nie tylko podniosłem swoje kompetencje ale również przekonałem się, że Six Sigma to nie zbiór narzędzi ale metoda rozwiązywania problemów a zastosowany sposób prowadzenia szkolenia pokazuje jak jej użyć do każdego typu procesów, nie tylko produkcyjnych.”

Paweł Norek

Pratt & Whitney SQAR

„Jestem niezmiernie zadowolony z uczestnictwa. Na pewno był to dobrze spędzony czas z ABK. Szkolenie bardzo interesujące, dużo ciekawej wiedzy, kompetentny trener. Właśnie powoli zaczynam zauważać, że od czasu ukończenia szkolenia zacząłem patrzeć na świat oczami „liczb, danych, faktów” co jest bardzo ciekawym doświadczeniem. 😊”

Kamil Tkaczyk

Regional Quality Specialist

„Na każdym etapie współpracy zarówno przygotowania oferty szkoleniowej, organizacji szkolenia oraz samego szkolenia mieliśmy do czynienia z w pełni zgranym i profesjonalnym zespołem. Trenerzy ABK z pasją i profesjonalnym podejściem zaszczepili
w nas narzędzia 6 Sigmy i jedynej słusznej drogi opierającej się na liczbach, danych i faktach.

Z przyjemnością polecam firmę i trenerów ABK w prowadzeniu szkoleń i rozwoju kompetencji pracowników w ww zakresie.”

Jarosław Kuhn

Continuous Improvement Coordinator / Gates Production System Coordinator

“Podczas szkolenia „Six Sigma Upgrade: Green to Black Belt” teoria była poparta praktycznymi przykładami oraz sporą ilością ćwiczeń – znaczna cześć wiedzy przekazana przez Trenerów może być wykorzystana w praktyce. Szkolenie bardzo przydatne w zakresie narzędzi statystycznych, prowadzenia projektów,zarządzania zespołem oraz samej metodyki DMAIC. Jeśli podczas realizowania projektu zdarzy się utknąć na wyzwaniu, z którym trudno sobie poradzić (a próbowało się niemal wszystkiego) ABK służy pomocą i wsparciem – działa to bardzo efektywnie.”

Wojtek Michalski

Specjalista ds. Lean

“Najważniejsza sprawa – kompetencje trenerów – na wysokim poziomie. Mówię tutaj zarówno o przygotowaniu merytorycznym jak i umiejętności przekazania wiedzy w formie prezentacji i zajęć praktycznych. Zajęcia były prowadzone w luźnej atmosferze, ale w taki sposób, ze słuchacze (przynajmniej moja skromna osoba) nie tracili zainteresowania i nie czuli się znużeni. Warta podkreślenia jest otwartość trenerów na (liczne) pytania, wątpliwości i sugestie słuchaczy, a także dużo przykładów i anegdot, czasem luźno powiązanych z tematem ale pomocnych w utrzymaniu wspomnianego już zainteresowania na dość długim dystansie czasowym. Od strony organizacyjnej Szkolenie przygotowane bardzo dobrze, jako klient czułem się bardzo dobrze poinformowany.”

Leszek Dubicki

Mechanical Design Engineer, PST-M Production Solutions & Technology

Przewodnik Białego Kruka

W realiach ciągłych zmian, gdzie tempo pojawiania się nowych technologii nieustannie przyspiesza, a wymagania klientów stają się coraz większe, organizacje muszą elastycznie reagować na pojawiające się wyzwania. W takim otoczeniu umiejętność sprawnego rozwiązywania problemów staje się kluczowym czynnikiem w osiąganiu doskonałości operacyjnej.

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Karolina Klimek

Asystentka ds. Sprzedaży

Justyna Dzikowska

Asystentka ds. Sprzedaży