Szkolenie
Lean w usługach
Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.
- Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Cel szkolenia
- Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.
Dla kogo?
- Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.
Zdobyte kompetencje
- Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
- Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
- Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
- Mapowanie i wizualizacja procesów.
- Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
- Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
- Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
- Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie
Korzyści dla organizacji
- Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
- Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
- Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
- Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.
- Skrócenie czasu obsługi Klienta.
- Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
- Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.
Forma szkolenia
Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Czas trwania szkolenia
7 dni szkoleniowych
Zakres merytoryczny
Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu
- Wprowadzenie do Lean.
- Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
- Raport A3 – struktura.
- Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
- Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
- SIPOC – ogólna mapa procesu.
- Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
- Makigami.
Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu
- Etapy tworzenia VSM.
- Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
- Praca zespołowa.
- Analiza biznesowa problemu.
- Wizualizacja danych.
Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego
- Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
- Burza mózgów – warianty, filary.
- 5 Why.
- Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
- Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
- Prezentacja danych.
Zobacz również:
Nadchodzące szkolenia Lean w usługach
Zobacz kalendarz szkoleńZaufali nam


„Szkolenie Six Sigma Green Belt organizowane przez Akademię Białego Kruka z Wrocławia zostało przeprowadzone profesjonalne i przyczyniło się do poszerzenia i usystematyzowania naszej wiedzy z zakresu Six Sigma. Szkolenie miało charakter intensywnych zajęć warsztatowych prowadzonych przez doświadczonych trenerów posiadających umiejętności dydaktyczne i praktyczne w zakresie wykorzystania Six Sigmy. Dla naszej firmy to narzędzie stało się jednym z wyborów do wykorzystania w celu rozwiązywania kluczowych problemów biznesowych przedsiębiorstwa o nieznanej przyczynie. Wysoko oceniamy poziom i skuteczność szkolenia, z całą rzetelnością możemy polecić usługi Akademii Białego Kruka we Wrocławiu”.
Kierownik Produkcji/Production Manager

„Jeśli chodzi o opinię i sugestie dotyczące szkolenia, to nie mam żadnych uwag – mogę tylko pochwalić za dobór Trenera i sposób prowadzenia przez Niego zajęć. Obawiałam się, że będzie po prostu nudno, natomiast Pan Marcin zrobił bardzo dobre wrażenie, był rzeczowy, opowiadał o zagadnieniu w przystępny sposób a na dodatek z pasją. Poza tym bardzo ciekawe były powtórki oraz gry.”
Deputy Quality Control Manager

“…Firm szkolących z Six Sigmy jest wiele, ale ABK jest wg mnie pod tym względem wyjątkowa. Co ich najbardziej wyróżnia to zespół praktyków, którzy ucząc przekazują swoją wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas codziennej pracy w swoich organizacjach. To nacisk na to aby „nauczyć i potrafić stosować„ a nie tylko „przekazać”. To realizacja projektu w trakcie szkolenia i bieżący feedback od trenerów i uczestników. Ale co najważniejsze to podejście trenerów do swojej pracy. Widać iż to co robią sprawia im przyjemność i robią to bardzo dobrze.”
Continuous Improvement Manager

„Na każdym etapie współpracy zarówno przygotowania oferty szkoleniowej, organizacji szkolenia oraz samego szkolenia mieliśmy do czynienia z w pełni zgranym i profesjonalnym zespołem. Trenerzy ABK z pasją i profesjonalnym podejściem zaszczepili
w nas narzędzia 6 Sigmy i jedynej słusznej drogi opierającej się na liczbach, danych i faktach.
Z przyjemnością polecam firmę i trenerów ABK w prowadzeniu szkoleń i rozwoju kompetencji pracowników w ww zakresie.”
Continuous Improvement Coordinator / Gates Production System Coordinator


„Szkolenie Black Belt było dla mnie wspaniałym doświadczeniem […]. Na każdej sesji otrzymywaliśmy porcję solidnej teorii zgrabnie przeplatającej się praktyką. Zajęcia prowadzone były lekko, bez nadęcia, a jednocześnie realizowany program był bogaty, kompleksowy i mocno osadzony w rzeczywistych projektach. Co więcej – podczas szkolenia miałam okazję uczestniczyć w najbardziej interesujących zajęciach ze statystyki w swoim życiu! Dwa dni, siedem godzin nieustannej koncentracji – było warto! Albina – dziękuję!
Całość szkolenia ubarwiała część poświęcona doskonaleniu tzw. kompetencji miękkich z niesamowitą trenerką o niespożytych pokładach entuzjazmu, energii oraz zdrowego rozsądku. Zajęcia były fantastycznie zbalansowane, pełne ciekawostek, kontrowersji, humoru – była to prawdziwa nauka poprzez doskonałą zabawę.”
Location Controller

„Jako praktyk biznesu wiem, że poza doświadczeniem potrzebna jest wiedza, która organizuje myślenie i daje krok po kroku wskazówki co robić. Szkolenie Six Sigma Black Belt dało mi tak wiele w zakresie własnego rozwoju, że propagowanie metodyki DMAIC w rozwiązywaniu strategicznych problemów biznesowych stało się dla mnie oczywistą, oczywistością. ABK ma bardzo profesjonalne podejście do organizacji całego cyklu szkolenia, wszystkie detale dopięte są na ostatni guzik co ukazuje duże doświadczenie organizacji jak również ciągłej pracy nad ulepszaniem całego cyklu.
Miałem przyjemność uczestniczyć w edycji on-line, która na swój sposób wymaga większego skupienia i zaangażowania uczestników, niemniej jednak prowadzący szkolenie starają się cały czas utrzymać aktywność grupy na wysokim poziomie co dobrze wpływa na atmosferę szkolenia.”
Maintenance Manager

“Jest to najlepsze szkolenie w jakim kiedykolwiek uczestniczyłam. Mistrzostwo świata, uczynić z politologa znawcę procesów produkcyjnych, przede wszystkim od strony statystycznej, w ciągu 6 miesięcy.”
Six Sigma Specialist


















W realiach ciągłych zmian, gdzie tempo pojawiania się nowych technologii nieustannie przyspiesza, a wymagania klientów stają się coraz większe, organizacje muszą elastycznie reagować na pojawiające się wyzwania. W takim otoczeniu umiejętność sprawnego rozwiązywania problemów staje się kluczowym czynnikiem w osiąganiu doskonałości operacyjnej.
Skontaktuj się z nami.
Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!