Szkolenie

Lean w usługach

Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.

  • Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.

Dla kogo?

  • Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.

Zdobyte kompetencje

  • Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
  • Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
  • Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
  • Mapowanie i wizualizacja procesów.

  • Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
  • Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
  • Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
  • Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie

Korzyści dla organizacji

  • Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
  • Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
  • Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
  • Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.

  • Skrócenie czasu obsługi Klienta.
  • Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
  • Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.

Forma szkolenia

Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.

Czas trwania szkolenia

7 dni szkoleniowych

Zakres merytoryczny

Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu

  • Wprowadzenie do Lean.
  • Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
  • Raport A3 – struktura.
  • Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
  • Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
  • SIPOC – ogólna mapa procesu.
  • Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
  • Makigami.

Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu

  • Etapy tworzenia VSM.
  • Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
  • Praca zespołowa.
  • Analiza biznesowa problemu.
  • Wizualizacja danych.

Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego

  • Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
  • Burza mózgów – warianty, filary.
  • 5 Why.
  • Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
  • Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
  • Prezentacja danych.

Zaufali nam

“Miałem możliwość uczestniczenia w dwóch szkoleniach organizowanych przez ABK: Six Sigma Green Belt i Value Stream Mapping. W obu przypadkach spotkałem się z profesjonalnym podejściem ze strony Trenerów, popartym ciekawymi przykładami z własnego doświadczenia.

Szkolenia na wysokim poziomie zarówno merytorycznym jak i organizacyjnym. Polecam!”

Igor Siwiec

Process Engineer Trainee

„Niniejszym chciałbym zarekomendować Akademię Białego Kruka jako rzetelnego i solidnego partnera we współpracy, doradztwie i prowadzeniu szkoleń oraz warsztatów. Essel Propack Polska Sp. z o.o.o współpracuje z Akademią od ponad dwóch lat, korzystając z usług szkoleniowych i konsultingowych. Wspólnie organizowaliśmy szkolenia i warsztaty dla pracowników Essel Propack Polska. Opinia uczestników o trenerach i sposobie prowadzenia zajęć była zawsze bardzo pozytywna. Essel Propack Polska korzysta również z usług doradczych świadczonych przez ABK w obszarach Six Sigma, Lean Management oraz narzędzi wspierających zarządzanie produkcją. Za każdym razem ABK wywiązywała się sumiennie z ustalonych warunków współpracy, dostarczając wiedzę i umiejętności na najwyższym poziomiewychodząc na przeciw naszym oczekiwaniom. W mojej opinii, poziom pracy i zaangażowania pracowników ABK świadczy o wysokim stopniu profesjonalizmu, co gwarantuje sukces we wspólnie podejmowanych działaniach. Pragnę polecić Akademię Białego Kruka Sp. z o.o jako niezawodnego partnera we współpracy.”

Jacek Dworczak

“Bez wątpienia będziemy kontynuowali współpracę z Akademią Białego Kruka i z pełną odpowiedzialnością polecamy Jej usługi.”

Michał Koszucki

Koordynator Projektu
Master Black Belt

“Szkolenie Green Belt oferowane przez ABK było moim pierwszym doświadczeniem nie tylko z szeroko rozumianą filozofią Six Sigma, ale również z  systemowym podejściem do usprawniania procesów.

Miałam okazję uczestniczyć w  9-dniowym szkoleniu, które w całości spełniło moje oczekiwania. Choć przyznam się,  że obawiałam się fazy Measure i praktycznego wykorzystania statystyki, w  miarę upływu czasu bardzo żałowałam, że nie jestem w stanie wykorzystać w  całości poznanych narzędzi do statystycznej analizy danych. Dobrze dobrane materiały szkoleniowe, wykwalifikowani trenerzy i wspaniała atmosfera warsztatów sprawia że z czystym sercem mogę polecić i zachęcić wszystkich niezdecydowanych do uczestnictwa, a nieustannie powtarzana mantra Liczby, Dane, Fakty  postanie ze mną na długie lata”.

Ewa Wolszczak-Chudy

HR Business Partner

„Miałem przyjemność wziąć udział w otwartym szkoleniu Black Belt organizowanym przez ABK i mogę szczerze polecić ich ofertę. Jestem pod wrażeniem profesjonalizmu i zaangażowania trenerów i trenerek prowadzących zajęcia. Metodyka DMAIC została wyjaśniona bardzo przejrzyście (Kamil Torczewski i Jarek Siarkiewicz genialnie przekazują wiedzę), a do tego uzupełniona o szereg bardzo interesujących szkoleń z tematów miękkich prowadzonych przez fenomenalną Julitę Urbaniuk.

Po szkoleniu dokładnie wiem w jakim kierunku zmierzać z moimi projektami. Jestem bardzo wdzięczny i szczerze polecam wszystkim, którzy chcieliby posiąść kompetencje Black Belt. Mam nadzieję, że będę miał jeszcze okazję współpracować z ABK!”

Paweł Kokorczak

CI Specialist | CONTINUOUS IMPROVEMENT

“Było to moje pierwsze spotkanie z metodyką SixSigma. 5 sesji szkolenia kompletnie zmieniło moje spojrzenie na temat rozwiązywania problemów. Świetne przygotowanie trenerów jak i dopracowane ćwiczenia, pozwoliło mi posiąść dużo praktycznej i przydatnej wiedzy. Polecam wszystkim. Szkolenie organizowane przez ABK zmienia spojrzenie na świat !!!”

Arkadiusz Drzewiecki

Dyrektor Departamentu Informatyki

“Uczestniczyłem w szkoleniu Six Sigma Black Belt organizowanym przez Akademię Białego Kruka. Szkolenie to było bardzo dobrze przeprowadzone: przygotowanie i zaangażowanie wykładowców było na bardzo wysokim poziomie. Możliwość prezentacji własnych problemów biznesowych podczas poszczególnych sesji oraz rady otrzymywane od prowadzących szkolenie pozwoliło na praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy. Poznałem nowe techniki i narzędzia, które pomogą mi w pracy zawodowej. Polecam udział w szkoleniu i warsztatach Six Sigma organizowanych przez Akademię Białego Kruka.”

Marek Ciborowski

Kierownik Biura Ciągłego Doskonalenia

„W trakcie szkolenia, trenerzy w sposób jasny, a przede wszystkim, w sposób ciekawy omówili kolejne kroki realizacji projektu Six Sigma. Dla każdego z etapów DMIAC, przedstawili odpowiednie narzędzia i techniki, a specjalnie dobrane ćwiczenia przyczyniły się do rozwoju umiejętności, zarówno „miękkich” jak i „twardych”, niezwykle przydatnych podczas samodzielnej pracy z grupą projektową.”

Grzegorz Furgał

Odlewnia Precyzyjna W50

W dniu 21.06.2021r. w siedzibie naszej firmy odbyło się szkolenie z zakresu „5s”, zorganizowane dla nas przez „Akademię Białego Kruka”.

Szkolenie z należytą starannością i profesjonalizmem, przygotował i poprowadził Pan Sebastian Oleksy. Kompetencje i sposób komunikacji trenera z grupą kursantów zostały ocenione bardzo wysoko. Wartość merytoryczna szkolenia także została oceniona bardzo dobrze. Należy docenić również kwestie organizacyjne i sam kontakt z firmą „Akademia Białego Kruka”, dzięki czemu wszystkie ustalenia poczynione przed szkoleniem zostały zrealizowane według założonego planu.

Z pełną odpowiedzialnością możemy polecić „Akademię Białego Kruka” jako fachową i rzetelną firmę, która na najwyższym poziomie dba o potrzeby klienta.

Monika Szopa

HR & Payroll Manager

“Poziom wiedzy, osobiste zaangażowanie i urozmaicone formy prowadzenia szkoleń mogą być wzorem dla wielu organizacji jak prowadzić szkolenia.”

Andrzej Bielewski

Lean Manufacturing Leader

„Jeśli chodzi o opinię i sugestie dotyczące szkolenia, to nie mam żadnych uwag – mogę tylko pochwalić za dobór Trenera i sposób prowadzenia przez Niego zajęć. Obawiałam się, że będzie po prostu nudno, natomiast Pan Marcin zrobił bardzo dobre wrażenie, był rzeczowy, opowiadał o zagadnieniu w przystępny sposób a na dodatek z pasją. Poza tym bardzo ciekawe były powtórki oraz gry.”

Agnieszka Klimczak

Deputy Quality Control Manager

“Jest sposób na wszystko, hasło promujące Akademię Białego Kruka nie mogło być trafniej dobrane i zdecydowanie przejawia się w każdym aspekcie współpracy z ABK. „Twarda” wiedza statystyczna jest przedstawiona w bardzo przystępny sposób (wielki szacun dla Dominika Laski), a założenie „Fakty, liczby, dane” niezmiennie towarzyszy mi już praktycznie wszędzie. Efektów samej metodyki DMAIC nie sposób przecenić. Jeszcze raz dziękuję za przekazane doświadczenia i wiedzę. Polecam!”

Magdalena Niemirowska

Customer Service Process Improvement Manager

Przewodnik Białego Kruka

W tym wywiadzie z Moniką Ścibor-Staniszewską, Tribe Leaderem i Dyrektorka Centrum Rozwoju Procesów Wsparcia Biznesu, poznamy historię wdrażania metodyki Lean w banku. Dowiedz się, jak SCB nie tylko wdrożył metodykę Lean, ale włączył ją w kulturę organizacyjną, osiągając wymierne korzyści w różnych obszarach, w tym digitalizacji, optymalizacji procesów i rozwoju pracowników. Odkryj kluczowe strategie i narzędzia, pokonane wyzwania oraz inspiracje płynące z tej inicjatywy.

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Dorota Wróbel

Menedżer ds. Projektów Szkoleniowych i Obsługi Klienta