Szkolenie
Lean w usługach
Szkolenie Lean w usługach pozwala na opanowanie narzędzi Lean i uczy umiejętności, które pozwolą na usprawnienie procesów usługowych w firmie. Absolwenci kursu posiądą szeroki wachlarz kompetencji i umiejętności, których wykorzystanie pozwoli eliminować marnotrawstwa w procesach, dostrzec potencjały rozwoju, a także szybko oraz efektywnie podejmować właściwe interwencje.
- Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Cel szkolenia
- Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat narzędzi Lean Management oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do przygotowywania oraz wdrażania rozwiązań usprawniających w organizacji.
Dla kogo?
- Szkolenie „Lean w usługach” dedykowane jest właścicielom procesów, liderom zmian oraz wszystkim osobom z branży bankowej oraz finansowej, odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów oraz ciągłe doskonalenie w obszarze administracyjnym i biurowym.
Zdobyte kompetencje
- Identyfikacji marnotrawstw oraz wartości dodanej w procesie.
- Przygotowywanie oraz wdrażania rozwiązań służących utrzymaniu nowego standardu w organizacji.
- Tworzenie i utrzymywanie efektywnego zespołu projektowego.
- Mapowanie i wizualizacja procesów.
- Organizowanie strumienia wartości w procesach usługowych.
- Tworzenie ergonomicznego i bezpiecznego stanowiska pracy.
- Umiejętność syntetycznego przedstawiania postępów i efektów projektowych.
- Umiejętność przypisania ról, zadań i odpowiedzialności w procesie
Korzyści dla organizacji
- Wyedukowany, kompetentny specjalista Lean Management.
- Rozwiązanie problemów, uwolnienie zasobów, eliminacja czynności niewnoszących wartości dodanej.
- Wdrożenie usprawnień poprawiających efektywność miejsca pracy, jakość świadczonych usług i stopień satysfakcji Klienta.
- Oszczędności, redukcja kosztów działania organizacji.
- Skrócenie czasu obsługi Klienta.
- Skrócenie czasu adaptacji nowych pracowników.
- Wsparcie działań związanych z budową kultury ciągłego doskonalenia.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w realizację i doskonalenie procesów poprzez osobiste zarządzanie zmianą.
Forma szkolenia
Szkolenie realizowane w formie stacjonarnej na terenie Santander Consumer Bank we Wrocławiu, Legnicka 48B.
Czas trwania szkolenia
7 dni szkoleniowych
Zakres merytoryczny
Sesja 1. (3 dni) - Analiza stanu obecnego
procesu
- Wprowadzenie do Lean.
- Identyfikacja marnotrawstw w procesie.
- Raport A3 – struktura.
- Definiowanie problem i budowanie business case. Określenie celu.
- Etapy tworzenia szczegółowej mapy procesu..
- SIPOC – ogólna mapa procesu.
- Flowchart, swimline flowchart – szczegółowa mapa procesu.
- Makigami.
Sesja 2. (2 dni) - Opracowanie docelowego stanu procesu
- Etapy tworzenia VSM.
- Mapowanie stanu obecnego i identyfikacja marnotrawstw.
- Praca zespołowa.
- Analiza biznesowa problemu.
- Wizualizacja danych.
Sesja 3. (2 dni) - Wdrożenie nowego standardu procesowego
- Analiza problemu – poszukiwanie przyczyn.
- Burza mózgów – warianty, filary.
- 5 Why.
- Zawężanie przyczyn – lejkowanie.
- Diagram pokrewieństwa, diagram Ishikawy, matryca kontroli/wpływu, ocena ekspertów.
- Prezentacja danych.
Zobacz również:
Nadchodzące szkolenia Lean w usługach
Zobacz kalendarz szkoleńZaufali nam

Gorąco polecam Akademię Białego Kruka i kurs Black Belt każdemu, kto chciałby podnieść swoje umiejętności usprawniania procesów na wyższy poziom.
- Na szkoleniu zrozumiałem, co miał na myśli Peter Drucker mówiąc, że „nie można zarządzać czymś, czego nie można zmierzyć”. Nauczyłem się też. jak uczynić wszelakie pomiary wiarygodnymi, a także jak wyciągać z nich właściwe biznesowe wnioski.
- Ogromny plus za świetnych trenerów, a zwłaszcza za fakt, że podczas szkolenia ma się kontakt z więcej niż jednym. Daje to szansę na poznanie rożnych perspektyw spojrzenia na metodologię DMAIC i odniesienia do różnych praktycznych doświadczeń. Co dla mnie szczególnie ważne, jest też miejsce na pogłębioną dyskusję na temat tego, jak uelastyczniać metodę DMAIC i dostosować ją do „wyjątkowych” realiów każdej firmy.
- Plus za świetnie przygotowane materiały szkoleniowe, a zwłaszcza ćwiczenia wdrażające w Mini taba i jego krytyczne tajniki. Oprócz wiedzy bezpośrednio związanej z tym:
- jak nazwać problem,
- jak go odnieść do kontekstu biznesowego,
- jak znaleźć jego potencjalne powody,
- jak zebrać dane aby móc statystycznie zweryfikować czy dany powód to właśnie TEN,
- wreszcie jak znaleźć rozwiązania na trwale pozbycie się potwierdzonych powodów problemu,
jest też sporo cennej, praktycznej wiedzy o tym, jak zarządzać grupą projektową, jak unikać konfliktów czy też jak utrzymywać odpowiednią motywacje i zaangażowanie współpracowników.
- Plus za atmosferę szkolenia i otwarte, acz niezwykle krytyczne podejście do inicjowanych podczas jego trwania projektów.
- Plus wreszcie za wersję Online, do której zmusił nas szalejący na świecie wirus. Początkowo byłem sceptyczny ale okazało się że niepotrzebnie. Kurs nie traci w swojej wersji online jeśli chodzi o warstwę merytoryczną, a jedyne czego może brakować to interakcji z innymi uczestnikami szkolenia w przerwach i możliwości wymiany doświadczeń z rożnych firm.
Global ICRM Process Reengineering Expert



„Doskonały sposób przekazywania wiedzy, wskazywania, co tak naprawdę jest ważne, na co zwracać uwagę i gdzie kryją się niebezpieczeństwa. Program realizowany we współpracy z Akademią Białego Kruka wpłynął na wzrost zaangażowania w realizację projektów doskonalących i ich efektywność. Zdecydowanie polecam!!!”
Kierownik ds. Lean Manufacturing i Six Sigma

„Firma Akademia Białego Kruka przeprowadziła w grudniu 2019r. warsztat z zakresu metodologii i narzędzi Lean Manufacturing dla firmy Stora Enso Poland S.A. zakład produkcyjny w Tychach.
Zajęcia obejmowały:
- Szkolenie: Rola lidera podczas wdrażania i utrzymania filozofii Lean Manufacturing
- Warsztat SMED — analiza procesu przezbrojenia i określenie potencjalnych usprawnień na wyznaczonym przez naszą firmę obszarze.
- Audyt 58 — analizę i ocenę miejsca pracy, zalecone sugestie w ramach 5S.
Zajęcia prowadzone w sposób profesjonalny i z dobrą dozą humoru przez p. Arletę Grzeszczyk pozwoliły zapoznać się załodze oraz przećwiczyć w praktyce najważniejsze zagadnienia Lean Manufacturing. Warsztaty spełniły nasze oczekiwania i zamierzony cel. Pani Arleta potrafi szybko wykreować dialog, określoną sytuację jaka może zaistnieć oraz szybko i wnikliwie potrafi określić przykładowe problemy z jakimi można się spotkać. Świetnie przygotowane materiały szkoleniowe i przemyślany sposób przekazywania poszczególnych informacji poparty praktycznymi ćwiczeniami.
Uważam wybór ABK — Akademii Białego Kruka jako firmy szkoleniowej, wprowadzającej w świat Lean, metodologie SMED za jak najbardziej trafiony. Polecam serdecznie Akademię Białego Kruka oraz trenerkę Arletę Grzeszczyk jeżeli myślicie Państwo o lepszej organizacji Waszej Firmy, doskonaleniu procesów produkcyjnych.”
Koordynator ds. Doskonalenia Operacyjnego

“…Firm szkolących z Six Sigmy jest wiele, ale ABK jest wg mnie pod tym względem wyjątkowa. Co ich najbardziej wyróżnia to zespół praktyków, którzy ucząc przekazują swoją wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas codziennej pracy w swoich organizacjach. To nacisk na to aby „nauczyć i potrafić stosować„ a nie tylko „przekazać”. To realizacja projektu w trakcie szkolenia i bieżący feedback od trenerów i uczestników. Ale co najważniejsze to podejście trenerów do swojej pracy. Widać iż to co robią sprawia im przyjemność i robią to bardzo dobrze.”
Continuous Improvement Manager

W dniu 21.06.2021r. w siedzibie naszej firmy odbyło się szkolenie z zakresu „5s”, zorganizowane dla nas przez „Akademię Białego Kruka”.
Szkolenie z należytą starannością i profesjonalizmem, przygotował i poprowadził Pan Sebastian Oleksy. Kompetencje i sposób komunikacji trenera z grupą kursantów zostały ocenione bardzo wysoko. Wartość merytoryczna szkolenia także została oceniona bardzo dobrze. Należy docenić również kwestie organizacyjne i sam kontakt z firmą „Akademia Białego Kruka”, dzięki czemu wszystkie ustalenia poczynione przed szkoleniem zostały zrealizowane według założonego planu.
Z pełną odpowiedzialnością możemy polecić „Akademię Białego Kruka” jako fachową i rzetelną firmę, która na najwyższym poziomie dba o potrzeby klienta.
HR & Payroll Manager


“REWELACJA! Jedynie w ten sposób mogę ocenić całe szkolenie Black Belt realizowane przez Akademię Białego Kruka. Ogromna dawka wiedzy, podana w sposób logiczny i konsekwentny. Osadzenie teorii w praktyce, poprzez realizowanie rzeczywistego projektu, „rozliczonego” kolejnymi sesjami, pozwala na uwiarygodnienie metodyki w żywym procesie. Prowadzący – kompetentni i charyzmatyczni, POLECAM.”
Kierownik Jakości


















W dynamicznym i nieustannie zmieniającym się świecie biznesu, gdzie konkurencja jest zacięta, a efektywność procesów kluczowa, metodyka Lean staje się nieocenionym wsparciem w dążeniu do doskonałości operacyjnej. Między innymi dlatego, że daje łatwy dostęp do swoich podstawowych narzędzi.
Wykorzystanie podstawowych narzędzi metodyki Lean pozwala na ciągłą pracę w ramach poprawy efektywności procesów. Do podstawowych narzędzi zaliczyć można między innymi metodę 5S.
Skontaktuj się z nami.
Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!