Szkolenie

Six Sigma Green Belt

Six Sigma Green Belt to lider sprawnie posługujący się metodyką DMAIC w rozwiązywaniu problemów organizacji. Działa z zespołem, blisko procesu, systematycznie i efektywnie usuwając przyczyny problemów w miejscu ich powstawania.

 

Jak wygląda szkolenie Six Sigma Green Belt?

  • Program rozłożony jest na 9 dni (3 sesje po 3 dni), co pozwala na pogodzenie ze sobą dobrego tempa i dynamiki pracy z możliwością utrzymania maksymalnego skupienia. 
  • W trakcie szkolenia, pod okiem trenerów, zrealizujesz projekt DMAIC rozwiązujący realny problem biznesowy w Twojej firmie.
  • Pozytywne ukończenie szkolenia daje możliwość przystąpienia do certyfikacji Six Sigma Green Belt.

Cel szkolenia

  • Zdobycie umiejętności systematycznego rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metody DMAIC.
  • Zmiana sposobu myślenia i działania w usprawnianiu procesów – liczby, dane, fakty jako podstawa podejmowania decyzji.

Dla kogo?

  • Dla obecnych i potencjalnych liderów zmian, liderów zespołów projektowych, osób odpowiedzialnych za zmiany i usprawnienia powierzonych im procesów.

Gdzie?

  • Edycje w formie online odbywają się w wirtualnej sali szkoleniowej. Korzystamy z platformy Zoom, która nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania.
  • Edycje stacjonarne odbywają się w Hotelu GEM we Wrocławiu.

Co Cię czeka?

  • 72 godziny intensywnego szkolenia.
  • Realizacja projektu DMAIC pod okiem mentora.
  • Nauka biegłego posługiwania się metodyką DMAIC.

  • Regularne testy sprawdzające wiedzę.
  • Przeglądy projektów weryfikujące postęp Twoich prac i zdobywane kompetencje.
  • Zmiana sposobu myślenia i postępowania w rozwiązywaniu problemów.

Akredytacja

  • Akademia Białego Kruka jest jedyną w Polsce organizacją, która posiada akredytację Council for Six Sigma Certification.
  • Nasze szkolenia spełniają wymogi jakościowe dotyczące zakresu merytorycznego programu szkoleń, kompetencji zespołu trenerskiego oraz procesu certyfikacji.

Six Sigma Green Belt

DEFINE + MEASURE

Zdefiniowanie problemu biznesowego do rozwiązania.

  • Six sigma w przedsiębiorstwie
  • Analiza biznesowa problemów
  • Opracowanie kontraktu ze sponsorem
  • Wstępna analiza procesu
  • Określenie głosu klienta
  • Budowanie zaangażowania zespołu
  • Podpisanie kontraktu

 

Pomiar i opis problemu.

  • Podstawy mapowania procesów
  • Poszukiwanie i wstępna analiza przyczyn
  • Plany zbierania danych

MEASURE + ANALYSE

Pomiar i opis problemu

  • Podstawy analizy systemów pomiarowych
  • Statystyczny obraz procesu, czyli zdolność i stabilność procesowa

 

Określanie przyczyn źródłowych problemu

  • Narzędzia graficzne w analizie danych
  • Wnioskowanie statystyczne
  • Opracowanie listy przyczyn źródłowych problemu

IMPROVE + CONTROL

Wdrożenie rozwiązań

  • Generowanie i wybór rozwiązań
  • Kreatywność i innowacja
  • Ocena ryzyk
  • Pilotaż oraz wdrożenie rozwiązań

 

Wdrożenie nowego standardu

  • Ocena uzyskanych wyników
  • Wdrożenie nowego standardu i wprowadzenie zmian
  • Ocena rezultatów biznesowych oraz zamknięcie projektu
Black Belt Green Belt porównanie

Zaufali nam

“Po kursie Six Sigma Green Belt naprawdę uwierzyłem, że JEST SPOSÓB NA WSZYSTKO! Dzięki profesjonalizmowi i nieprzeciętnej osobowości trenerów Akademii Białego Kruka szkolenie to jest najlepsze spośród szkoleń, w których miałem okazję uczestniczyć. Ciekawie prowadzone zajęcia, dużo przykładów praktycznych, wspólna powtórka z omawianej części teoretycznej po skończonym module szkolenia co pozwala na szybkie przyswojenie i utrwalenie wiedzy.
Część praktyczna, czyli pierwszy projekt z wybranego przez siebie problemu biznesowego prowadzony od fazy Define do fazy Control pod fachowym okiem trenerów ABK pozwala na zrozumieniu metodyki DMAIC i wejście do świata liczb, danych i faktów. Polecam!”

Zbigniew Patro

Process Engineer

„Jeśli do tej pory STATYSTYKA kojarzyła Ci się z SADYSTYKĄ a na dźwięk słów„Ppk” czy „GAGE R&R” zbierało Ci się na ziewanie, to wiedz że po kursie Black Belt w ABK Twój świat się zmieni. Zaczniesz myśleć, zadawać i odpowiadać na pytania opierając się na LICZBACH, DANYCH i FAKTACH. Staniesz się NIELUBIANY w dziale JAKOŚCI czy OPTYMALIZACJI PROCESÓW. Ale od tej porty nie będziesz już patrzył na wykresy jak na kolorowanki, bo zaczniesz czytać jak z nut STATYSTYCZNY OBRAZ PROCESU i doskonale zaczniesz słyszeć, co w trawie (UPSSS… procesie) piszczy. Witaj po jasnej strony MOCY!”

Paweł Durma

Global Advanced Manufacturing Engineer Morse Systems

“…Firm szkolących z Six Sigmy jest wiele, ale ABK jest wg mnie pod tym względem wyjątkowa. Co ich najbardziej wyróżnia to zespół praktyków, którzy ucząc przekazują swoją wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas codziennej pracy w swoich organizacjach. To nacisk na to aby „nauczyć i potrafić stosować„ a nie tylko „przekazać”. To realizacja projektu w trakcie szkolenia i bieżący feedback od trenerów i uczestników. Ale co najważniejsze to podejście trenerów do swojej pracy. Widać iż to co robią sprawia im przyjemność i robią to bardzo dobrze.”

Kamil Korol

Continuous Improvement Manager

“Jest sposób na wszystko, hasło promujące Akademię Białego Kruka nie mogło być trafniej dobrane i zdecydowanie przejawia się w każdym aspekcie współpracy z ABK. „Twarda” wiedza statystyczna jest przedstawiona w bardzo przystępny sposób (wielki szacun dla Dominika Laski), a założenie „Fakty, liczby, dane” niezmiennie towarzyszy mi już praktycznie wszędzie. Efektów samej metodyki DMAIC nie sposób przecenić. Jeszcze raz dziękuję za przekazane doświadczenia i wiedzę. Polecam!”

Magdalena Niemirowska

Customer Service Process Improvement Manager

„Szkolenie okazało się idealnie skonstruowane, teoria przeplatała się z ćwiczeniami praktycznymi. Na  każdym spotkaniu jest możliwość, a nawet konieczność przedyskutowania swojego projektu
z prowadzącym i grupą, co pomaga początkującemu Green Belt-owi nakierować swój projekt na właściwe tory. Wspaniałe doświadczenie móc wymieniać doświadczenie i opinię z kolegami
z różnych branż. Ogromnym plusem szkolenia są kompetentni i doświadczeni prowadzący. Pasja
z jaką mówią o swoich projektach Six Sigma jest zaraźliwa”.

Edyta Di Narzo

Leader Continuous Improvement

“Szkolenie Six Sigma zostało przeprowadzone na najwyższym poziomie. Przedstawiono zupełnie nowe podejście do rozwiązywania problemów o znaczeniu strategicznym dla Organizacji. Ponadto umożliwiło mi poznanie nie tylko nowych technik i narzędzi ale również poznanie samego siebie, poznanie swoich słabych i mocnych stron. Polecam.”

Andrzej Raszewski

Asystent Zarządzania Jakością — Quality Assistant

“Świetne szkolenie, daje wiedzę i narzędzia oraz usystematyzowane podejście do rozwiązywania problemów o nieznanej przyczynie. Polecam.”

Marcin Borowski

Spec. ds. Rozwoju Cadbury

“Wysoki profesjonalizm połączony z przyjazną atmosferą, sprawił że uczestnictwo w kursie było przyjemnością a nie koniecznością. Nie często spotyka się ludzi tak bardzo zarażonych pozytywną energią. Materiał został zrealizowany w czasie, ćwiczenia praktyczne stanowiły dużą większość sesji, co nie tylko wpłynęło na kompletne wyeliminowanie monotonii ale również sprawiło, że każdy czuł się w równym stopniu zaangażowany w pracę zespołową. W moim odczuciu była to zarówno forma integracji, rozrywki ale również nauki.”

Wioletta Wetoszka

PPS Department

“Chciałbym tą drogą podziękować całemu zespołowi ABK za pełne zaangażowania wsparcie od samego początku projektu. Nie tylko przygotowania, ale również wybór trenerów i przekazana wiedza pozwalają na praktyczne wdrożenie teorii w rzeczywistych warunkach. Nawet jeśli jest to dopiero początek naszej drogi, zawsze jest ktoś gotowy wesprzeć nas, kiedy poszukujemy odpowiedzi na pytania. Dziękuję zespołowi ABK za energię, wskazanie nowych perspektyw oraz pozytywną atmosferę i satysfakcję, których doświadczaliśmy w czasie wspólnej pracy!”

Adam Ciesla

Continuous Improvement Manager

“Bez wątpienia będziemy kontynuowali współpracę z Akademią Białego Kruka i z pełną odpowiedzialnością polecamy Jej usługi.”

Michał Koszucki

Koordynator Projektu
Master Black Belt

Przewodnik Białego Kruka

Kaizen, to japońska filozofia zarządzania, która oznacza „ciągłe doskonalenie”. Jest to podejście koncentrujące się na wprowadzaniu małych, stopniowych zmian w procesach, w celu osiągnięcia lepszych wyników. Kaizen jest szeroko stosowany w różnych branżach, od produkcji po usługi,
i jest kluczowym elementem w metodyki Lean Management.

Skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!

Karolina Klimek

Asystentka ds. Sprzedaży

Justyna Dzikowska

Asystentka ds. Sprzedaży