Szkolenie
Lean Manufacturing - Lider efektywnej produkcji
- Szkolenie Lean Manufacturing – Lider efektywnej produkcji realizowane jest w formie stacjonarnej w zakładzie produkcyjnym GKN Driveline w Oleśnicy lub VELUX w Namysłowie. W celu poznania szczegółów zapraszamy do kontaktu.
Cel szkolenia
- Poznanie i zrozumienie założeń koncepcji Lean Manufacturing oraz Kaizen.
- Poznanie metod i narzędzi Lean Manufacturing wykorzystywanych w redukcji strat i podnoszeniu wydajności procesów.
- Zdobycie umiejętności praktycznej pracy z raportem A3 oraz narzędziami Lean Manufacturing (5S, SMED, TPM, VSM).
- Ćwiczenia praktyczne i warsztaty symulacyjne na przykładach pochodzących z rzeczywistej hali produkcyjnej.
- Przygotowanie uczestników do usprawniania procesów produkcyjnych zgodnie z filozofią Lean Manufacturing.
- Stworzenie warunków wspierających wdrożenie i rozwój Lean Manufacturing w organizacji.
- Przygotowanie do pracy na stanowiskach związanych z Lean Manufacturing.
Korzyści dla uczestnika
Szkolenie Lean Manufacturing – Lider efektywnej produkcji nauczy Ciebie/Twojego pracownika:
- Koordynować oraz wspierać realizację projektów optymalizacyjnych procesów produkcyjnych wykorzystując narzędzia Lean Manufacturing.
- Identyfikować i eliminować marnotrawstwa (MUDA) oraz czynności o niskiej wartości w procesie na wszystkich jego etapach.
- Standaryzować pracę i organizować stanowiska do sprawnego wykonywania pracy.
- Podnosić zaangażowanie i efektywność zespołu.
- Wprowadzać w organizacji system ciągłego doskonalenia, który angażuje zespół w rozwiązywanie problemów.
Korzyści dla organizacji
- Uszczuplona logistyka wewnętrzna oraz zoptymalizowane zapasy i związane z nimi koszty.
- Wydajne i stabilne procesy oraz stanowiska pracy.
- Wyższa jakość oferowanych produktów, a także związana z tym rosnąca wartość marki.
- Realne zmniejszenie kosztów prowadzenia przedsiębiorstwa.
- Silny, efektywny oraz zaangażowany zespół.
- Sprawna komunikacja w strukturach zespołu.
Dla kogo?
- Dla menedżerów, liderów zmian, inżynierów procesu, pracowników działów jakości, specjalistów ds. ciągłego doskonalenia oraz wszystkich osób zaangażowanych we wprowadzanie kultury Lean w organizacji.
- Dla wszystkich chcących nabyć wiedzę i praktyczne umiejętności zwiększania efektywności procesów dzięki narzędziom Lean Manufacturing.
Forma szkolenia:
- 8 obszernych modułów tematycznych z zakresu Lean Manufacturing oraz Kaizen.
- Oparcie szkolenia na realizacji projektu usprawniającego proces w organizacji uczestnika, w którym w praktyczny sposób wykorzysta filozofię i narzędzia Lean Manufacturing.
- Dostęp do dodatkowych materiałów szkoleniowych (praktyczne formularze, szablony, prezentacje gotowe do użycia).
- Możliwość indywidualnej opieki trenerskiej na dedykowanych sesjach szkoleniowych.
Dlaczego warto?
Szkolenie Lean Manufacturing – lider efektywnej produkcji to:
- Połączenie zajęć teoretycznych z warsztatami, ćwiczeniami praktycznymi oraz symulacją narzędzi na przykładach pochodzących z firmy GKN Driveline lub VELUX. Daje to możliwość podejrzenia, jak zdobytą wiedzę wykorzystać w praktyce, na prawdziwej hali produkcyjnej.
- Integralną częścią szkolenia jest realizacja projektu usprawniającego procesy w organizacji uczestnika, z wykorzystaniem filozofii i narzędzi Lean Manufacturing.
Czas trwania
72 godziny – 3 sesje po 3 dni
Trenerzy
Szkolenie Lean Manufacturing – Lider efektywnej produkcji prowadzą doświadczeni trenerzy-praktycy:
- Łukasz Sobolewski
- Wojciech Michalski
Opinie o szkoleniach
W tym miejscu przeczytasz opinie o naszych szkoleniach. Zajrzyj do sekcji „Co mówią o nas klienci„.
Zakres merytoryczny
Sesja 1. (3 dni)
Analiza stanu obecnego procesu - identyfikacja problemu
- Lean Manufacturing
– Klucz do wdrażania zmian. - PDCA, 5S, MUDA, raport A3
– Podstawowe narzędzia do organizacji środowiska pracy i organizacji spotkań operacyjnych. - Mapowanie Strumienia Wartości (VSM)
– Tworzenie stanu obecnego.
Sesja 2. (3 dni)
Opracowanie docelowego stanu procesu - wprowadzanie usprawnień
- Kaizen
– Usuwaj bariery ciągle się doskonaląc. - Mapowanie Strumienia Wartości (VSM)
– Tworzenie stanu pożądanego. - System ssący
– Sposób na to, by przy użyciu supermarketów, kolejek i systemów Kanban mieć to, czego klient chce oraz w ilości takiej jak potrzebuje.
Sesja 3. (3 dni)
Stabilność
- Praca standaryzowana
– Jak wykonywać tę samą pracę w zawsze ten sam, najlepszy sposób i nieustannie ją usprawniać? - TPM
– Leanowe podejście do obsługi
i utrzymania parku maszynowego. - SMED
– Sposób na skrócenie czasu przezbrojenia i zwiększenia satysfakcji Klienta.
Zobacz również:
Nadchodzące szkolenia Lean Manufacturing - Lider efektywnej produkcji
Zobacz kalendarz szkoleńZaufali nam
“Szkolenie Six Sigma zostało przeprowadzone na najwyższym poziomie. Przedstawiono zupełnie nowe podejście do rozwiązywania problemów o znaczeniu strategicznym dla Organizacji. Ponadto umożliwiło mi poznanie nie tylko nowych technik i narzędzi ale również poznanie samego siebie, poznanie swoich słabych i mocnych stron. Polecam.”
Asystent Zarządzania Jakością — Quality Assistant
„Miałem przyjemność uczestniczyć w szkoleniu „Six Sigma Black Belt”, duży ukłon w stronę ABK za zbudowanie atmosfery podczas każdej z sesji, która pozwalała w przystępny sposób na przyjęcie dużej ilości wiedzy, zrozumienie narzędzi statystycznych i podejścia do prowadzenia projektów DMAIC. Trenerzy – praktycy, to ludzie, którzy wiedzą o czym mówią… wiedza poparta doświadczeniem i praktycznymi przykładami. ABK to profesjonalne podejście pro klient, polecam.”
Leader in Process Engineering Dept.
„Szkolenie Six Sigma jest najlepszym szkoleniem na jakim kiedykolwiek byłam. Przygotowane bardzo profesjonalnie i rzeczowo, szczególnie że tematyka nie należy do łatwych.
Poruszane zagadnienia bardzo przydatne w praktyce, pomagają otworzyć oczy na wiele dotychczas niewidzialnych rzeczy. Wszyscy trenerzy bardzo dobrze przygotowani, pełni fachowej wiedzy i humoru. Naprawdę wszystkim polecam.”
Kierownik Działu Zabezpieczenia Jakości/ Quality Control Manager
„W mojej niedługiej karierze zawodowej miałem okazję brać udział w szkoleniach dot. różnych metod rozwiązywania problemów jak chociażby A3, PDCA, Toyota Kata czy 8D. Cały czas jednak czułem niedosyt. Dopiero teraz, po ukończonym szkoleniu Six Sigma Green Belt czuję w pełni gotów do rozwiązywania dowolnych problemów. Akademia uczy rozwiązywania „problemów biznesowych”, jednak narzędzia pokazane w trakcie szkolenia oraz uświadomienie jak ważne powinny być dla nas „Liczby, Dane i Fakty”, pozwala nie tylko na zajęcie się tymi dużymi problemami, ale także tymi małymi. Serdecznie polecam szkolenie wszystkim osobom – bez względu na to w jakiej branży obecnie pracujecie.”
Operational Excellence Specialist
„Na każdym etapie współpracy zarówno przygotowania oferty szkoleniowej, organizacji szkolenia oraz samego szkolenia mieliśmy do czynienia z w pełni zgranym i profesjonalnym zespołem. Trenerzy ABK z pasją i profesjonalnym podejściem zaszczepili
w nas narzędzia 6 Sigmy i jedynej słusznej drogi opierającej się na liczbach, danych i faktach.
Z przyjemnością polecam firmę i trenerów ABK w prowadzeniu szkoleń i rozwoju kompetencji pracowników w ww zakresie.”
Continuous Improvement Coordinator / Gates Production System Coordinator
“Szkolenia Six Sigmowe organizowane przez ABK to najlepszy przykład profesjonalizmu, zaangażowania i praktycznego zastosowania metodyki DMAIC. To wszystko wsparte realizacją projektu w trakcie szkolenia, regularnymi przeglądami i całą paletą umiejętności miękkich szlifowanych podczas warsztatów z Julitą sprawiają, że po ukończeniu szkolenia, jesteś świetnie przygotowany do bycia liderem projektów. Podejście oparte na Liczbach, Danych i Faktach będą Twoją nową podstawą do podejmowania kolejnych decyzji bi- znesowych. Czy warto? Zdecydowanie TAK!”
Quality Projects Engineer
Gorąco polecam Akademię Białego Kruka i kurs Black Belt każdemu, kto chciałby podnieść swoje umiejętności usprawniania procesów na wyższy poziom.
- Na szkoleniu zrozumiałem, co miał na myśli Peter Drucker mówiąc, że „nie można zarządzać czymś, czego nie można zmierzyć”. Nauczyłem się też. jak uczynić wszelakie pomiary wiarygodnymi, a także jak wyciągać z nich właściwe biznesowe wnioski.
- Ogromny plus za świetnych trenerów, a zwłaszcza za fakt, że podczas szkolenia ma się kontakt z więcej niż jednym. Daje to szansę na poznanie rożnych perspektyw spojrzenia na metodologię DMAIC i odniesienia do różnych praktycznych doświadczeń. Co dla mnie szczególnie ważne, jest też miejsce na pogłębioną dyskusję na temat tego, jak uelastyczniać metodę DMAIC i dostosować ją do „wyjątkowych” realiów każdej firmy.
- Plus za świetnie przygotowane materiały szkoleniowe, a zwłaszcza ćwiczenia wdrażające w Mini taba i jego krytyczne tajniki. Oprócz wiedzy bezpośrednio związanej z tym:
- jak nazwać problem,
- jak go odnieść do kontekstu biznesowego,
- jak znaleźć jego potencjalne powody,
- jak zebrać dane aby móc statystycznie zweryfikować czy dany powód to właśnie TEN,
- wreszcie jak znaleźć rozwiązania na trwale pozbycie się potwierdzonych powodów problemu,
jest też sporo cennej, praktycznej wiedzy o tym, jak zarządzać grupą projektową, jak unikać konfliktów czy też jak utrzymywać odpowiednią motywacje i zaangażowanie współpracowników.
- Plus za atmosferę szkolenia i otwarte, acz niezwykle krytyczne podejście do inicjowanych podczas jego trwania projektów.
- Plus wreszcie za wersję Online, do której zmusił nas szalejący na świecie wirus. Początkowo byłem sceptyczny ale okazało się że niepotrzebnie. Kurs nie traci w swojej wersji online jeśli chodzi o warstwę merytoryczną, a jedyne czego może brakować to interakcji z innymi uczestnikami szkolenia w przerwach i możliwości wymiany doświadczeń z rożnych firm.
Global ICRM Process Reengineering Expert
Gościem 34. odcinka podcastu jest Anna Maria Woronowicz z firmy Pandora. Rozmawiamy o tym jak radzić sobie z presją czasu w projektach, jak pogodzić takie skróty jak ASAP z takim skrótem jak DMAIC, po co Black Beltowi intuicja i jak pokolenie Z odnajduje się w świecie Six Sigma.
Skontaktuj się z nami.
Jeśli masz pytania dotyczące naszej oferty lub terminów najbliższych szkoleń - napisz do nas lub zadzwoń!
Dorota Wróbel
Menedżer ds. Projektów Szkoleniowych i Obsługi Klienta