Artykuły

30.07.24

Relacja z 17. Konferencji
Lean | Six Sigma 

Doświadczeni specjaliści Six Sigma i Lean w roli Prelegentów, warsztaty i wizyty benchmarkingowe na terenie topowych firm, wystawcy wspierający implementację rozwiązań związanych z optymalizacją procesów, kilkaset uczestników z różnych branż – tak wyglądała 17 Konferencja Lean | Six Sigma organizowana przez Akademię Białego Kruka 6 czerwca 2024 we Wrocławiu.

 

Uczestnicy mieli okazję do wysłuchania praktyków doskonalenia procesów, poznania case-study projektów doskonalących oraz wymiany doświadczeń związanych z rozwojem organizacji dzięki Six Sigma i Lean.

Konferencja Lean | Six Sigma organizowana przez Akademię Białego Kruka to cykliczne wydarzenie stanowiące doskonałą okazję do bliższego poznania roli metodyki Six Sigma i Lean Management w rozwoju biznesu.

Tegoroczna, 17. edycja konferencji ponownie przyciągnęła wielu zainteresowanych tematyką doskonalenia procesów.

Dzięki szerokiemu przekrojowi tematów prezentowanych przez Prelegentów uczestnicy mogli zdobyć informacje odpowiadające potrzebom ich przedsiębiorstw, zainspirować się omawianymi pomysłami, wziąć udział w panelu dyskusyjnym oraz nawiązać kontakty biznesowe i wymienić doświadczeń związane z optymalizacją procesów ze specjalistami z różnych branż.

Tematy poruszane na konferencji 

Podczas 17. edycji Konferencji Lean | Six Sigma wystąpiło 14. prelegentów reprezentujących firmy z branż produkcyjnej oraz usługowej:

  • Leszek Kaczmarek (CNH),
  • Adam Lisek (Yawal),
  • Paweł Szymański i Iwona Ostrowska – Lentas (BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego),
  • Magdalena Szymańska i Wiktor Baran (Oetiker Polska),
  • Michał Domagała (Essity),
  • Anna Maria Woronowicz (Pandora),
  • Artur Placek (Mayn Food Processing Technology),
  • Paweł Rech (Kompania Piwowarska),
  • Marek Ciborowski (Krajowa Grupa Spożywcza),
  • Ewa Muciek i Wojciech Niżankowski (Capgemini Polska),
  • Hanna Jaszke (eSky.pl).

Wystąpienia prelegentów skupiły się między innymi na tematach związanych z zarządzaniem projektami i optymalizacją procesów w branży usługowej, rolą i potencjałem przedstawicieli pokolenia Z w projektach Six Sigma i Lean, możliwościach wynikających z korzystania z nowych technologii jak Chat GPT, a także ze skutecznym budowaniem kultury ciągłego doskonalenia na przykładzie wybranych firm. Część Prelegentów przedstawiła case-study projektów realizowanych w swoich organizacjach oraz najważniejsze wnioski z nich płynące. Istotnym elementem wydarzenia był panel dyskusyjny podczas którego uczestnicy mieli okazję zadać pytania ekspertom oraz wymienić się swoimi doświadczeniami.

Drugi dzień konferencji 

Drugiego dnia Konferencji, podczas wizyt benchmarkingowych realizowanych na terenie wybranych organizacji, uczestnicy mieli okazję odwiedzić takie firmy jak: MAHLE, GKN Automotive, Mondelez Polska oraz Electrolux. Była to okazja to zobaczenia, jak w praktyce wygląda zastosowanie i implementacja narzędzi ciągłego doskonalenia, przećwiczenia na rzeczywistych procesach narzędzi Lean i Six Sigma oraz poznania z jakimi wyzwaniami mierzą się organizacje realizując działania doskonalące. Dla uczestników z branży usługowej była to okazja do wzięcia udziału w warsztacie praktycznym „Value Stream Mapping w sektorze usługowym” realizowanym we współpracy z Santander Consumer Bank.

Premiera książki „Six Sigma dla menedżerów” 

Podczas Konferencji miała miejsce premiera książki Prezesa Zarządu Akademii Białego Kruka – KamiLa Torczewskiego. „Six Sigma dla menedżerów” wydana nakładem MTBiznes jest podsumowaniem ponad 20-letniej kariery zawodowej KamiLa, w trakcie której praca z kadrą menadżerską w programie Six Sigma była w centrum jego zainteresowania. To kompendium wiedzy potrzebnej do skutecznego uruchomienia programu, a także wskazówki na temat tego jak go pielęgnować i rozwijać w każdego rodzaju biznesie. Wszystko poparte wieloletnim doświadczeniem, przemyśleniami oraz konkretnymi przykładami.

Wyjątkowi goście 

Wydarzenie dedykowane było właścicielom, prezesom i dyrektorom firm produkcyjnych i usługowych, menedżerom działów i obszarów zajmujących się optymalizacją procesów, specjalistom i ekspertom Six Sigma i Lean oraz wszystkim zainteresowanym, chętnym rozwijać swoje kompetencje w tym zakresie.

W tym roku wśród gości nie zabrakło również Partnerów wydarzenia prezentujących swoje stoiska. Wśród wystawców pojawiły się firmy: Kanri Soft, Lean Technology oraz Tagatic, którzy chętnie opowiedzieli o swoich rozwiązaniach i innowacjach wspierających biznes. Obecni byli również: LeanCenter ze swoją kultową grą Koromo, wydawnictwo MTBiznes, Fundacja Ekostraż oraz Fundacja Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci.

Kolejna edycja Konferencji Lean | Six Sigma odbędzie się w 2025 roku.
Wkrótce organizatorzy przekażą więcej informacji szczegółów na temat przyszłorocznej edycji konferencji. Zapraszamy do obejrzenia krótkiej relacji filmowej i do zobaczenia!

Psst… Po więcej zdjęć zapraszamy pod poniższym linkiem: (Google Drive)

 

 

Inne posty

Artykuły

03.10.19 KamiL Torczewski

Mit 1: Six Sigma = statystyka?

To jeden z najpowszechniejszych mitów krążących wokół programu Six Sigma, jednocześnie mit chyba najbardziej szkodliwy. Dlaczego? Otóż, jeśli: ZARZĄD UWAŻA, że Six Sigma = statystyka, to wówczas…

Artykuły

03.10.19 KamiL Torczewski

Mit 2: Six Sigma = ciągłe doskonalenie?

Bardzo powszechnie uważa się, że Six Sigma to jeden z wielu programów ciągłego doskonalenia. To kolejna opinia, którą musimy włożyć do naszej kategorii mitów. Dlaczego?

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Zapisz się na nasz newsletter
i bądź na bieżąco

Zgadzam się na otrzymywanie od Akademii Białego Kruka Sp. z o.o. informacji handlowo-marketingowych w formie newslettera przesyłanego na podany przeze mnie adres mailowy . Zapoznaj się z klauzulą informacyjną, gdzie znajdziesz zasady przetwarzania Twoich danych osobowych tutaj.

Cookies
Cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, w zakresie odpowiadającym konfiguracji Twojej przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej, zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką Prywatności.

Akceptuję