04.04.23 Tomasz Pawlicki
VSM – Mapowanie Strumienia Wartości
VSM, czyli Mapowanie Strumienia Wartości jest jednym z podstawowych narzędzi Lean Management. Dzięki niemu możemy prześledzić wszystkie procesy mające miejsce w organizacji. W artykule przybliżamy czym jest Mapowanie Strumienia Wartości, jaki jest jego cel oraz korzyści, jakie możemy osiągnąć dzięki zastosowaniu tego narzędzia.
27.03.23 KamiL Torczewski
Skąd wziąć projekt do szkolenia Six Sigma?
Szkolenia i certyfikacje w obszarze Six Sigma cechują się praktycznym charakterem. Uczestnik poznaje nie tylko teorię. Równolegle, przy wsparciu trenera ma za zadanie przeprowadzić projekt usprawniający w swojej organizacji. Częstym kłopotem pojawiającym się już na początku jest poszukanie projektu, którym można się zająć. Skąd wziąć projekt do szkolenia Six Sigma? Zapraszamy do lektury.
21.03.23
Automatyzacja i robotyzacja procesów biznesowych
Gościem 25 odcinka podcastu Six Sigma Espresso była Monika Ścibor-Staniszewska – Product Owner w firmie Santander Consumer Bank i prelegentka 16. Konferencji Lean | Six Sigma. Głównym tematem rozmowy jest automatyzacja i robotyzacja procesów biznesowych. Rozmawiamy o tym jak te zjawiska wpływają na realizację projektów usprawniających i czy da się je połączyć z Six Sigmą i Lean.
28.02.23
Jak łączyć Six Sigmę z biznesem i strategią?
Gościem 24 odcinka podcastu Six Sigma Espresso był Paweł Hajnus – Lean Six Sigma Master Black Belt w firmie produkcyjnej Tokai COBEX. Rozmawiamy o tym, jak wygląda praca na takim stanowisku, o usprawnianiu procesów, kształceniu liderów i o tym, jak łączyć Six Sigmę z biznesem i strategią? Zapraszamy do wysłuchania odcinka!
21.02.23 Joanna Czarnecka
Jak przygotować pracowników do zmian?
Zmiany w organizacji, niezależnie od tego jakiego obszaru dotyczą, to niejednokrotnie trudny proces, wymagający odpowiedniego przygotowania. Dlaczego jest ono konieczne? Ze względu na różne nastawienie pracowników, których planowane zmiany bezpośrednio lub pośrednio dotyczą. Brak właściwego zarządzania zmianą może skutkować niepowodzeniem całego przedsięwzięcia, co z kolei przekłada się na oczekiwane rezultaty i efekty działań związanych ze zmianą.
13.02.23
Six Sigma – narzędzie rozwoju kompetencji pracowników
Po program Six Sigma najczęściej sięga się w momencie potrzeby rozwiązywania kluczowych problemów w biznesie. Bardzo rzadko zdarza się, że wybierany jest jako narzędzie rozwoju najlepszych ludzi w organizacji – a niewątpliwie to jedna z największych, choć też najbardziej niedocenianych, korzyści jakie może przynieść program Six Sigma. Dlatego dziś chcielibyśmy spojrzeć na Six Sigmę z innej strony. Nie z perspektywy biznesu, a z perspektywy rozwoju pracowników.
07.02.23
Six Sigma i Lean – czym się różnią i czy mogą się uzupełniać?
Six Sigma i Lean to pojęcia, które obecnie pojawiają się w niemal każdym kontekście związanym z doskonaleniem biznesu oraz zarządzaniem firmą. Six Sigma to lokalizowanie zmienności w procesach i rozwiązywanie kluczowych problemów organizacji o nieznanej przyczynie. Lean Management to eliminacja marnotrawstw i szybkość efektów. Kiedy wybrać Lean, a kiedy skorzystać z Six Sigma? Czy oba podejścia mogą się uzupełniać? Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na te pytania.
31.01.23
Zarządzanie projektami – definicje, role, struktura, etapy
Ustandaryzowanie procesów przeprowadzanych w organizacji zapewnia ogromne korzyści, przede wszystkim ułatwiające realizację założonych celów. Mimo to, nie każda firma czy zespół posiada formalny proces zarządzania projektami. Bez względu na to, czy zarządzasz dużą organizacją czy obiecującym start-upem, postępując zgodnie z wybraną metodyką możesz uzyskać znacznie lepsze rezultaty.
Masz pytania?
Skontaktuj się z nami
Zapisz się na nasz newsletter
i bądź na bieżąco