09.08.22 Tomasz Pawlicki
Marnotrawstwa w procesach. Na co organizacje tracą pieniądze?
Marnotrawstwo według metodyki Lean tłumaczone jest jako czynności konsumujące czas, jednak nie generujące zysków dla organizacji lub wartości dodanej dla Klienta końcowego. Konsekwencją ciągłego i systematycznego prowadzenia procesów z akceptacją obecnego marnotrawstwa, jest generowanie szeroko pojętych strat w przedsiębiorstwie. Czym jest Muda? Jak rozpoznać marnotrawstwa w procesach?
19.07.22
Kaizen, Lean czy Six Sigma? Jak w praktyce wygląda wsparcie biznesu?
Lean, Kaizen czy Six Sigma? Czy da się to połączyć i jeśli tak, to jak zrobić to efektywnie? Jak wygląda wspieranie biznesu w praktyce okiem szefa GMS? To główne wątki 19. odcinka podcastu Six Sigma Espresso, którego gościem był Wojciech Michalski – certyfikowany Six Sigma Black Belt oraz szef GMS w firmie zajmującej się produkcją aparatów słuchowych. Zapraszamy do odsłuchania!
12.07.22 Tomasz Pawlicki
3M, czyli Muda, Mura, Muri. Marnotrawstwa w kulturze Lean
Wbrew temu co sobie życzymy, wciąż istnieją organizacje, które marnują swój czas i pieniądze na działania niewnoszące wartości dodanej do firmy i/lub procesu. To, co nie tylko nie przynosi zysków, skutecznie je pomniejsza oraz obciąża pracowników dodatkową pracą. Lean Manufacturing zidentyfikował takie działania jako model 3M. Dlaczego ważne jest, by je eliminować? Przedsiębiorstwa, które wdrożyły strategiczne rozwiązania, zaczynając od identyfikacji tzw. marnotrawstw, na nowy odkryły swój potencjał i stały się o wiele bardziej konkurencyjne na rynku.
05.07.22 KamiL Torczewski
Definiowanie problemu – 4 pytania, na które warto znać odpowiedź
Cieszy mnie niezmiernie fakt, że coraz więcej osób rozumie potrzebę jaką jest definiowanie problemu przed jego rozwiązaniem (a to wcale nie takie oczywiste jak się wydaje). Niestety, wciąż niewielu potrafi to zrobić dobrze i dlatego właśnie powstał ten tekst. Jego adresatami są przede wszystkim uczestnicy kursów Six Sigma Black Belt/Green Belt, którzy borykają się z trudnościami podczas definiowania problemu w projektach DMAIC. Jeśli jesteś jednym z nich – to artykuł ten jest właśnie dla Ciebie.
28.06.22 Łukasz Sobolewski
Nadmierne zapasy. Jak szkodzą naszym organizacjom?
Pojęcie marnotrawstw lub inaczej MUDA znane jest wszystkim specjalistom powiązanym z Lean Management/Manufacturing. Jednym z najczęstszych rodzajów mudy, który skutecznie maskuje inne problemy w firmie są nadmierne zapasy. Co dokładnie oznaczają i w jaki sposób szkodzą naszym przedsiębiorstwom? Zapraszamy do artykułu, w którym przybliżamy problem nadmiernych zapasów wraz ze wskazówkami jak ich unikać i w jaki sposób nimi gospodarować.
21.06.22
Zarządzanie organizacją okiem Six Sigma Black Belta. Jak robić to efektywnie?
Efektywne zarządzanie organizacją i kierowanie zespołem to sztuka łącząca planowanie i koordynowanie prac tak, by realizować założone cele biznesowe przy jednoczesnym minimalizowaniu ryzyka. Osoba zarządzająca musi pełnić kilka różnych ról, w tym dbać o utrzymanie motywacji pracowników i zapewnienie odpowiedniej komunikacji w zespole. Jak kompetencje Six Sigma Black Belt mogą w tym pomóc? Zapraszamy do 18. odcinka podcastu Six Sigma Espresso, którego gościem jest Grzegorz Stępień – doświadczony Six Sigma Black Belt i Plant Manager w jednej z większych organizacji produkcyjnych.
15.06.22 Marcin Mazur
Raport A3 -struktura, wzór, zalety
Powstanie raportu A3, który wykorzystywany jest do dziś, zawdzięczamy Toyocie. Jest on metodą na ustrukturyzowane opisanie i przedstawienie problemu, jego przyczyn, wdrożonych akcji korygujących i sposobu weryfikacji tych działań. Fundamentem raportu A3 jest cykl PDCA. Dlaczego prawdopodobnie jest to jeden z najlepszych sposobów odpowiedniego podsumowania problemu? W artykule przedstawiamy opis narzędzia, informacje o strukturze raportu, jego zalety oraz przykładowy wzór raportu A3.
08.06.22 Tomasz Toruński
Krótki przewodnik po DMAIC. Jak przejść od D1 do C5?
Metoda DMAIC jest najpowszechniej stosowaną metodą rozwiązywania problemów w filozofii Six Sigma. Wiele organizacji uruchamia projekt DMAIC z myślą o identyfikacji i naprawianiu błędów oraz rozwiązaniu konkretnych problemów biznesowych, które mają wpływ na procesy klienta lub przedsiębiorstwa. Szczególnie tych problemów, którym nadano etykietę „nie da się” lub „nie raz już próbowali”. Krótki przewodnik po DMAIC obrazuje, jak krok po kroku przejść z etapu D1 do etapu C5.
Masz pytania?
Skontaktuj się z nami
Zapisz się na nasz newsletter
i bądź na bieżąco